• Thu 30 Jul 2020 23:01
    324 visningar
    2 svar
    2
    324

    8 dagar sen, negativa tester. Chans för positivt längre fram?

    En liten presentation av min situation, hoppa till nästa stycke om du vill komma till själva frågeställningen.


    Hej! Jag har nu inväntat min mens i 8 dagar. Alla andra gånger som jag misstänkt en graviditet men fått negativt så har jag haft massvis med symptom och känningar innan mensen kommit, men denna gången så har jag inte mycket till symptom alls. Denna cykeln har jag och min partner däremot prickat in ägglossningen av ren ansvarslöshet, och nu lyser mensen med sin frånvaro. Jag har tagit flera tester denna cykeln, men precis alla har varit negativa. 
    Vi planerar inte barn, men vi skulle välkomna en liten plutt om det skulle visa sig att det finns någon där inne i magen. Jag hoppas egentligen att jag är gravid, men samtidigt så är det inte hela världen om det skulle ske längre fram.

    Min fråga är egentligen helt enkelt:
    Hur sent plussade ni efter att ni missat er mens? Finns det en chans att jag faktiskt kan vara gravid ändå? Berätta gärna!

  • Svar på tråden 8 dagar sen, negativa tester. Chans för positivt längre fram?
  • Anonym (Tyra)
    Fri 31 Jul 2020 08:57
    #1

    De flesta plussar på bim eller inom 2-4 dagar efter. Att mensen är en vecka sen utan plus är inte vanligt. Du är troligen inte gravid då.

    Själv plussade jag innan bim

  • Anonym (Mella­)
    Fri 31 Jul 2020 23:34
    #2

    Bara nyfiken hur du vet att ni prickade ägglossning? :)

    Antingen fick du ingen äl denna cykeln, eller vid en senare tidpunkt än du trodde vilket isåfall resulterar i en senare bim vilket i sin tur gör att du då plussar senare ifall du skulle vara gravid:)

Svar på tråden 8 dagar sen, negativa tester. Chans för positivt längre fram?