• Anonym (Ol79ret)

    Jag är nörd - fråga vad du vill.

    Ja, som rubriken lyder, fråga på...

  • Svar på tråden Jag är nörd - fråga vad du vill.
  • Anonym (Nerdvana)

    När definierade du dig själv som annorlunda/nörd?

    Vilka är dina specialintressen?

    Har du gjort något alldeles extra nördigt som du är jättestolt över?

    (Typ skrivit tre böcker om Linuxprogrammering, vunnit en cosplaytävling, toppat globala listan i CSGO eller renoverat upp 15 flipperspel till sin forna glans?)

  • Aniiee

    Vad nördar du ner dig i då?


    Gamla matvaror i kylen? Först får de päls, sen börjar de morra och SEN går de ut.
  • MammAmma

    Vad är dina "nördintressen"? Är du kille eller tjej? Hur gammal?

    Beroende på svaren kommer antagligen följdfrågor :p

  • Anonym (Ol79ret)
    Anonym (Nerdvana) skrev 2020-07-28 14:58:46 följande:

    När definierade du dig själv som annorlunda/nörd?

    Vilka är dina specialintressen?

    Har du gjort något alldeles extra nördigt som du är jättestolt över?

    (Typ skrivit tre böcker om Linuxprogrammering, vunnit en cosplaytävling, toppat globala listan i CSGO eller renoverat upp 15 flipperspel till sin forna glans?)


    Tja, jag har nog alltid sett mig som en nörd, iaf från tonåren... Lekte med lego länge, rollspel tog över sen, och alltid läst fantasy/sci-fi. Drömde om att ha ett eget rymdskepp då man var liten Skrattande

    Nu i vuxen ålder så är det Lego som är da shit! Slänger ut på tok för mycket pengar på Lego, som sen står och samlar damm i hyllorna. Men stolt som fanken är jag ändå. Och har fått med frugan på tåget oxå....
    Och jag kan typ inte se "vanliga" filmer om poliser, deckare, kärlek osv som utspelar sig här och nu, det är inte intressant... Rymd, sci-fi o överbaturlkigt ska det vara för att fånga mitt intresse.... 
    Aniiee skrev 2020-07-28 14:59:43 följande:

    Vad nördar du ner dig i då?


    Lego! Tungan ute
    Anonym (A) skrev 2020-07-28 17:36:49 följande:

    Ja, vad nördar du dig i.


    Lego! Tungan ute
    MammAmma skrev 2020-07-28 17:40:53 följande:

    Vad är dina "nördintressen"? Är du kille eller tjej? Hur gammal?

    Beroende på svaren kommer antagligen följdfrågor :p



    Kille/man, snart 45 år gammal...


  • Anonym (Nerdvana)

    Det låter i alla fall som överkomligt nördande, och kul om ens fru eller man hänger med lite.

    Jag (kvinna 45+) har en vän som jag rollspelar med som nu har tre Shurgardförråd eftersom han köper dubbla byggsatser av allt Lego- en att bygga och en att samla på.

    Det kan bli lite diskussioner om det efter några år...

    Jag tror jag insåg att jag var förlorad när jag i 20-årsåldern gjorde det ultimata nördtestet på nätet med 1000 frågor och blev rankad Supreme Nerd God.

  • Anonym (Ol79ret)
    Anonym (Nerdvana) skrev 2020-07-29 10:46:50 följande:

    Det låter i alla fall som överkomligt nördande, och kul om ens fru eller man hänger med lite.

    Jag (kvinna 45+) har en vän som jag rollspelar med som nu har tre Shurgardförråd eftersom han köper dubbla byggsatser av allt Lego- en att bygga och en att samla på.

    Det kan bli lite diskussioner om det efter några år...

    Jag tror jag insåg att jag var förlorad när jag i 20-årsåldern gjorde det ultimata nördtestet på nätet med 1000 frågor och blev rankad Supreme Nerd God.


    Ja, det där med familjelivet håller en tillbaka lite så man inte nördar in totalt Flört

    Låter som en kul vän, med för mycket pengar uppenbarligen, hahahahaha
  • Yoump

    Är alla Legos serier eller vad man kallar det lika intressanta eller har du en favorit?

  • Anonym (Ol79ret)
    Yoump skrev 2020-08-04 22:03:36 följande:

    Är alla Legos serier eller vad man kallar det lika intressanta eller har du en favorit?


    Åh, nej nej, bara vissa. Tex Creator expert med sina massiva modulhus är jättecoolt. Och Lego Ideas, där vanliga människor haft en idé och fått tillräckligt med stöd för att få Lego att tillverka den som set.

    Sen gillar jag MOC, My Own Creation, dvs det man skapar själv utan ritningar...

    Star Wars har jag gillat med, men känns tyvärr som temat är lite tömt nu, mest upprepningar dessvärre...
  • Yoump

    Har du lust att dela med dig av en bild på något av dina bästa byggen?

    Hur mycket tid lägger du på att bygga? Hur mycket tid lägger du på att läsa på eller diskutera med likasinnade?

