• Xzx

    Tycker ni män att tjocka kvinnor är sexiga?

    Önskar jag tyckte det, men tyvärr. Tycker att tjocka är vansinnigt oattraktiva...

  • Xzx
    Anonym (Mmm) skrev 2020-07-28 00:19:28 följande:

    Vore intressant om dem som vill ha smala kvinnor själv håller sina kroppar i trim, ingen ölmage eller början till manstuttar. Vi män bygger ju muskler lättare och har mer muskelmassa so en tjej som håller sig smal och i trim borde väl rimligtvis matcha er kropp om det är era preferenser?


    För det första så anser jag inte att man har någon slags skyldighet att matcha den kroppstyp man gillar. Finns tjockisar som gillar vältränade och tvärt om. Även om jag så klart inte motsäger mig faktumet att vara vältränad generellt är klart mer attraktivt och att det kan vara fördelaktigt på många andra sätt också.


    Med det sagt dock, så håller jag mig i Väldigt bra form. Tränar 5-7 dagar i veckan, kosthållning som skulle få en dietist att känna sig stolt, låg procenthalt kroppsfett, bra blodvärden och sover ordentligt. Så ja, jag tar hand om min kropp - och det förväntar jag mig att en eventuell partner gör också, även om jag inte ställer lika höga krav på henne som på mig själv....

  • Xzx
    Anonym (Mmm) skrev 2020-07-29 00:11:45 följande:
    Jag var otydlig, riktade mig till dem som ser ner på överviktiga kvinnor.
    Ja inte ser jag väl upp till dom iofs...
  • Xzx
    Anonym (Mmm) skrev 2020-07-29 01:40:12 följande:
    Inte behöver du se upp till en människa du inte känner, men varför se ner på en människa bara för hur personen ser ut? Min dotter har lipödem och dessutom fick hon problem och behövde mediciner För depression och torgskräck, den medicinen är Inte ovanligt att man ökar i vikt (en av de vanligaste biverkningarna). Jag ser henne kämpa på med sin sjukdom och vi tränade ihop och lagade normal mat. Att höra att så många skulle se ner på henne för att hon har en sjukdom och pga hennes depression vilket lett till att hon är på plussidan.

    Se vare sig ner eller upp till människor pga yta. Ni vet aldrig vad en människa går igenom och vad övervikten beror på. De har känslor som ni andra. Ingen tvingar ej att attraheras av dem, men se inte ner på dem... :/

    Det är klart att det finns en anledning bakom, och jag håller med dig i sak, generellt. Med det sagt, så skulle jag inte säga att jag ser ned på dom heller... Men...


    Dock finns det inget "magiskt" sätt att öka i vikt. Äter man mer än man springer blir man tjock. Kalorier in vs kalorier ut. Så enkel är matematiken för Minst 99,999% av alla människor på den här planeten. Sen att vikten kanske inte är högsta prioritet för all hela tiden, det tycker jag man får ha en viss förståelse för. Samtidigt som att man generellt mår bättre av att hålla sig i form, så det är väl lite tveeggat det där med att prioritera bort kroppen för en annan del av sitt mående. Dom hänger ihop.

  • Xzx
    Anonym (Mmm) skrev 2020-07-29 01:40:12 följande:
    Inte behöver du se upp till en människa du inte känner, men varför se ner på en människa bara för hur personen ser ut? Min dotter har lipödem och dessutom fick hon problem och behövde mediciner För depression och torgskräck, den medicinen är Inte ovanligt att man ökar i vikt (en av de vanligaste biverkningarna). Jag ser henne kämpa på med sin sjukdom och vi tränade ihop och lagade normal mat. Att höra att så många skulle se ner på henne för att hon har en sjukdom och pga hennes depression vilket lett till att hon är på plussidan.

    Se vare sig ner eller upp till människor pga yta. Ni vet aldrig vad en människa går igenom och vad övervikten beror på. De har känslor som ni andra. Ingen tvingar ej att attraheras av dem, men se inte ner på dem... :/
    Jo och för att förtydliga: Det här med mediciner som påverkar viktökning är för att dom påverkar hormoner som reglerar aptiten alternativt gör att kroppen binder lite mer vätska. Men finns ingen medicin som gör att man ökar i fett per se och blir tjockare.
  • Xzx
    Anonym (Mmm) skrev 2020-07-29 17:07:59 följande:
    Så är det, men det finns några mediciner som kan sänka ämnesomsättningen.
    Du blir inte tjock av att äta piller. Kalorier ut vs kalorier in. Punkt.
  • Xzx
    Anonym (Fia) skrev 2020-07-31 03:24:45 följande:

    Alltså det där är så himla lätt att säga och teoretiskt argumentera för, men ibland sker det jävligt skumma saker. 

    Som i god form 18 åring (stark och i bra kondition pga hästtjej med flera egna hästar) som aldrig haft någon egentlig övervikt (möjligen lite extra underhudsfett precis innan en tidig pubertet, men inget som räknats som övervikt) - kroppens setpoint kan ju som bekant rubbats lite i avseende var hungern tar sig och  mängden fettceller etc. om man varit kraftigt överviktig, men alltså inget sådant - med bmi runt 19 blev jag satt på SSRI och gick upp 50% i vikt på 10 månader, en helt absurd uppgång helt enkelt, utan någon stor förändring i min livsföring - åt ganska lika och fortfarande väldigt aktiv, förutom 2 veckor på psyket mitt i perioden då det av förklarliga skäl inte var normal fysisk aktivitet var det snarare så att det blev mer fysisk aktivitet avseende tynga lyft etc.

