• Anonym (Sandra)

    Gravid och ångest

    Har en son och och en dotter, min son är otroligt intensiv och krävande barn, han bråkar ofta med andra barn och har inte många kompisar....älskar honom självklart av hela mitt hjärta men han gör mig så trött och känner mig otillräcklig för hans behov...

    Min dotter är tvärtom, lugn och har många vänner, sällan problem och hon är väldigt självgående...

    Jag och min man har varit nöjda med två barn men blev oplanerat gravida med en tredje trots p-piller.

    Var en stor ångest när vi fick veta det, velade fram och tillbaka om vi skulle behålla barnet el inte men kom ändå fram till att behålla. Kändes som rätt beslut, nu i vecka 18 har vi gjort ultraljud och allt såg bra ut, det är en pojke vi väntar, det har nu gått några dagar sen dess och sakta har jag börjat få mer och mer ångest, jag känner att jag inte kommer orka en till ?kaos-kille? med samma temperament som min son...vet inte hur jag ska komma ur dessa känslor....önskade innerst inne en flicka och nu har jag svårt att komma över detta...

    Önskar gärna lite pepp från er med två pojkar som kanske ändå har helt olika personligheter? El bara hjälp i hur jag ska komma över min ångest...

    Ni som stör er och tycker jag ska va tacksam och nöjd behöver inte kommentera alls...

  • Svar på tråden Gravid och ångest
  • babydreams

    Lugn nu :) jag har två pojkar med 1,5 års mellanrum. Trodde också ?alla? pojkar var stökiga och bråkiga och skulle bara gilla spiderman osv, men det visade sig att de är helt olika. Stora älskar hästar, dockor, bilar (lite grann), att rita och måla samt se på disneyfilmer. Väldigt lugn men har även ett väldigt hett temperament (otroligt lik mig som liten). Minsta är istället helt tokig i bilar och fordon, är väldigt gosig och snäll och omtänksam. Lugn och alltid så snäll. Tydligen väldigt lik pappan som liten. Väntar nummer tre nu och vet inte könet, det spelar ingen roll alls om det är en flicka eller pojke för har lärt mig nu att det sitter inte i könet, utan i personligheten. Men tror det är väldig lätt att dra alla över samma kam om man har en av varje och de är fullkomligt olika. Din lilla pojke kanske kommer vara ännu lugnare och snällare än din tös :)

    Lycka till!

  • Anonym (Sandra)
    babydreams skrev 2020-08-10 10:54:22 följande:

    Lugn nu :) jag har två pojkar med 1,5 års mellanrum. Trodde också ?alla? pojkar var stökiga och bråkiga och skulle bara gilla spiderman osv, men det visade sig att de är helt olika. Stora älskar hästar, dockor, bilar (lite grann), att rita och måla samt se på disneyfilmer. Väldigt lugn men har även ett väldigt hett temperament (otroligt lik mig som liten). Minsta är istället helt tokig i bilar och fordon, är väldigt gosig och snäll och omtänksam. Lugn och alltid så snäll. Tydligen väldigt lik pappan som liten. Väntar nummer tre nu och vet inte könet, det spelar ingen roll alls om det är en flicka eller pojke för har lärt mig nu att det sitter inte i könet, utan i personligheten. Men tror det är väldig lätt att dra alla över samma kam om man har en av varje och de är fullkomligt olika. Din lilla pojke kanske kommer vara ännu lugnare och snällare än din tös :)

    Lycka till!


    Tack för ditt inlägg! Tror jag behöver höra lite såna saker, känns som att det är så många på sista tiden som lagt kommentarer likt ?oj va tufft för din dotter med två brorsor? och liknande...har påverkats så mkt av detta pga att jag känt en ångest själv å tänkt att en kille innebär ?kaos? men ska försöka tänka att det såklart inte sitter i könet vilken personlighet barnet har!
Svar på tråden Gravid och ångest