• Anonym (Hopplöst kär)

    Jag kan inte gå vidare

    Jag ska gå rakt på sak. Jag är 21 och hopplöst kär. För ett tag sedan i februari detta året träffade jag en kille via tinder, jag föll på direkten. Jag hade varit med andra innan men inte på det här sättet. Han var den första personen jag kände var min jämlike. Jag vet att det inte finns en ?perfekt? person men det fanns inget jag inte tyckte om med honom. Jag ville inte ändra något för jag gillade hela honom. Detta var alltså nytt för mig. Jag hade aldrig varit kär innan, absolut varit intresserad osv men aldrig såhär.

    Vi spenderade flera dygn tillsammans. Vi låg mycket, lagade mat, kollade på film, lade pussel, frågade alla de intima frågorna som man gör osv. Han sa till och med att han saknade mig efter en väldigt kort period. Vi bodde själva vilket såklart resulterade i att vi i princip bodde hos varandra. Sen hände något, vi sågs i drygt fyra månader. Det är inte så lång tid men det längsta för mig som aldrig träffat någon på det sättet. Han ville sluta ses för att han inte ville ha en relation för att han aldrig varit ensam. Det klassiska det är inte du det är jag eller hur. Detta var ett beteende som jag tyckte var väldigt oseriöst och jag kände såklart att han lekte med mig. Jag har inte kontaktat honom sen dess.

    Nu till det hela. Jag kan inte komma över honom. Det har gått på pricken två månader sedan vi sågs. Jag har låtit mig själv vara ledsen och gjort allt man ska, jag har insett att det är inget fel på mig. Jag älskar mig själv och respekterar mig själv tillräckligt för att veta vad jag förtjänar. Jag har dejtat andra, alla har velat ses igen och har inte varit dåliga personer. Men jag tycks inte kunna få känslor för någon annan. Uppenbarligen kan jag inte komma över honom hur mycket jag än vill. De säger att tiden läker alla sår men om jag inte vill vänta då?

    Han var min första kärlek och det vet han för att jag sa det. Som respons fick jag ett jag finns här om du behöver prata och du förtjänar bara det bästa. Det är detta som stör mig, att han inte kunde säga rakt ut att jag inte var tillräckligt. Istället gav han mig något skräp om att han inte kommer att kunna bli kär all kärlek är dömd osv. För mig är det enkelt tycker man om någon så vill man vara med den personen annars inte. Faktum är att nu när jag tänker tillbaka på honom inser jag att om vi skulle inlett en relation kanske den inte hade varit den bästa. Men jag var kär och det gör ont, jag tänker fortfarande på honom konstant. Får impulser och vill höra av mig även om jag inte gör det. Jag saknar honom hela tiden även om jag har hur många vänner som helst och får bekräftelse av andra. Allt jag vill göra är att vara med honom. Nu när jag ligger med andra är det som att jag inte kan känna något, allt jag kan tänka på är hur dom inte är han. Jag hatar det jag vill inte tänka så. Och jag vet att det inte är så enkelt, man måste ge dig själv tid men alltså jag vet inte hur jag ska sluta vara kär. Jag trodde att det skulle passerat nu. Iallafall litegrann. Han hörde av sig en dryg månad efter att han ville sluta ses, frågade om jag hade blockat honom på Instagram vilket jag tyckte var dumt. Om han ändå inte ville ha en relation varför skulle han bry sig. Hur som helst, jag kanske skulle ha kämpat mer. Samtidigt vet jag att jag förtjänar att vara med någon som vill vara med mig lika mycket. Jag har alla svaren egentligen. Kanske är det för att jag aldrig blivit nekad tidigare. Så min fråga, allt jag vill är att höra av mig. Hur gör jag för att inte känna så? Jag vill inte vara det desperata exet. Jag vill vara lyckligt, den som kan släppa honom enkelt och leva ett dunder liv. Jag vill kunna vara självständig.

    Jag ska nämna att jag träffar en kille nu, jag vet redan att jag inte kommer att få samma känslor för honom och sexet är inte alls på samma nivå. Men han har allt. Snygg, snäll, smart ja ni vet. Om ni hade varit han som är min första kärlek hur hade ni reagerat om jag skrev och var ärlig: Jag är fortfarande kär? Förutom att förlora hela min värdighet, hade ni gjort det?

