• Sun 26 Jul 2020 10:53
    989 visningar
    3 svar
    3
    989

    Hjälp!!!! Var börjar jag????

    Önskar barn o vill ha alla råd jag kan få.

    Är ensamstående o bor i Västernorrland. Hit me med alla

    råd i tips. Var ska jag vända mig? I Sverige? Utomlands?

    Kan man beställa hem spermier idag?

    Berätta ALLT??? // Tack på förhand, en med enorm stor barnlängtan


    40+, ensamstående
  • Svar på tråden Hjälp!!!! Var börjar jag????
  • Sun 26 Jul 2020 13:05
    #1

    Är du över 40 år det utomlands som gäller och då i första hand Danmark. Insemination eller IVF (det ger mycket högre chans).

  • Mon 27 Jul 2020 12:25
    #2
    Fialoo80 skrev 2020-07-26 10:53:00 följande:

    Önskar barn o vill ha alla råd jag kan få.

    Är ensamstående o bor i Västernorrland. Hit me med alla

    råd i tips. Var ska jag vända mig? I Sverige? Utomlands?

    Kan man beställa hem spermier idag?

    Berätta ALLT??? // Tack på förhand, en med enorm stor barnlängtan


    Det finns fortfarande möjligheter, även om en del dörrar stängts. Åldersgränserna är liberalare i vissa andra länder gällande insemination på klinik. Jag minns ett företag, Cryos, som sålde fryst sperma som kom i posten. Men de får numera bara sälja till kliniker, inte direkt till privatpersoner. Ett annat alternativ som en del föredrar är att ta kontakt direkt med en donator. Det är en lösning som många tycker är bra, om än inte alla
  • Wed 2 Sep 2020 00:28
    #3

    Hej!

    Kör på utomlands men inte Danmark utan Olga fertility center i st Petersburg!

    Många har lyckats där som gjort många misslyckade IVF i Sverige. De har babygaranti eller pengarna tillbaka (80%).

    De kan hjälpa med donerade spermier från Danmark och även äggdonation om inte dina ägg funkar bra. Samt de kan testa dina embryon och se vilka som är okej. Och endast sätta in friska embryon. Detta får man inte göra i sverige ännu.

    Du behöver dock ha visum för att ta dig till Ryssland. De kan nog hjälpa dig med det.

    Lycka till!

Svar på tråden Hjälp!!!! Var börjar jag????