    Nu underskattar visserligen folk ofta effekten typ en extra macka om dagen kan ge på längre sikt, men den sortens ökning kan verkligen inte förklaras bort med små mat förändringar när det handlar om en uppgång av den magnituden hos någon som varken går igenom klimakterie, graviditet eller pubertet (var som sagt ganska tidig och färdigväxt några år tidigare). och aldrig varit tjock innan. 

    Nu var det som så ofta är lite si och så med uppföljningen så det rapporterades inte närmre, och inte heller var jag som tonåring särskilt benägen att tala om för läkaren lite andra sjuka biverkningar som plötsligt små-kriminellt beteende till exempel. 

    Nu har ingen något annat än mitt ord på det hela (visserligen vore det kanske möjligt att titta på skillnaden mellan skolfotot sista året på gymnasiet och fotot från avslutningsdagen, någon skulle då argumentera att jag naturligtvis vräkte i mig skräp och satt på röv och det kan jag ju inte bevisa att jag inte gjorde) men det är inte en ökning som är av en storlek som är möjlig att ske utan ganska extrema kaloriintag, något jag inte kunnat missat om jag hade gjort (det är ju inte helt ovanligt att viktuppgång från mediciner har att göra med ökad aptit, men det hade krävts så pass mängder att jag märkt att jag åt väldigt mycket mer än förut)

    Nu är mitt fall inte direkt något normalfall, långt ifrån - men tillräckligt för mig att konstatera att det är en omöjlighet att det är riktigt så enkelt. Jo visst kan man fortfarande hävda det som ett konstaterande, men inte utan att acceptera att vissa mediciner i vissa fall kan uppenbarligen då göra extrema förändringar i förbränningen på en nivå att man inte kan hävda att det inte är medicinen som orsakar viktuppgången. 


    Tyvärr tror jag inte ett ord på vad du säger förr än du kan backa upp det med en vetenskaplig källa som stödjer att det skulle kunna ha gått till så som du säger.

    Troligare är det att din uppfattning om vad du äter och hur du lever som rubbats, snarare än att det skulle ha skett något i din kropp som gör att dina celler kan arbeta som vanligt fast använda mindre energi, dvs göra dig tjockare. Det funkar liksom inte så...
  • Xzx
    mammabitch skrev 2020-07-31 10:38:07 följande:
    Flera antidepressiva läkemedel och neuroleptika har viktuppgång som vanlig biverkning. De påverkar BÅDE aptit och ämnesomsättning!
    När personen slutat med läkemedlet eller byter preparat kan uppgången avstanna eller till och med vändas till viktnedgång.Detta är väl känt och en av de vanligaste anledningar att människor som behöver medicinera ändå väljer att sluta.

    Biverkningarna framgår tydligt om du läser FASS

    Nej, det är fel. Man går upp i vikt för att aptiten påverkas.


    Du blir inte tjock av att stoppa i dig ett piller, du blir tjock av att springa mindre än du äter.

  • Xzx
    mammabitch skrev 2020-07-31 23:05:23 följande:
    Återigen fel! Aptitpåverkan är bara en av mekanismerna .

    Och biverkningarna drabbar såväl tvångstränande anorektiker som soffpotatisar.

    janusinfo.se/nyheter/tidningenevidens/nr52016temafetma/5/lakemedelsompaverkarvikten.5.10adba9e1616f8edbc925622.html

    Då läser vi nog texten olika...


    Det den säger är ju snarare att antidepp verkar vara relaterade till att aptiten ökar.

  • Xzx
    nénuphar skrev 2020-08-01 06:14:12 följande:
    Fast amfetamin t.ex. påverkar ju både aptiten och sänker metabolismen med viktminskning som följd så varför är det då otroligt för dig att det omvända skulle vara möjligt?

    Samma här: Amfetamin påverkar känslan av hunger, vilket gör att man går ned i vikt.


    Om det fanns en substans som kunde öka/minska kroppens förbränning hade det Garanterat redan varit känt och personen bakom det en mångmiljardär. Men nu blir man inte tjock/smal bara av ett piller, man blir det pga ekvationen: Kalorier in vs Kalorier ut.

  • Xzx
    nénuphar skrev 2020-08-01 10:47:31 följande:
    Fel. Det är välbekant i studier på både råttor och människor att aptiten ändras och metabolismen lika så. Amfetamin användes förresten som del bantningsmedel innan det förbjöds.
    Fel. Det påverkar mekanismerna som styr aptiten. 
  • Xzx
    nénuphar skrev 2020-08-01 12:59:05 följande:

    Och metabolismen.


    Men inte så pass att du börjar lägga på dig.

    Fortfarande: kalorier in vs kalorier ut.
  • Xzx
    Liindsi skrev 2020-08-01 14:37:15 följande:

    Är du pharmaceut eller på annat sätt utbildad inom medicin? Blir lite nyfiken på din utbildning. Du har hela PubMed till förfogande för vetenskapliga rapporter.


    Jag behöver ingen medicinskt utbildning för att se att mängden källor ni postat som styrker era påståenden är 0.
  • Xzx

    Ojoj, fortsätt vara verklighetsfrånvända ni. Fortfarande har ni kommit med noll källor som styrker det ni säger, sålunda är det att betrakta som åsikter, inget mer.

    Vill ni sen fortsätta tänka att ni är offer som inte styr er egen vikt och skyller på andra orsaker, go ahead, se hur bra det går...

    I'm out.

Svar på tråden Tycker ni män att tjocka kvinnor är sexiga?