• Anonym (Frustrerad)

    Min barn slår mig och förnedrar mig - pappan skrattar åt mig

    Jag har fyra barn. Jag har helt tappat kontrollen över tre av de. Mina barn har ingen respekt för mig, de slår mig när de inte får som de vill, spottar på mig och skäller på mig. Jag har blivit kastad i golvet, sparkad, knuffad. Ett av de, det äldsta, förnedrar mig också helt utan anledning. Jag blir tilltalad med öknamn och svordomar. De äldsta barnet kan helt utan anledning kasta vatten på mig, kasta socker eller mjöl/pulver på mig. En gång kom mitt äldsta barn och hällde ett glas mjölk över mig och sedan låtsades att det inte var med flit, att hen ville skoja och att hen inte trodde det var mjölk i glaset. 
    När jag sitter och koller på tv eller när jag ligger i sängen och vilar så brukar ett av barnen komma och fisa på mig, bara för att förnedra mig. Ibland gaddar de ihop
    sig också mot mig.  

    När jag pratar med deras pappa om detta, vi är skilda sedan länge och barnen bor hos mig, så bara skrattar han och säger att ungarna bara skojar. Jag är trött på detta. Han själv bor med en tjej och tar inget större ansvar över barnen, mer än att betala underhåll och lite sånt.   

    Är förtvivlad och vet inte vad jag ska göra. Rynkar på näsan

  • Svar på tråden Min barn slår mig och förnedrar mig - pappan skrattar åt mig
  • Anonym (H)

    Vad gör du när de gör dessa saker? Och hur gamla är barnen?

  • Anonym (Frustrerad)
    Anonym (H) skrev 2020-07-25 14:48:53 följande:

    Vad gör du när de gör dessa saker? Och hur gamla är barnen?


    11-17 år gamla.

    Jag säger till och blir arg, men då skrattar de bara åt mig och driver med mig.


  • Anonym (Stopp)

    Sök hjälp. Du klarar inte av barnen. Antingen gick uppfostran fel, kanske pappan aldrig ansträngt sig öht eller också är det en reaktion på skilsmässan eller nåt annat. Sätt stopp för det här fasonerna. Nu! Straff/konsekvens efter ålder. Ju äldre desto mer kännbart. Du uppfostrar huliganer om du inte gör nåt. Lyssnar inte pappan sök hjälp på egen hand. Skola, Bvc?, BUP, soc.- var som helst.

  • Anonym (I)

    Kan de vara understimulerade? Kanske skicka iväg dom på lite aktiviteter?

    Annars säg till på skarpen! Berätta varför det inte är okej, om de är små

  • Anonym (I)
    Anonym (Frustrerad) skrev 2020-07-25 14:50:21 följande:
    11-17 år gamla.

    Jag säger till och blir arg, men då skrattar de bara åt mig och driver med mig.
    Men vad fan, trodde det handlade om småungar.
    Inte okej hur de beter sig. 
  • Anonym (Frustrerad)
    Anonym (I) skrev 2020-07-25 14:52:23 följande:

    Kan de vara understimulerade? Kanske skicka iväg dom på lite aktiviteter?

    Annars säg till på skarpen! Berätta varför det inte är okej, om de är små


    De bryr sig inte om jag säger till på skarpen. De tycker bara det är roligt och de håller på ännu mer.

    Tror inte de är understimulerade. Samtliga utan den som faktiskt inte gör någonting utan är snäll, har fritidsaktiviteter och idrott.  
  • Anonym (H)
    Anonym (Stopp) skrev 2020-07-25 14:52:14 följande:
    Sök hjälp. Du klarar inte av barnen. Antingen gick uppfostran fel, kanske pappan aldrig ansträngt sig öht eller också är det en reaktion på skilsmässan eller nåt annat. Sätt stopp för det här fasonerna. Nu! Straff/konsekvens efter ålder. Ju äldre desto mer kännbart. Du uppfostrar huliganer om du inte gör nåt. Lyssnar inte pappan sök hjälp på egen hand. Skola, Bvc?, BUP, soc.- var som helst.
    Håller med. Sök hjälp i föräldraskapet, absolut inget att skämmas för. Och konsekvenser. Så pass gamla barn ska veta bättre.
  • Anonym (Frustrerad)
    Anonym (I) skrev 2020-07-25 14:54:06 följande:
    Men vad fan, trodde det handlade om småungar.
    Inte okej hur de beter sig. 
    En gång när jag var ute och skulle gå med våran hund, för det gör de oftast aldrig själva, så hade jag lämnat nycklarna hemma. När jag kom hem hade de låst och släppte inte in mig och hunden på 2 timmar. Då satt de och spelade tv spel och lät mig stå utanför.
  • Anonym (Svar på tal)

    Du får sätta absolut stopp för allt vad belöningar och roligheter heter! Ingen mobil, ingen TV, ingen dator, inga roliga utflykter eller annat tills de beter sig! Inget godis, chips, efterrätt eller annat! Och var inte rädd för att behandla dem olika, barn som sköter sig får vara med på roliga saker. De ska städa efter sig, de ska be om ursäkt och de ska ffa se till att skärpa sig.

  • Anonym (Frustrerad)
    Anonym (Svar på tal) skrev 2020-07-25 14:58:19 följande:

    Du får sätta absolut stopp för allt vad belöningar och roligheter heter! Ingen mobil, ingen TV, ingen dator, inga roliga utflykter eller annat tills de beter sig! Inget godis, chips, efterrätt eller annat! Och var inte rädd för att behandla dem olika, barn som sköter sig får vara med på roliga saker. De ska städa efter sig, de ska be om ursäkt och de ska ffa se till att skärpa sig.


    Det går inte. Det skulle bli ett liv utan dess like, jag skulle bli misshandlad förmodligen.
Svar på tråden Min barn slår mig och förnedrar mig - pappan skrattar åt mig