  • Svar på tråden Jag kan inte gå vidare
  • Anonym (Tuppis)

    Känslor är inget man bara stänger av sådär och någon månad är ingen tid för det. Jag är i femtioårs åldern och en tjej jag var tillsammans med när jag var 21 värmer fortfarande mitt hjärta när jag tänker på henne även fast jag passerat ett 30 års förhållande och några barn sedan dess. Så ge det tid och inse att det inte kommer bli ni, vänj dig med tanken, så ska du se att det kommer bli bra ändå.

  • Anonym (Man 51)

    Gör inte som jag. Slösa inte bort ditt liv på att sörja det som aldrig blev.

  • Anonym (fepes)
    Anonym (Hopplöst kär) skrev 2020-07-29 04:54:31 följande:

    Jag ska gå rakt på sak. Jag är 21 och hopplöst kär. För ett tag sedan i februari detta året träffade jag en kille via tinder, jag föll på direkten. Jag hade varit med andra innan men inte på det här sättet. Han var den första personen jag kände var min jämlike. Jag vet att det inte finns en ?perfekt? person men det fanns inget jag inte tyckte om med honom. Jag ville inte ändra något för jag gillade hela honom. Detta var alltså nytt för mig. Jag hade aldrig varit kär innan, absolut varit intresserad osv men aldrig såhär.

    Vi spenderade flera dygn tillsammans. Vi låg mycket, lagade mat, kollade på film, lade pussel, frågade alla de intima frågorna som man gör osv. Han sa till och med att han saknade mig efter en väldigt kort period. Vi bodde själva vilket såklart resulterade i att vi i princip bodde hos varandra. Sen hände något, vi sågs i drygt fyra månader. Det är inte så lång tid men det längsta för mig som aldrig träffat någon på det sättet. Han ville sluta ses för att han inte ville ha en relation för att han aldrig varit ensam. Det klassiska det är inte du det är jag eller hur. Detta var ett beteende som jag tyckte var väldigt oseriöst och jag kände såklart att han lekte med mig. Jag har inte kontaktat honom sen dess.

    Nu till det hela. Jag kan inte komma över honom. Det har gått på pricken två månader sedan vi sågs. Jag har låtit mig själv vara ledsen och gjort allt man ska, jag har insett att det är inget fel på mig. Jag älskar mig själv och respekterar mig själv tillräckligt för att veta vad jag förtjänar. Jag har dejtat andra, alla har velat ses igen och har inte varit dåliga personer. Men jag tycks inte kunna få känslor för någon annan. Uppenbarligen kan jag inte komma över honom hur mycket jag än vill. De säger att tiden läker alla sår men om jag inte vill vänta då?

    Han var min första kärlek och det vet han för att jag sa det. Som respons fick jag ett jag finns här om du behöver prata och du förtjänar bara det bästa. Det är detta som stör mig, att han inte kunde säga rakt ut att jag inte var tillräckligt. Istället gav han mig något skräp om att han inte kommer att kunna bli kär all kärlek är dömd osv. För mig är det enkelt tycker man om någon så vill man vara med den personen annars inte. Faktum är att nu när jag tänker tillbaka på honom inser jag att om vi skulle inlett en relation kanske den inte hade varit den bästa. Men jag var kär och det gör ont, jag tänker fortfarande på honom konstant. Får impulser och vill höra av mig även om jag inte gör det. Jag saknar honom hela tiden även om jag har hur många vänner som helst och får bekräftelse av andra. Allt jag vill göra är att vara med honom. Nu när jag ligger med andra är det som att jag inte kan känna något, allt jag kan tänka på är hur dom inte är han. Jag hatar det jag vill inte tänka så. Och jag vet att det inte är så enkelt, man måste ge dig själv tid men alltså jag vet inte hur jag ska sluta vara kär. Jag trodde att det skulle passerat nu. Iallafall litegrann. Han hörde av sig en dryg månad efter att han ville sluta ses, frågade om jag hade blockat honom på Instagram vilket jag tyckte var dumt. Om han ändå inte ville ha en relation varför skulle han bry sig. Hur som helst, jag kanske skulle ha kämpat mer. Samtidigt vet jag att jag förtjänar att vara med någon som vill vara med mig lika mycket. Jag har alla svaren egentligen. Kanske är det för att jag aldrig blivit nekad tidigare. Så min fråga, allt jag vill är att höra av mig. Hur gör jag för att inte känna så? Jag vill inte vara det desperata exet. Jag vill vara lyckligt, den som kan släppa honom enkelt och leva ett dunder liv. Jag vill kunna vara självständig.

