• Anonym (??)

    Kniv under kudden?

    Nu bara måste jag fråga er. Idag var jag hemma hos mitt ex, mitt barns pappa. Vi har träffats lite till och från separationen. Han är väldigt svår att förstå. Han är upp och ner som en berg och dalbana. Delvis därför vi delade på oss.

    Idag kom jag dit hade köpt mat och lagade den. Han var med mig och vår son i början, satt sen mest med sin telefon. Vilket gör mig så arg. Han har inte sett sin son på en vecka (Vi har vart iväg)och umgås inte med honom när vi kommer. I alla fall. Sen gick jag in i sovrummet. Då ser jag en stor kniv under hans kudde. Alltså en väldigt stor med fodral. Jag blev så paff att jag bara tog sonen och åkte. Imon var det tänkt att sonen skulle va där när jag ska på tjejkväll.

    Men jag blir nästan rädd för att lämna honom där. Jag tror aldrig han skulle göra sonen något men varför har man en stor kniv under kudden????

    Jag blir samtidigt orolig för honom, att han mår dåligt. Vilket han gjort förr. Men vad gör jag? Tar jag upp detta med honom? Eller vad gör jag?

    I mina ögon är inte detta normalt liksom..

  • Svar på tråden Kniv under kudden?
  • Anonym (Hm)

    Klart du kan fråga? Han kanske har en bra anledning? Säger inte att han har varit oansvarig, men frpga kan du väl göra?

  • Anonym (D)

    För att ha något att försvara sig med om det skulle komma en inkräktare? Jag har själv haft flera knivar i och runt sängen när jag varit ensam hemma och känner andra som också har det eller andra ?vapen? runt om i sovrummet. Tycker inte det är särskilt märkligt alls.

  • Anonym (.)

    Varför han har en kniv under kudden?

    För att skrämma iväg vildvittrorna såklart.

    Sånt gör alla normalt ansvarstagande människor.

  • Anonym (å)

    Självklart ska man inte ha vapen/kniv drällandes när man ska ta hand om sitt barn

  • Anonym (Tjacknisse)

    Jag tror tjacknisse ha vart på besök hos honom, han borde lägga de på hyllan.

    För att hjälpa både han o barnet, försök reda ut varför detta beteende uppvisas.

    Alternativt kanske han har kniven under kudden som en trygghet, men det tror jag ej

  • Anonym (kniventusiast)

    Han kanske bara har ett knivintresse? Jag samlar själv och har nåt hundratal knivar. Både stora macheteliknande och mindre fällknivar. En del ser helt klart aggressiva ut för gemene man, men kan vara samlarobjekt värda 2-3000kr. 

Svar på tråden Kniv under kudden?