• Silverjenny

    Jag prasslar med min bff äkta make. Fråga mig vad du vill.

    Har du skuldkänslor eller mår du övervägande bra av att du får vara med honom?

    Vill du bli tillsammans med den här killen, vill han bli tillsammans med dig eller är ni nöjda med att ha ert på sidan om? Kommer ni att bli ett par, hur tänker du/ni er i så fall att era relationer till hans tjej/din bästis och deras barn kommer att bli?

    Vem känner du dig taskigast emot, din bästa kompis eller din egen pojkvän?

  • Silverjenny

    Jag är nyfiken, på vilket sätt snodde hon honom? Pratade ni om att ni båda ville ha honom och hon bröt en bro-code och raggade upp honom fast ni hade en annan överenskommelse?

    Anar din bästis verkligen ingenting??

    Om hon vet/visste då att du också ville ha honom, har hon inte vaktat på honom och håller lite extra koll på dig?

    Jag har själv en sådan moral att jag aldrig skulle röra en upptagen man särskilt inte min kompis kille, men jag vet att många kvinnor är som gamar och jag litar inte på dem för fem öre. En av mina f.d bästisar raggade hårt på mitt ex (som berättade för mig pga att han tyckte det var jobbigt) och min nuvarande man... jeesus. Han är vacker som en gud och herrejävlar vad alla tjejer fläker ut sig för honom, även de jag känner (inte mina närmaste vänner men mer avlägset bekanta som ändå vet att han är min) mer eller mindre öppet och helt skamlöst! Jag säger inget men jag märker det förstås.

    Är du helt 100 på att din bästis inte misstänker något?

  • Silverjenny
    Godisbuske skrev 2020-07-31 21:08:43 följande:

    Inga frågor alls , utan mer en konstaterande om något de allra flesta känner till.

    En tjej har inga problem att hugga sin bästa vän i ryggen om de är intresserade av samma kille.

    Era egon klarar inte riktigt av det och ni måste bevisa för er själva och killen att ni är bättre, snyggare osv. Att han valde fel.

    Ni behöver lite mer bros before hoes . Väldigt sällsynt att en kille hugger sin vän i ryggen över en tjej. 

    Ni är ganska patetiska ibland.


    Jag skulle inte hålla med om det, killar är inte ett skit bättre.

    Jag var sambo med en kille i 5+ år och han hade en tight krets av 6-7 vänner, brothers from another mother verkligen. De hade företag ihop, vi umgicks tätt alla killkompisarna med respektive fruar/flickvänner, firade födelsedagar, midsommar, nyår ihop, åt söndagsmiddag tillsammans hela gänget som vi turades om att laga, VARJE söndag.

    Under våra fem år tillsammans stötte alla dessa kompisar- alla utom en - på mig vid olika tillfällen. En försökte hångla med mig på en efterfest hemma hos oss när han och jag satt själva kvar i soffan medan min sambo sov i sovrummet bredvid. En annan som jag hade tyckt att jag hade blivit så bra vän med (vi åkte själva på semester tillsammans med våra barn t.ex) förklarade mig sin kärlek efter fem år och var helt beredd att offra deras vänskap för min skull. En tredje låg jag faktiskt med efter att jag och min sambo gjort slut, men de var ju fortfarande blodsbröder och han svek därmed sin vän och sin bro-code... och det var han som raggade upp mig, jag var då sur på mitt ex och gjorde det med gott samvete och skadeglädje ;)

    Tyvärr tror jag inte folk i allmänhet har alls så hög moral som man skulle vilja tro. Bro coden är en bluff, alla ligger med alla och det enda sättet att tackla det är att antingen acceptera det eller att hålla sin kärlek i strama tyglar.
  • Silverjenny
    Godisbuske skrev 2020-07-31 21:08:43 följande:

    Era egon klarar inte riktigt av det och ni måste bevisa för er själva och killen att ni är bättre, snyggare osv. Att han valde fel.

