• Anonym (Ledse­n)
    Thu 30 Jul 2020 14:15
    498 visningar
    59 svar
    59
    498

    Utesluter min dotter

    Jag och min sambo blev bjuden utomlands av hans föräldrar. Jag fick det i födelsedagspresent men min dotter var inte medräknad.

    Det gör mig så fruktansvärt ledsen och det gör så ont i hjärtat och är så besviken och på min sambo när han vet att jag har henne själv, hon har ingen fungerande pappa.

    Svärmor tyckte hon kunde vara själv hemma hon är 16år

  • Svar på tråden Utesluter min dotter
  • Anonym (Anna)
    Thu 30 Jul 2020 18:34
    #31
    +1
    Anonym (Ledsen) skrev 2020-07-30 18:30:49 följande:

    Om kontakten var så så visst hade det fungerat. Jag har träffat hans barn några gånger kontakten mellan han och barnens mamma är inte bra och inte mellan pappa och bannen heller.

    Invecklat och rörigt


    Aha, på det viset. Jag förstår att du inte är glad över situationen, men det hade ju varit ännu mer förödande för hans dotter om hon blev utesluten, men inte hans bonusdotter.

    Inte för att det hör hit, men jag bodde ensam i Göteborg som 16-åring och for inte illa av det, så det kanske vore en spännande utmaning för din dotter att testa att rå sig själv.
  • Anonym (suck)
    Thu 30 Jul 2020 18:35
    #32
    +3

    Jag förstår ärligt talat inte varför du blir så sur när sambons dotter inte heller var medräknad ? Svärisarna ville vara snälla och bjuda bara er två på en vuxenresa, och du reagerar som om de var på väg att mörda tjejen... Tacka för erbjudandet och säg helt enkelt att du inte vill lämna dottern ensam hemma, och var lite mer tacksam nästa gång. 

  • Thu 30 Jul 2020 18:40
    #33
    +3

    Kunde du inte bara svara att "tack vad trevligt, men bara så ni vet jag tar med NN, för det är viktigt för oss?"

    För övrigt ser jag inte heller problem i sig  med att lämna en 16-åring ensam en vecka, det finns väl NÅGON vuxen som kan vara back up?
    Min dotter var ensam hemma längre än så i den åldern, med en släkting som bor i samma stad som tittade till henne ibland . Det var hennes eget val då hon inte gillar att resa och vi skypade i stort sett varje dag.

  • Thu 30 Jul 2020 18:53
    #34
    +4

    Får det inte riktigt att gå ihop.

    Inga barn blev bjudna på resan, alltså enbart för dig och din sambo. Det låter mysigt. Om du verkligen hade viljan att åka på resan kunde du säkert lösa det med att någon tittar till din dotter eller att ni har telefon/FaceTime kontakt under veckan. Som andra har påpekat är det bara nyttigt att hon får testa att klara sig själv lite och inte bli curlad.

    Du valde att utelämna i början att även hans dotter inte var inkluderad i resan. Det höjer ett ögonbryn.

    Varför resa nu i Corona-tider när osäkerheten är som störst om nu resan är i år. Låter lite märkligt.

    Bo på hotell, sol och bad skriver du men sedan blev det lägenhet. Det andra ögonbrynet höjs.

  • Anonym (Hedvi­g)
    Thu 30 Jul 2020 18:55
    #35
    +2

    Och så kom där lite ytterligare information som var i allra högsta grad väsentlig i sammanhanget. Det finns alltså ytterligare en 16-årig dotter (din sambos) som inte heller skall med på resan. Då vore det ju väldigt väldigt konstigt om din 16-åring, ts, skulle bli medräknad,

    Dina svärföräldrar kanske inte heller känner till så mycket om din dotters tidigare erfarenheter som du lyfter, "övergivenhet" och "skörhet"?
    Sambons dotter kanske inte ens ville följa med och så utgick svärföräldrarna från att din dotter inte heller skulle vilja det.
    Ytterligare komplikation, det är ganska stor ekonomisk skillnad på att bjuda två personer och fyra, och det skulle också kunna bidragit till en massa problem med din sambos tidigare ex, mamman till den andra dottern, om svärföräldrarna enbart skulle bekosta din dotter och bjuda med din dotter och inte sambons dotter (som de dessutom antagligen har en närmare relation med).
    Den 16-åringen kanske inte heller skulle haft något som helst problem med att vara ensam hemma, och så tänkte svärföräldrarna att din 16-åring ju skulle kunna fungera på samma sätt.

    Är du ens säker på att din 16-åring skulle vilja hänga med er en hel vecka?
    Kanske är det tom så att det är din sambo som gärna ville att just du och han ensamma skulle få umgås med kvalitetstid en vecka.

    Känns ts som om du projicerar en massa på dina svärföräldrar och din sambo som i själva verket handlar om något annat, ex din dotters biologiska pappas beteende.
    Ja, du är otacksam, finns många logiska anledningar till att din dotter inte räknades med, men du väljer att se det som att just din dotter blev medvetet utesluten.

  • Anonym (Ledse­n) Trådstartaren
    Thu 30 Jul 2020 19:03
    #36
    -1
    Anonym (suck) skrev 2020-07-30 18:35:52 följande:

    Jag förstår ärligt talat inte varför du blir så sur när sambons dotter inte heller var medräknad ? Svärisarna ville vara snälla och bjuda bara er två på en vuxenresa, och du reagerar som om de var på väg att mörda tjejen... Tacka för erbjudandet och säg helt enkelt att du inte vill lämna dottern ensam hemma, och var lite mer tacksam nästa gång. 


    mammabitch skrev 2020-07-30 18:40:00 följande:

    Kunde du inte bara svara att "tack vad trevligt, men bara så ni vet jag tar med NN, för det är viktigt för oss?"

