• Anonym (Lessen :()

    Vill lämna honom.

    Är en tjej som är 22 år och bor med min sambo som är 26 år. Vi har ett barn tsm som. Är 1 år och 8 månader, hund och bor i villa med lån.

    Mitt problem är att jag inte är kär eller känner någon attraktion till min sambo. Vi strider jämt för han vill ha sex men jag vill inte, slutar med att han övertalar mig att ha fast jag inte vill ha varjegång.

    Hur skall jag lämna honom. Är liv rädd att han och hans mamma kmr att föröska få ensamvårdnan över vårt barn,göra allt för att göra mitt liv till piss.

    Är så jävla olycklig

    Har ett jobb så tror jag skulle klara mig ekonomiskt,

    Ni behöver inte svara något måste bara skriva av mig för har sån ångest. Är ung och vill vara lycklig, men vet att jag inte kan bli de med honom mera.

    Vår historia är inte den bästa,han har gjort mycket skit mot mig så känslorna har kallnat. Fan fan fan vad ledsen jag blir vill bara att ja kan lämna och att vi kan vara vänner för vårt barn skull men det kmr aldrig hända ????????????????????????????????????????????

    (jobbar på en allmän plats och har träffat en kille där som jag vet att är intresserad av mig, och har fantasier om honom som jag inte borde ha)

  • Svar på tråden Vill lämna honom.
  • Anonym (Nyfiken)
    Anonym (Lessen :() skrev 2020-07-26 23:37:58 följande:

    Är en tjej som är 22 år och bor med min sambo som är 26 år. Vi har ett barn tsm som. Är 1 år och 8 månader, hund och bor i villa med lån.

    Mitt problem är att jag inte är kär eller känner någon attraktion till min sambo. Vi strider jämt för han vill ha sex men jag vill inte, slutar med att han övertalar mig att ha fast jag inte vill ha varjegång.

    Hur skall jag lämna honom. Är liv rädd att han och hans mamma kmr att föröska få ensamvårdnan över vårt barn,göra allt för att göra mitt liv till piss.

    Är så jävla olycklig

    Har ett jobb så tror jag skulle klara mig ekonomiskt,

    Ni behöver inte svara något måste bara skriva av mig för har sån ångest. Är ung och vill vara lycklig, men vet att jag inte kan bli de med honom mera.

    Vår historia är inte den bästa,han har gjort mycket skit mot mig så känslorna har kallnat. Fan fan fan vad ledsen jag blir vill bara att ja kan lämna och att vi kan vara vänner för vårt barn skull men det kmr aldrig hända ????????????????????????????????????????????

    (jobbar på en allmän plats och har träffat en kille där som jag vet att är intresserad av mig, och har fantasier om honom som jag inte borde ha)


    Bara nyfiken. Varför skaffar du barn med någon du inte kär eller har attraktion för?
  • Anonym (T)
    Anonym (Nyfiken) skrev 2020-07-26 23:47:06 följande:

    Bara nyfiken. Varför skaffar du barn med någon du inte kär eller har attraktion för?


    Barnet är snart två år. Troligtvis hade hon känslor för 2,5 år sedan när barnet blev toll
  • Anonym (Nyfiken)
    Anonym (T) skrev 2020-07-26 23:49:41 följande:

    Barnet är snart två år. Troligtvis hade hon känslor för 2,5 år sedan när barnet blev toll


    Så känslor är allt som räcker för att skaffa barn ? Man bör alltså inte tänka lite mera långsiktigt tycker du ? Tex, genom att bo tillsammans i 4-5 år först och se hur det fungerar.
  • Anonym (ps)

    Jag tycker du ska beställa tid på familjerådgivning för att lägga en bra grund för samarbete kring barnet

  • Anonym (T)
    Anonym (Nyfiken) skrev 2020-07-26 23:55:07 följande:

    Så känslor är allt som räcker för att skaffa barn ? Man bör alltså inte tänka lite mera långsiktigt tycker du ? Tex, genom att bo tillsammans i 4-5 år först och se hur det fungerar.


    Du frågade uttryckligen varför ts skaffat barn med någon hon inte har känslor och attraktion för? Därav svaret.

    Utöver detta så står ingenstans att de bråkade redan för 2,5 år sedan
  • Anonym (ps)
    Anonym (Nyfiken) skrev 2020-07-26 23:47:06 följande:
    Bara nyfiken. Varför skaffar du barn med någon du inte kär eller har attraktion för?
    Anonym (Nyfiken) skrev 2020-07-26 23:55:07 följande:
    Så känslor är allt som räcker för att skaffa barn ? Man bör alltså inte tänka lite mera långsiktigt tycker du ? Tex, genom att bo tillsammans i 4-5 år först och se hur det fungerar.
    Hur tycker du att dina inlägg hjälper ts?


  • Anonym (Nyfiken)
    Anonym (ps) skrev 2020-07-27 00:17:14 följande:

    Hur tycker du att dina inlägg hjälper ts?


    Bara nyfiken hur hon tänkte...

    Tycker det känns väldigt taskigt och oansvarigt att skaffa barn med en kille som hon inte är kär eller attraherad av. Sjukt taskigt mot killen som uppenbarligen är attraherad och kär. Samtidigt som ett barn kommer i kläm...
  • Anonym (Suck)
    Anonym (Nyfiken) skrev 2020-07-26 23:47:06 följande:

    Bara nyfiken. Varför skaffar du barn med någon du inte kär eller har attraktion för?


    Men suuuuck. Är du född och uppvuxen under en sten? Korkad fråga.
  • Anonym (Suck)
    Anonym (Nyfiken) skrev 2020-07-27 00:40:08 följande:

    Bara nyfiken hur hon tänkte...

    Tycker det känns väldigt taskigt och oansvarigt att skaffa barn med en kille som hon inte är kär eller attraherad av. Sjukt taskigt mot killen som uppenbarligen är attraherad och kär. Samtidigt som ett barn kommer i kläm...


    Ja men känslor kan inte ändras av olika anledningar? Hoppas för guds skull att du gifter dig när du är 18 och fortsätter vara gift med samma person hela livet oavsett vad du känner och hur hen beter sig
  • Anonym (Suck)

    Mitt tips till dig är att sätta dig ner - prata med honom ärligt om hur du känner.

    Sedan borde ni eventuellt gå i samtal kring hur ni ska lägga upp allting ekonomiskt och kring barnet planera så mycket som möjligt så att ni kan bo nära varandra. Det är a och o för att få vardagen att gå ihop för barnet och för er två.

    Var snäll mot honom för det kommer alla ni 3 må bra av och såklart kräv det samma tillbaka. I början kanske han kommer att vara arg och stingslig med sen kommer han säkert bli snäll och samarbetsvillig när allt fallit på plats.

    Grunden är att ni håller sams och pratar/kommunicerar.

    Gällande den andra killen, om du träffar honom var ärlig och förklara läget bara så får han ju isf acceptera det. Det lär inte vara några problem:) så länge du är ärlig mot alla inblandade så kan ingen säga någonting. Och barnet mår bäst av att ni håller sams och har en god relation oavsett hur ni väljer att göra. Om ni samarbetar bra så finns ingen anledning för barnet o må dåligt. Hen är så liten också.

Svar på tråden Vill lämna honom.