    Ni är ganska patetiska ibland.


    Jag håller helt med om detta dock. Många kvinnor blir nästan snarare taggade av att veta att en man är upptagen, det blir en utmaning för henne att lyckas få honom att falla för henne trots det, ett bevis för att hon är attraktiv. Och kvinnor är avundsjuka och missunnsamma mot sina medsystrar. Jag har som sagt en sagolikt vacker man och jag märker verkligen av denna avundsjuka och hur vissa avlägsna s.k väninnor ser det som en sport att försöka sno min man ifrån mig. För att bevisa för sig själva att de är snyggare och mer attraktiva än jag antar jag. Och för att de är skamlösa hoes som vill ha sex med min man.
  • Silverjenny
    Anonym (anonym) skrev 2020-07-31 22:05:41 följande:

    Sagolikt vacker? With all due respect, så kanske han inte är så vacker som du tror. Är han Johnny Depp, eller? Alla kvinnor som raggar på din man kanske raggar på honom för att, som du skriver, ser det som en sport, och inte nödvändigtvis för att han är snygg. 


    Ok låt mig förklara: han är objektivt Skitsnygg. Modellsnygg. Det finns nog ingen, varken kvinna eller man, som inte skulle hålla med om att han ser riktigt förbannat bra ut. Han har hela paketet; lång, muskulös perfekt kropp, manliga proportionerliga ansiktsdrag, snygg käklinje, snälla vackra ögon, bra hårkvalitet; han har charmen, utstrålningen, humorn, dansar snyggt..dessutom är han snäll och intelligent. Man vill ligga med honom helt enkelt. Han har fått helt seriösa förfrågningar många gånger från kvinnor som sonika frågat om han vill göra henne gravid för hon vill ha ett barn med hans gener, hon vill utnyttja honom som avelshingst helt enkelt. Det har varit singelkvinnor och t.o.m en bekant som hade en sambo som var någorlunda lik honom (hårfärg- och ögonfärg etc) som presenterade den genialiska planen att hennes egen sambo aldrig skulle ana något utan skulle få tro att barnet var hans.

    Min man tycker detta är väldigt jobbigt faktiskt, han känner sig objektifierad och han vill inte alls ha sex med dessa kvinnor. Han är så van att få uppmärksamhet pga sitt yttre och är trött på det, på samma sätt som snygga kvinnor lider han av att bli betraktad som ett knullobjekt.
  • Silverjenny
    Anonym (Den Andra Kvinnan) skrev 2020-08-01 04:43:48 följande:

    Ok, jag är övertygad. kan jag få han nummer please?


    Hahaha, du får ställa dig i kön ;)

    Jag är väl som din bästis då, hade tur och knep tiopoängaren! Du borde ge henne mitt nummer så kan vi bli kompisar istället, så kan vi gå där med våra trofémän och hjälpas åt att hålla alla kvinns på avstånd med våra högafflar ;)
  • Silverjenny

    Håller fullständigt med ovanstående, om du och han vill leva tillsammans är det bara bättre ju tidigare han gör slut med din kompis och ni blir ihop. Sveket mot henne blir bara större ju längre tiden får gå och ni lever med risken att hon kommer på er istället för att ni kan välja tillfället när ni berättar för henne. Och om barnen är små kan de åtminstone få en vettig relation till pappan och kanske till dig med, eftersom de inte fattar så mycket än.

    Men är han ens intresserad av att lämna sin fru eller vill han bara ha dig som lite skoj vid sidan av?

    För honom är det ju tryggt att prassla med dig eftersom han vet att du har er vänskap att förlora om du berättar för din kompis, en annan älskarinna skulle ju kunna avslöja allt för frun men med dig vet han att du kniper käft.

  • Silverjenny
    Anonym (U) skrev 2020-08-02 13:21:43 följande:

    Varför skulle han inte vara snygg? För att någon som skriver på FL är ihop med honom?