    Jag ska nämna att jag träffar en kille nu, jag vet redan att jag inte kommer att få samma känslor för honom och sexet är inte alls på samma nivå. Men han har allt. Snygg, snäll, smart ja ni vet. Om ni hade varit han som är min första kärlek hur hade ni reagerat om jag skrev och var ärlig: Jag är fortfarande kär? Förutom att förlora hela min värdighet, hade ni gjort det?


    Jag har varit den killen, tyvärr...

    Jag brukade spela en fantastisk pojkvän, få allt jag ville och sedan samla på mig några anledningar till att det inte kommer funka och göra min exit. En av tjejerna var hjärtekrossad i runt 2 år(minst) efter att vi "gjorde slut" men för mig var det aldrig på riktigt, det var lite av ett spel där jag hela tiden såg till att vinna.

    Nu kan jag inte garantera att han håller på som jag gjorde, men det är inte ovanligt. Anledningen till att jag gjorde det med var för att jag letade efter någon som var verkligt speciell och sanningen är att de flesta inte är det, men samtidigt finns det mycket kul även om man vet varje gång man ses att man inte kommer leva lycklig i alla sina dagar med den personen, så man hänger i tills känslorna börjar bli för starka eller tills man är trött på personen(ja man kan få känslor ändå men man kan veta att det inte kommer bli bäst för någon att falla för varandra på riktigt..)

    Men sen så träffade jag en tjej när jag var 21. Vi var tvungna att göra slut på grund av långdistans. Vi gjorde slut för snart ett år sedan och en av de sista sakerna vi sa till varandra var typ att vi älskar varandra och att vi vill varandra det absolut bästa och ha det så bra!

    Jag har aldrig mått så dåligt i hela mitt liv och än idag, mer än ett år senare, kan jag fortfarande inte lyssna på någon av våra låtar utan att dö lite inombords och även om det inte gör riktigt lika ont längre, så kan jag verkligen känna det som ett ärr på mitt hjärta där hennes namn i inristat och det förlorar sitt ljus mer och mer för varje dag och är förhoppningsvis bara ett ärr snart.

    Men jag tänker på henne dagligen och fantiserar också dagligen hur hennes reaktion hade varit om jag hade flugit till hennes land, och bara dykt upp i hennes liv. Stått bakom henne i kön en dag, eller bara satt mig bredvid henne på bussen.

    Men jaja, man får se vad framtiden har för planer för en, men jag har accepterat att det aldrig kommer bli vi men man kan alltid leka med tanken även om det förmodligen är destruktivt... 

    Men kollar man sedan på Klarnas grundare, Niklas Adalberth, så hittade han tillbaka till sitt livs kärlek efter några år så ja...

    En sak är i alla fall säker. Riktig kärlek är verkligen inte så lätt...
  • Anonym (Camp)

    Idag är jag 47 men tänker ofta på en passionerad del i mitt unga liv. Det blev aldrig vi och jag tänker ofta på hur det kunde ha blivit om det blivit något.

    Sedan kom en man som jag fortfarande är gift med och vi har barn tillsammmans.

    Du kommer alltid att minnas honom men häng inte upp ditt unga liv på det som var. Det blir ett vackert minne att hålla i när man blir äldre och minns sitt vackraste jag.

    Kram.

