• Anonym (Rädd)
    Fri 31 Jul 2020 11:40
    2658 visningar
    25 svar
    25
    2658

    Håller på att bli kär, rädd!

    Jag har dejtat en kille i ca 3 månader, nu känner jag att jag håller på att bli kär och känner mig även rädd. Vill liksom inte bli sårad. Jag har liksom börjat överanalysera hans meddelanden, testat honom genom att säga vissa saker för att se hur han reagerar på det osv. Jag tror eller vet ju att han gillar mig med, men vi båda pratar om oss själva som singlar så jag vet inte. Har sån god lust att bara lägga ner allt.

  • Svar på tråden Håller på att bli kär, rädd!
  • Anonym (Rädd) Trådstartaren
    Fri 31 Jul 2020 13:02
    #2
    Anonym (ems) skrev 2020-07-31 12:52:47 följande:

    Du har inget att förlora på att "ta snacket" med honom. Det är bättre än att sväva i ovisshet! Bättre att fråga om ni är ihop nu och säga att du är kär än att gå och fundera och kanske slarva bort en kille som är bra. :) 


    Jag vet inte om jag har ett behov av att veta om vi är ihop

    eller inte tror jag. Även om man är ihop kan det ju ta slut närsom. Vet inte vad jag har behov av egentligen. Typ veta om han håller på att bli kär i mig med eller nåt.
  • Anonym (Rädd) Trådstartaren
    Fri 31 Jul 2020 22:08
    #5
    Anonym (Jag med) skrev 2020-07-31 19:19:15 följande:

    Jag känner igen mig då jag är i samma sits. Är livrädd att bli sårad! Jag har tyvärr erfarenhet av att killen blir skraj och drar om man erkänner att man är kär... Det är så jobbigt!


    Jaså, hur länge har ni dejtat då?
  • Anonym (Rädd) Trådstartaren
    Sat 1 Aug 2020 01:40
    #7
    Anonym (Jag med) skrev 2020-08-01 00:01:14 följande:

    2,5 månad... Jag är så kär, men tror det är alldeles för tidigt att avslöja det.


    Ok, vi träffades ikväll men jag har typ intalat mig själv nu att han inte söker något seriöst, att jag bara är ett tidsfördriv så mina kär-känslor har släppt som tur är.

    Men du har ingen aning om vad han tycker om dig då?
  • Anonym (Rädd) Trådstartaren
    Sat 1 Aug 2020 01:55
    #10
    Anonym (Hm?!) skrev 2020-08-01 01:53:12 följande:

    Du dejtar någon som inte är ute efter något seriöst?!

    Sen fort din känslor försvann är man riktigt förälskad så försvinner det inte bara så där fort.


    Jag har intalat mig nu ja att han inte är ute efter ngt seriöst.

    Jag skrev inte att jag var riktigt förälskad, skrev att jag håller på och bli kär
  • Anonym (Rädd) Trådstartaren
    Sat 1 Aug 2020 02:20
    #12
    Anonym (Hm?!) skrev 2020-08-01 02:01:39 följande:

    Om du vill veta så fråga nästa gång ni ses hur han ser på er relation. Dock finns ju risken att han säger att han inte vill ha en seriös relation just nu.

    Jag har själv varit med om det och fortsatt träffa killen sen plötsligt så träffade han någon annan tjej som han blev ihop med efter en helg medan vi träffades.

    Det var inte roligt men känner du att det är ok med dig att ni ses förutsättslöst så fortsätt träffa honom utan att fråga.

    Ni sågs i kväll men sov inte ihop?


    Ne jag tänker nog inte fråga, klarar inte av att höra svaret.

    Ne jag sover hos honom också
  • Anonym (Rädd) Trådstartaren
    Sat 1 Aug 2020 02:25
    #14
    Anonym (Lovat) skrev 2020-08-01 02:23:46 följande:

    Har du lovat dig själv att du aldrig ska bli kär igen?


    Det vet jag inte, men jag vet hur sårad man kan bli så fort känslor kommer in i bilden
  • Anonym (Rädd) Trådstartaren
    Sat 1 Aug 2020 13:39
    #18
    Anonym (ooo) skrev 2020-08-01 08:03:32 följande:

    Du är väldigt förvirrad låter det som.

    Det är väl alla gånger bättre att bara fråga. Du behöver ju inte fråga "är vi ihop" utan mer "jaha, hur ser du på att vi träffats i 3 månader". 

    Vet någon om att ni ses eller har ni hålla det hemligt? 


    Jag vet om att han letar efter något seriöst.

    Jag har träffat hans vänner och hans familj vet om mig.
  • Anonym (Rädd) Trådstartaren
    Sun 2 Aug 2020 14:34
    #21
    Anonym (Hm?!) skrev 2020-08-02 11:34:34 följande:

    Du svarade ju mig att du intalat dig att han inte var ute efter något seriöst eller var det felskrivning?

    Sen han kan vara ute efter något seriöst men inte med dig.


    Ja det var ju det jag menade, att han letar efter något seriöst men inte med mig.
  • Anonym (Rädd) Trådstartaren
    Sun 2 Aug 2020 14:34
    #22
    Anonym (Maskrosen) skrev 2020-08-02 11:28:24 följande:

    Hade nog tagit reda på åt vilket håll ni är på väg. En relationscoach jag följer på s m menar på att det först efter 6 månader är exklusivt. Men är såklart inte hugget i sten...

    Han kanske också är osäker och dämpar sina känalor.

    Eller är du tidsfördriv/kk?


    Jag vet inte om jag är tidsfördriv/kk. Ingen aning.
  • Anonym (Rädd) Trådstartaren
    Mon 3 Aug 2020 12:46
    #23

    Hade ju en dålig magkänsla och sen visade det sig att han undanhållit information :/

Svar på tråden Håller på att bli kär, rädd!