    Du kan knappast tro att alla som inte är Hollywoodstjärnor är fula.

    Jag tycker det är märkligt att många vägrar tro att folk som skriver på FL och deras partners är snygga...

    ( i andra trådar också )


    Ja exakt, jag undrade också varför det skulle vara så himla otroligt. Någon måste ju vara ihop med de snygga människorna också ;)

    Jag ser också bra ut fastän jag läser på Familjeliv och Flashback t.o.m ;) Men i ärlighetens namn är jag inte i samma liga som min man. Det finns många som är mycket vackrare än jag, jag ser mer alldagligt ofarligt bra ut men min man är så vacker att folk blir nästan obekväma till mods. Men han älskar mig för min personlighet och han tycker såklart att jag är vacker.

    Varför tror folk att snygga människor måste vara ytliga eller åtminstone blåsta, smärtar det för mycket att inse att vissa människor begåvats med allt - både ytan och djupet och godheten dessutom? Fan vad livet är orättvist!
  • Silverjenny
    Anonym skrev 2020-08-02 20:13:18 följande:

    Som tagen ur "Tusen och en natt"?


    Vadå vår kärlekshistoria eller? Skönheten och odjuret kanske är sagan du tänker på, nåja så ful är jag väl inte..
  • Silverjenny
    Anonym skrev 2020-08-02 20:45:24 följande:

    Visst, men majoriteten ser inte ut så.

    Och jag tillade att jag kanske är lite fördomsfull.

    Jag menar inget illa!


    Han har brunt hår och bruna ögon men är inte svartmuskig, det är svårt att utifrån utseendet sätta fingret på var han kommer ifrån. Men visst ser han ut som en sagoprins :)
  • Silverjenny
    Anonym (Som vart den bedragne) skrev 2020-08-02 18:03:02 följande:

    Jag har vart som din BFF fast utan barn. Min sambo/fästman som jag var störtförälskad i och min bästa vän, som jag älskade och kändes som min syster. En dag när jag skulle jobba kväll och väntade på bussen hade jag glömt hörlurarna till telefonen. Jag gick tillbaks och hämtade dem. Fram och tillbaks på kanske 8 minuter.

    På den tiden efter att han kysst mig adjö hade han hamnat på rygg naken med henne naken över honom och i henne och hon hann få orgasm. Det hörde och såg jag.

    Hon måste alltså väntat precis i närheten och haft sex direkt. I den lägenheten kunde man se direkt från hallen till sovrummet. Minnet av synen hans fötter, hans ihoppressade pung och hennes skinkor spända på honom med hoppressad pung under sitter FASTETSAT i huvudet på mig. Hennes jäkla skrikande med.

    Nu när jag delat med dig av det vill jag fråga dig som ställföreträdande för din BFF:

    * Hur länge tror du minnet av ett sådant svek sitter kvar?

    * Hur tror du jag behandlar min nuvarande sambo emellanåt med svartsjuka osv? Trots att han inte har någon som helst skuld i detta och trots att jag älskar honom. 

    * Hur tror du det är att alltid när en är överst behöva sitta på huk för att rida normalt är förstört och kan få mig att börja gråta?

      


    Fy fan att vara med om detta, det måste ha varit en enorm chock. Starkt av dig att våga och orka leva vidare och hitta kärleken igen.

    TS om du har någon som helst skam i kroppen så avslutar du och killen ert förhållande, och om ni vill fortsätta med varandra så berättar ni för kompisen så snart som möjligt. Sveket blir bara större för varje dag ni ljuger för henne och bedrar henne, låtsas som att ni är bästa vänner och make. Och hela tiden med risken att hon råkar komma på er, antingen in action (en kyss eller hångel bakom hennes rygg) eller att hon hittar ett sms, eller börjar få misstankar och börjar snoka.. du är världens sämsta vän men det vet du väl redan. Umgås ni fortfarande eller har du åtminstone börjat dra dig undan från din kompis?
  • Silverjenny
    smulpaj01 skrev 2020-08-02 21:24:38 följande:

    Jag tänker mig Martin Stenmarck och hans fru Lina Hedlund (heter hon så?). Han är bland det snyggaste, vackraste rent av underskönt strålande, medan hon är lite småsöt men LÅNGT ifrån hans liga.