  • Anonym (Ol79ret)
    Yoump skrev 2020-08-05 22:02:21 följande:

    Har du lust att dela med dig av en bild på något av dina bästa byggen?

    Hur mycket tid lägger du på att bygga? Hur mycket tid lägger du på att läsa på eller diskutera med likasinnade?


    Merparten nedpackat nu inför en flytt som är på G Gråter Hittar jag nån bild i telefonen ska jag lägga upp den.

    Såhär på sommaren läggs det rätt lite tid faktiskt, det finns andra intressen med, och en familj som pockar på uppmärksamhet ibland. Höst o vinter blir det desto mer, nån timme per dag i snitt iaf.
  • Anonym (A)
    Anonym (Ol79ret) skrev 2020-08-06 07:40:39 följande:
    Merparten nedpackat nu inför en flytt som är på G Gråter Hittar jag nån bild i telefonen ska jag lägga upp den.

    Såhär på sommaren läggs det rätt lite tid faktiskt, det finns andra intressen med, och en familj som pockar på uppmärksamhet ibland. Höst o vinter blir det desto mer, nån timme per dag i snitt iaf.
    SpännandeGlad
  • Anonym (Supernollan)

    Vad har du nördat ner dig i?

    Får du ligga?

  • legomum

    En afol till här

    Tycker nog att det är mer sunt att bygga lego än många andra intressen som finns.
    Vi är en legoälskande familj där barnen har ett eget legorum, vi bygger alltid på något kul tillsammans.

    Bygger du färdiga set eller moc´s, LEGO är stort så just vad har du ditt intresse?

  • Anonym (Ol79ret)
    legomum skrev 2020-08-06 17:04:48 följande:

    En afol till här

    Tycker nog att det är mer sunt att bygga lego än många andra intressen som finns.
    Vi är en legoälskande familj där barnen har ett eget legorum, vi bygger alltid på något kul tillsammans.

    Bygger du färdiga set eller moc´s, LEGO är stort så just vad har du ditt intresse?


    Helt klart en sund hobby, om än något dyr ibland, haha..

    Mest färdiga set, men en del Mocs med. Mest stadsbyggen, klassiska med ett stort bord med modulhus och en massa annat roligt på
    Men, på sistone har mitt intresse för piratlego väckts, hade inget sånt då jag var liten, så nu försöker jag få tag på lite skoj saker där  
    Anonym (Supernollan) skrev 2020-08-06 17:00:49 följande:

    Vad har du nördat ner dig i?

    Får du ligga?


    Det har jag skrivit redan, och ja, jag får ligga, en hel del faktiskt.
  • Anonym (Supernollan)
    Anonym (Ol79ret) skrev 2020-08-07 09:15:16 följande:
      
    Anonym (Supernollan) skrev 2020-08-06 17:00:49 följande:

    Vad har du nördat ner dig i?

    Får du ligga?


    Det har jag skrivit redan, och ja, jag får ligga, en hel del faktiskt.
    Har inte läst i tråden.

    Gött.

    Ska du bygga Millennium Falcon i fullskala?
  • Anonym (Ol79ret)
    Anonym (Supernollan) skrev 2020-08-07 09:23:13 följande:
    Har inte läst i tråden.

    Gött.

    Ska du bygga Millennium Falcon i fullskala
    Haha, ja, det skulle vara riktigt nice. Måste bara bli miljardär först....
  • legomum
    Anonym (Ol79ret) skrev 2020-08-07 09:15:16 följande:
    Helt klart en sund hobby, om än något dyr ibland, haha..

    Mest färdiga set, men en del Mocs med. Mest stadsbyggen, klassiska med ett stort bord med modulhus och en massa annat roligt på
    Men, på sistone har mitt intresse för piratlego väckts, hade inget sånt då jag var liten, så nu försöker jag få tag på lite skoj saker där  
    Anonym (Supernollan) skrev 2020-08-06 17:00:49 följande:

    Vad har du nördat ner dig i?

    Får du ligga?


    Det har jag skrivit redan, och ja, jag får ligga, en hel del faktiskt.
    Piratlego har vi inte så mycket av men vi har haft en fas med LEGO Castle nu i sommar. Tyvärr skiftade det fort till LEGO Mario där vi bygger egna världar med minifigs som säljs på påsar just nu.

    Delar du med barnen eller är det "mitt, mitt, bara mitt" som gäller ;)
  • Anonym (Ol79ret)
    legomum skrev 2020-08-07 10:55:30 följande:
    Piratlego har vi inte så mycket av men vi har haft en fas med LEGO Castle nu i sommar. Tyvärr skiftade det fort till LEGO Mario där vi bygger egna världar med minifigs som säljs på påsar just nu.

    Delar du med barnen eller är det "mitt, mitt, bara mitt" som gäller ;)
    Har funderat på Lego Mario, men det har fått så dåliga recensioner, så jag är tveksam...
    Vi har olika lego, iaf medans den lille bara är 4 år
Svar på tråden Jag är nörd - fråga vad du vill.