    För övrigt ser jag inte heller problem i sig  med att lämna en 16-åring ensam en vecka, det finns väl NÅGON vuxen som kan vara back up?

    Min dotter var ensam hemma längre än så i den åldern, med en släkting som bor i samma stad som tittade till henne ibland . Det var hennes eget val då hon inte gillar att resa och vi skypade i stort sett varje dag.


    Hon har bara mig och min sambo

    Såklart tackade jag för resan och svarade hur jag kände inför att lämna henne själv!

    Jag skulle inte lämna henne själv eller någon av barnen om inte hans barn säger nej och då har dom sin mamma.

    Hur roligt skulle det inte vara med hela familjen med barn Svärföräldrar (farmor/farfar) bada sola och äta gott. Vi har tonåring inga småbarn som måste passas 24/7 Och pengar om de var problemet

    Så typ en vuxenresa blir det ju nästan ändå förutom att dom två 16-åringarna inte får dricka alkohol och det gör inte jag ändå respekt för min dotter som har en pappa som är All missbrukare
  • Anonym (suck)
    Thu 30 Jul 2020 19:10
    #37
    Anonym (Ledsen) skrev 2020-07-30 19:03:31 följande:
    mammabitch skrev 2020-07-30 18:40:00 följande:

    Kunde du inte bara svara att "tack vad trevligt, men bara så ni vet jag tar med NN, för det är viktigt för oss?"

    För övrigt ser jag inte heller problem i sig  med att lämna en 16-åring ensam en vecka, det finns väl NÅGON vuxen som kan vara back up?

    Min dotter var ensam hemma längre än så i den åldern, med en släkting som bor i samma stad som tittade till henne ibland . Det var hennes eget val då hon inte gillar att resa och vi skypade i stort sett varje dag.


    Hon har bara mig och min sambo

    Såklart tackade jag för resan och svarade hur jag kände inför att lämna henne själv!

    Jag skulle inte lämna henne själv eller någon av barnen om inte hans barn säger nej och då har dom sin mamma.

    Hur roligt skulle det inte vara med hela familjen med barn Svärföräldrar (farmor/farfar) bada sola och äta gott. Vi har tonåring inga småbarn som måste passas 24/7 Och pengar om de var problemet

    Så typ en vuxenresa blir det ju nästan ändå förutom att dom två 16-åringarna inte får dricka alkohol och det gör inte jag ändå respekt för min dotter som har en pappa som är All missbrukare
    Det här är information som hade varit bra att ta med i ts... Jag förstår att dottern nog inte haft det lätt om pappan är missbrukare, men hon blir myndig om två år, och det är definitivt dags att börja låta henne stå på egna ben nu, du kan inte vara så överbeskyddande hela tiden.
  • Anonym (Ledse­n) Trådstartaren
    Thu 30 Jul 2020 19:50
    #38
    Anonym (suck) skrev 2020-07-30 19:10:20 följande:

    Det här är information som hade varit bra att ta med i ts... Jag förstår att dottern nog inte haft det lätt om pappan är missbrukare, men hon blir myndig om två år, och det är definitivt dags att börja låta henne stå på egna ben nu, du kan inte vara så överbeskyddande hela tiden.


    Ja i efterhand så ser jag att mycket mer skulle jag har skrivit.

    Överbeskyddande tycker jag inte jag är men känner att jag vill finnas för henne jämt och mer då hennes pappa har svikit henne. Blir lixom att jag väger upp hans plats också.

    Därför känns det så stort för mig när inte min dotter blir den man ser först och det är super viktigt för henne att känna att vuxna ser henne.

    Att att hon levt i en dysfunktionell familj hos pappan och innan allt blev klar med myndigheter så hann hon se för mycket,. och vi bor i en liten stad och han söker upp henne ibland och jag är inte alltid där och kan läsa av vilket tillstånd han är i och vara borta flera hundra mil då känns inte bra, det är också en stor del till jag varför inte kan lämna henne själv.

    I Bland är han nykter och ibland nere i rännstenen.

    Och allt det här vet min sambo, han kunde ha sagt något när dom planerade resan.
  • Anonym (suck)
    Thu 30 Jul 2020 20:37
    #39
    +2
    Anonym (Ledsen) skrev 2020-07-30 19:50:24 följande:
    Ja i efterhand så ser jag att mycket mer skulle jag har skrivit.

    Överbeskyddande tycker jag inte jag är men känner att jag vill finnas för henne jämt och mer då hennes pappa har svikit henne. Blir lixom att jag väger upp hans plats också.

    Därför känns det så stort för mig när inte min dotter blir den man ser först och det är super viktigt för henne att känna att vuxna ser henne.

    Att att hon levt i en dysfunktionell familj hos pappan och innan allt blev klar med myndigheter så hann hon se för mycket,. och vi bor i en liten stad och han söker upp henne ibland och jag är inte alltid där och kan läsa av vilket tillstånd han är i och vara borta flera hundra mil då känns inte bra, det är också en stor del till jag varför inte kan lämna henne själv.

    I Bland är han nykter och ibland nere i rännstenen.

    Och allt det här vet min sambo, han kunde ha sagt något när dom planerade resan.
    Det här är definitivt något du borde skrivit från början... Då är det mer förståeligt varför du inte vill lämna dottern ensam, för som det såg ut från början så kom du av som otacksam och överbeskyddande, för de flesta 16-åringar klarar som sagt att vara själva i en vecka, och då förstår jag också varför du blev sur på din sambo, för om han vet att pappan kan dyka upp oanmäld så borde han ha berättat för sina föräldrar om just det när resan planerades.
  • Anonym (X)
    Thu 30 Jul 2020 21:20
    #40

    Hur länge har ni varit tillsammans?

Svar på tråden Utesluter min dotter