• Anonym (Myran)

    Därför ska män ta första steget

    Såhär skrev en kvinna:

    "Nä, nu vågar jag inte ta första steget i en konversation, är inget bra för självförtroendet"

  • Svar på tråden Därför ska män ta första steget
  • Anonym (Donnan)

    Männen kan ta första steget!Har hört att män vill ligga och är intresserade av kvinnor.Då kan dom visa detta ochså.

  • Godisbuske

    Det finns framåt och modiga tjejer som går rakt på sak.

    Men överlag så tar de flesta tjejer första steget genom kroppsspråk eller visar intresse genom kroppsspråk.

    Att ta första steget verbalt vågar inte många kvinnor, deras ego klarar inte av ett nej.

  • Anonym (Frustrerad)

    Mitt tips till dig är att du avregistrerar dig från alla dejtingsajter och -appar tills du känner dig mindre frustrerad. Har förstått att du är jättefrustrerad på kvinnor som inte tar kontakt med dig. Fattar inte hur man kan störa sig så mycket på vad andra skriver. Hon gör ju inte dig något? Du kan också skriva så på din profil. "Jag vill inte ta första kontakten, men hoppas att någon kvinna vågar skriva." Det hjälper ju verkligen inte din mentala hälsa att sitta och störa dig på detta.

  • Anonym (W)
    Anonym (Myran) skrev 2020-07-24 07:50:59 följande:

    Såhär skrev en kvinna:

    "Nä, nu vågar jag inte ta första steget i en konversation, är inget bra för självförtroendet"


    Och? Lyckas hon med den taktiken så varför inte? Och lyckas hon inte får hon välja mellan att ta första steget eller förbli singel. Vad är problemet?
  • Anonym (Myran)
    Anonym (Myran) skrev 2020-07-24 07:50:59 följande:

    Såhär skrev en kvinna:

    "Nä, nu vågar jag inte ta första steget i en konversation, är inget bra för självförtroendet"


    Du förväntar dig att killen ska skriva till dig först

    Varför gör du det? Skulle det vara mindre nervöst för oss att skriva första meddelandet till dig? Visa att du är en tuff brud och ta kontroll över ditt eget öde.

  • Anonym (Myran)
    Tjejer tror att det enda de behöver göra för att lyckas är att ladda upp tre eller fyra lagom söta selfies och sedan vänta på att beundrarna ska flockas omkring dem. Visst, är du en såpass osäker tjej att du använder dejtsidor som ett verktyg för att höja självförtroendet genom billiga komplimanger från främlingar så kanske den strategin är framgångsrik, men är du en tjej som tar dig själv på lite mer allvar krävs det mer än så för att få kontakt med en schysst kille på nätet.
  • Anonym (Frustrerad)
    Anonym (Myran) skrev 2020-07-25 19:08:04 följande:
    Tjejer tror att det enda de behöver göra för att lyckas är att ladda upp tre eller fyra lagom söta selfies och sedan vänta på att beundrarna ska flockas omkring dem. Visst, är du en såpass osäker tjej att du använder dejtsidor som ett verktyg för att höja självförtroendet genom billiga komplimanger från främlingar så kanske den strategin är framgångsrik, men är du en tjej som tar dig själv på lite mer allvar krävs det mer än så för att få kontakt med en schysst kille på nätet.
    Gör det?
  • Anonym (Myran)

    Klickade in på två olika tjejers profiler nyss.
    Den ena "skriver nog inte först, så..."
    Den andra "om intresse finns, skriv gärna en rad"

  • Anonym (Donnan)

    Jag tänker inte jaga en man hellre är jag ensam hela livet!Så mycket don har skadat mig hittills så skulle det kännas patetiskt!

  • Anonym (Myran)

    "Kass på att skriva först så släng gärna iväg ett mess"
    Från idag.

  • Anonym (X)

    Jag är kvinna och har tagit första steget på dejtingsidor många gånger. Ibland fått svar, ibland inte. De gånger jag fått svar har det oftast varit av typen " tack men nej tack" vilket jag tycker är helt ok o mycket trevligare än när man inte får svar alls.

    Det betyder inte att jag drar slutsatsen att alla män är idioter. Man ska ha tur för att få svar. Men jag inser också att ju oftare jag försöker desto större är chansen att få ett positivt svar.

    Har svårt att förstå att så många män verkar vara så bittra över att de inte får svar eller förväntas ta initiativ. Visst önskar jag att fler män som jag finner intressanta skulle kontakta mig eller svara positivt på mina kontaktförsök, men de har ju all rätt att bara svara de kvinnor de är intresserade av.

    Vi är många kvinnor som inte heller får napp, det verkar som om att många män inte förstår det.

  • Anonym (Myran)

    Kvinnor verkar inte förstå att det inte är jämställt på dejtsidor.
    För kvinnor är alltid offret. Det är konstaterat att kvinnor är mer passiva. Men det är ändå alltid värst för kvinnor.

  • Anonym (Myran)

    Den här var kul:
    "om vi matchar våga skriva först" Tungan ute

  • Anonym (Myran)

    "Hmm... är ni nyfikna så skriv en rad"

  • Anonym (Myran)

    "Jag skulle vilja hitta en speciell man som jag kan hitta sann kvinnlig lycka med"

  • Anonym (Frustrerad)
    Anonym (Myran) skrev 2020-08-12 23:02:45 följande:
    "Jag skulle vilja hitta en speciell man som jag kan hitta sann kvinnlig lycka med"
    För att ge dig en inblick av den andra sidan:

    "Jag vill ha en riktig tjej i verkligheten som inte är telefon beroende och som inte har barn för jag längtar efter en som är här och nu för att ha sex. Söker besvarad kärlek eller pirret (inte i magen). Och du ska givetvis gilla äldre, för det är jag. Du ska vara 18-30. Du ska vara nymfoman, snäll, öm och välskapt tjej. Var finns du? Någon som vill tömma de vita?"

    Bara ett exempel....
Svar på tråden Därför ska män ta första steget