    Ja men ungefär så, fast vi båda snappar nog upp ännu ett par steg jämfört med paret Stenmarck men ungefär med den ojämlikheten i skönhet. Jag har ju alltid varit den snygga i alla mina tidigare förhållanden och det är lite ovant att vara "den fula". Men jag tänker att antingen tror folk att jag är jätteframgångsrik och har en massa pengar, eller så sitter jag på några magiska sängkammartricks eftersom han är så hängivet kär i mig. Oavsett så spiller hans snyggstatus över på mig, nu fattar jag äntligen grejen med att ha en troféfru - eller troféman i mitt fall då.
  • Silverjenny
    Anonym (Den Andra Kvinnan) skrev 2020-08-02 23:18:22 följande:

    Ok, jag är svinaktig. 

    Ja, jag klarar av att umgås med henne och se henne i ögonen. 


    Du är alltså fortfarande "bästis" med henne och umgås med henne och dem tillsammans som om ingenting hade hänt? Känner du inte att du borde åtminstone ta lite avstånd från henne?

    Tycker du och killen att det är lite spänmande t.o.m att ni bedrar henne mitt framför näsan på henne? Det kåtar upp er och blir lite som ett förspel nästan att ni träffas tillsammans i deras hem först, ni blinkar lite i smyg bakom hennes rygg och sedan nämner han i förbigående sin jobbresa till Eskilstuna som han ska göra på tisdag - och du säger men vad lustigt, jag ska ju också på affärsmöte i Karlstad den dagen. Och sen ler ni skälmskt och oskyldigt mot varandra medan ni tar för er av maten hon har lagat åt er... ååh ryyyys det är nästan så man halkar av stolen av spänning ;)
  • Silverjenny

    Men du inser att sannolikheten att han kommer att nånsin vilja ha dig är lika med noll, hur ska ni kunna lyfta ert ev förhållande när det börjat såhär tacky?

    Varför tar du inte avstånd från din kompis, varför fortsätta låtsas som att ni är vänner? För vems skull vill du fortsätta umgås med henne - är det för att du inte har några andra vänner, eller för att du ska få se honom?

  • Silverjenny
    Anonym (Den Andra Kvinnan) skrev 2020-08-03 00:25:13 följande:

    Ja alltså, det får ju framtiden utvisa vad som händer. Men om vi känner då så som vi känner nu så blir det vi två, 100%.

    Jag umgås fortfarande med henne för att jag vill det. Kanske av gammal vana, jag vet inte. Men jag trivs i hennes närvaro trots allt, vi har alltid kul ihop. Hon får mig att skratta. Att han är i närheten då är bara en bonus, men inget måste. 


    Du är den äckligaste mest skamlösa människa jag någonsin stött på här på FL. En fullblodsegoist. Du utnyttjar hennes tillit och sviker henne på alla plan, för att du mår bra av det. DU trivs i hennes sällskap och hon får DIG att skratta så du ljuget och sviker henne varenda sekund du umgås med henne. Men ni är inte vänner längre! Du ligger med hennes man bakom hennes rygg! Visst ni rår inte för era känslor om ni nu har blivit förälskade i varandra men om ni hade någon som helst skam i kroppen så borde du sluta träffa henne direkt, och ni borde berätta för henne istället för att smyga bakom hennes rygg. Men tills dess borde du hålla dig undan från din f.d. bästa kompis. Man kan tycka vad man vill om otrohet men ditt svek är fanimig värre! En bästa vän är den som ska trösta när ens man är otrogen, inte vara den som ligger med honom och sedan låtsas vara bästis och förtrolig!