  • Anonym (Kort tid)

    Det är alldeles för kort tid. Jag vet hur det känns, man blir arg på sig själv för att man lägger massa tid på att tänka på någon som inte förtjänar att man gör det. Jag hade en relation på ett halvår för ett par år sedan, jag var arg länge efteråt då personen pratade om vår framtid samtidigt som han hoppades på och kämpade för att att få tillbaka ett ex. Men jag drog så fort han erkände sitt velande, sen hörde han av sig och jag svarade inte. Det blir liksom en ribba för hur man går med på att bli behandlad, och jag vet att hans känslor för mig inte var djupa nog, så det hade bara blivit massa strul. Så du ska inte höra av dig, och inte heller svara honom. Jag tror att han är som den jag träffade, väldigt mån om att vara en good guy men lyckas bara med motsatsen. På ett sätt har ju din "dejt" visat var han står, men han borde också sett till att kontakten inte varit så tät för att sen bara upphöra, och dessutom var det alldeles för länge. Man har ett ansvar när man tar upp det mesta av någons tid, särskilt när man vet att den personen känner mer. Tycker jag. Om du verkligen måste ha svar på dina frågor så kan du höra av dig, det tar trots allt tid att lära känna någon och han kanske hoppades att känslorna skulle komma.

    Jag gick vidare med en ny person, men jag var lite kall mot mig själv och fick aldrig den där sprudlande förälskelse precis i början. Jag var öppen mot mig nya med det. Samtidigt som han som lurade mig fick enbart förälskefasen, och inget mer. Jag vet att jag hade dumpat honom ganska snart om vi väl försökt vara seriösa, han hade massa problem och var extremt omogen vilket inte hade funkat i en bonusfamilj. Så jag ser realistiskt på det, jag var arg ett år efteråt, men jag fick aldrig någon kämpig vardag utan rycktes upp ur förälskefasen med honom, inte konstigt då att man känner att man förlorat något. Nu är jag gravid och inte arg längre, jag har min drömma som är och har precis allt.

  • Anonym (Hopplöst kär)

    Tack för alla fina svar. Längst in vet jag att detta var rätt väg att gå. En relation ska kännas bra hela tiden och inte bara ibland. Jag kommer som någon av er sagt nog aldrig komma över honom men jag kommer att gå vidare. Är nog där redan, jag har kommer flytta utomlands till hösten. Göra saker som gör mig lycklig osv. Behövde nog mest bara skriva av mig. Jag tycker som sagt han är en av de finaste jag mött. Det var inte en dålig första kärlek. Det låter som att det kanske var jag som varit mest ledsen men saken är att jag tror vi båda var det. Jag vet att han är själv nu och att han är uppriktigt ledsen över att jag kom i kläm, för han hade känslor för mig också men behövde jobba på sig själv för han vet inte vem han är och vad han vill göra. Man kan inte vara lycklig med någon om man inte är lycklig själv först. Jag är nog bara orolig över att jag inte kommer att kunna få så starka känslor för någon annan.. men nej jag kommer inte höra av mig.

  • Anonym (fepes)
    Anonym (Hopplöst kär) skrev 2020-07-29 12:55:41 följande:

    Tack för alla fina svar. Längst in vet jag att detta var rätt väg att gå. En relation ska kännas bra hela tiden och inte bara ibland. Jag kommer som någon av er sagt nog aldrig komma över honom men jag kommer att gå vidare. Är nog där redan, jag har kommer flytta utomlands till hösten. Göra saker som gör mig lycklig osv. Behövde nog mest bara skriva av mig. Jag tycker som sagt han är en av de finaste jag mött. Det var inte en dålig första kärlek. Det låter som att det kanske var jag som varit mest ledsen men saken är att jag tror vi båda var det. Jag vet att han är själv nu och att han är uppriktigt ledsen över att jag kom i kläm, för han hade känslor för mig också men behövde jobba på sig själv för han vet inte vem han är och vad han vill göra. Man kan inte vara lycklig med någon om man inte är lycklig själv först. Jag är nog bara orolig över att jag inte kommer att kunna få så starka känslor för någon annan.. men nej jag kommer inte höra av mig.


    Förlåt, men mitt ex skickade spelade denna för mig när vi gjorde slut. Vi satt i bilen och pratade i säkert 5-6 h och sedan så spelade hon denna för mig. Jag sa liknande saker och vi båda två visste att det var rätt, men så spelade hon denna:

    ">



     Väldigt bra men känslig låt
Svar på tråden Jag kan inte gå vidare