• Anonym (Far och flyg!)

    Vågar man boka flyg nu?

    På SAS hemsida har dom lagt upp att dom kommer att flyga till "min" destination from september. Det är långdistans det gäller. Vågar man boka en resa i jul redan nu? Skulle SAS lägga ut flighten till försäljning om den inte kommer att finnas då?

    Förutsätter förstås att inte corona blir värre under hösten men om vi säger att det är som nu eller förhoppningsvis bortblåst.

    Men är det rimligt att tro att SAS faktiskt kommer att flyga dom rutter som dom har ute till försäljning nu?

  • Svar på tråden Vågar man boka flyg nu?
  • Lione81

    Varför ens tänka tanken att riskera något?

    Det håller på att bli värre ute i Europa, har du inte hört det?

    Vad händer om det bryter ut när ni är där, hem kommer du inte.

    Tycker det är helt sjukt hur svenskar tänker med utlandsresor nu!!!

  • Anonym (resenär)

    Boka charter istället så är du säkrare på många vis.
    Själv åker jag i september.

  • Anonym (Deeon)

    Jag vågar inte ens resa hem till sverige än..

  • Anonym (nej)

    Ja, de skulle lägga ut flighten till försäljning även om den kommer ställas in senare.

    Mina vän har sina föräldrar från Peru i Sverige sedan februari. De skulle rest hem i maj, men det gick inga plan. De fick förlängt visum och bokad biljett till slutet av augusti. Den flighten har nu ställts in, och nästa verkar gå någon gång i september. Flighter ändras när och hur som helst, och gränser öppnas och stängs. Jag skulle aldrig boka biljett just nu, utan vänta till läget är mer stabilt, kanske om ett år eller så.

  • Anonym (U)

    Nej, självklart inte.

    Tragiskt att du behöver fråga.

  • FuckGoggleAskMe

    Ingen, inte ens SAS vet hur läget med Corona är i jul och om din destination tar emot flyg från Sverige då, om det ens finns några flyg då.

  • Mascaraklumpar

    SAS är inte synska, de kan inte veta hur hösten blir, men givetvis försöker alla företag köra på så gott de går och hoppas på det bästa - skulle de inte göra det utan bara ger upp så skulle de ju gå under oavsett hur det blir.

    Vad man än gör i det här läget så är det en chansning. Du kan låta bli att boka och så kanske det visar sig att du visst hade kunnat åka, eller så bokar du och så är allt katastrof i höst och du förlorar dina pengar. Man får försöka ta höjd för alla scenarion och agera efter det.

Svar på tråden Vågar man boka flyg nu?