    Du och han förtjänar varandra, ni är lika äckliga båda två. Gör henne en tjänst och berätta för henne, så hon kan träffa en riktig man och få en riktig kompis i framtiden, om hon någonsin reser sig från det här sveket. Stackars kvinna.
  • Silverjenny
    Cavill skrev 2020-08-03 08:36:15 följande:

    Oh majj gadd vilket tjat. Måste vara jobbigt att vara så fixerad vid utseende. Du verkar ju helt manisk i dina lovord över din magiske man. 

    Vet du, du skulle kunna påstå vadsomhelst, vi som läser ditt rantande har ju ingen aning om din man verkligen är guldkuken du målar upp honom att vara. 

    I call bullshit!


    Det är ju för att folk frågar och då svarar jag ;)
  • Silverjenny
    Cavill skrev 2020-08-03 09:08:43 följande:

    Missade helt att din man är muslim. 

    Du är väl hjärntvättad till att tro att han är det snyggaste på två ben. 

    Tycker att det är väldigt sorgligt att folk pratar om "att inte spela i samma liga" att  "min partner är snyggare än jag" och annat trams. 

    Tänker ni verkligen så? Bedömer ni den ni älskar utseendemässigt? 


    Men sluta fråga mig om du nu tycker att jag tjatar, det är inte jag som ältar min mans utseende utan andra i tråden t.ex du som fortsätter fråga!

    Är det verkligen så förbannat omöjligt att min man faktiskt är snygg?? Det finns fula och snygga människor eller hur, och någon måste ju vara ihop med de snygga också?? Eller hur förökar de sig så att det föds nya snygga människor, med er logik så får man ingen partner om man är snygg för bara fula och halvsnygga människor har relationer eller..?

    Så nu kan han inte se bra ut pga att han tillhör en viss religion heller? Herregud den svenska avundsjukan vet verkligen inga gränser.

    Men om det känns bättre för dig att tro att vi är fula så varsågod, tro vad du vill. Vi har vårtor på näsan och tre stortår på varje fot.

    Jag har aldrig valt partner enbart efter utseende utan fallit för personlighet, humor, intelligens och talang. Det gjorde jag även denna gång, även om mitt första intryck var att han är den vackraste man jag någonsin sett så föll jag för honom först när jag lärde känna honom och upptäckte att han har allt detta andra också. Självklart måste jag också känna fysisk attraktion för att bli kär men attraktion är subjektivt och jag har haft rentav fula/inte alls snygga killar men som haft en massa andra kvaliteter.

    Självklart är jag glad och stolt över min ursnygga man, jag är en estetisk person som älskar skönhet och jag fylls av lycka varje gång jag ser honom, men det är inte alls bara positivt att ha en snygg partner. Det är skitjobbigt att andra kvinnor stirrar, koketterar och gör sig till och sen får jag sura blickar när de fattar att han är med mig. Jag har stött på så mycket avundsjuka och jag kanske är precis "lagom snygg" för att det ska väcka kvinnors tävlingsinstinkt; det är en utmaning men ett överkomligt mål att lyckas stjäla honom från mig. Så kanske de tänker, jag vet inte, spekulerar bara.

    Jag önskar faktiskt att han var fulare, jag älskar ju honom för den han är och visst är jag innerst inne orolig att han någon gång ska falla för frestelsen även om jag litar på honom - men jag litar inte på de andra kvinnorna som tycks göra vad som helst för att få det dom vill ha. Precis som TS i den här tråden helt respektlöst t.o.m sviker sin bästa vän för att hon åtrår hennes man - med en fulare partner är det mindre risk att andra försöker förföra honom.
Svar på tråden Jag prasslar med min bff äkta make. Fråga mig vad du vill.