• Anonym (Jessi­e)
    Fri 31 Jul 2020 20:03
    468 visningar
    7 svar
    7
    468

    Till mitt x

    Jag tänker på dig ibland. Undrar om vi nån gång kommer att stöta på varandra. Funderat ibland på att skriva. Känns konstigt att vi aldrig mer skulle ses, inte veta hur det går för varandra i livet. Jag önskar faktiskt att vi hade kunnat vara vänner. Men jag vågar inte skriva. Men till vilken nytta? Jag vet hurdan du är. Du är inte bra på relationer, inte ens vänskapliga sådana. Vi skulle nog aldrig ses och du hade kommit och gått som en katt. Alltid när det passar dig. Din sambo hade nog heller inte gillat det.

    Jag undrar också om du verkligen berättade sanningen för din sambo. Jag undrar hur du mår. Hur ni har det. Är allt bra? Är du lycklig? Jag önskar dig faktiskt all lycka. Jag önskar att du har jobbat med dig själv och behandlar din sambo rätt.

    Tycker det är tråkigt att det blev som det blev. Önskar att vi hade satsat på vänskap och inget mer. Ja ibland kan jag önska att det hade funkat mellan oss men jag vet att det är omöjligt. Men jag undrar hur det hade varit, om det var du och jag.

    Jag vill också tacka dig för att du gjorde slut. Jag är så tacksam för det. Jag önskar dig samma upplevelse, då det räddade mig.

    Jag sökte på dig idag. Du dök inte upp på messenger som vanligt. Men du finns kvar. Jag vet inte varför du är så speciell men du är det. Kommer vi aldrig att ses igen? Jag saknar dig.

  • Svar på tråden Till mitt x
  • Anonym (Jessi­e) Trådstartaren
    Sat 1 Aug 2020 15:48
    #2
    Anonym (Fint) skrev 2020-07-31 23:46:55 följande:

    Det var bra och fint skrivet! Kan känna igen mig mycket i det du skriver och önskar jag hade modet att skriva eller säga detta till mitt ex också.

    Antar att vi får lära oss att leva med saknaden som förhoppnigsvis avtar mer och mer


    Tack för att du svarade! :)

    Kanske en dag att jag skriver hej och kollar läget. Samtidigt vet jag inte meningen med det. Min hjärna säger att en vänskap inte hade funkat, iaf inte så som jag vill ha den. Men svårt att sluta hoppas att en dag mötas.

    Saknade har redan minskat. Känns tråkigt på ett sätt att han försvinner in i glömskan men skönt på ett annat sätt.
  • Anonym (Jessi­e) Trådstartaren
    Sun 2 Aug 2020 00:29
    #4
    Anonym (Fint) skrev 2020-08-01 22:43:55 följande:

    Helt sjukt hur lika du tänker som mig alltså haha :D

    Tror inte riktigt på detta med vänskap efter en relation för de blir alltid en av parterna som kommer bli sårad när den andre träffar en ny respektive, om man inte kommer överens om vänskapen tillsammans då!

    Försöker låta bli att skriva som du sa typ ?hej? och kolla läget för vet då att jag kommer börja om min bearbetning på ruta 1 igen och det är de inte värt :)

    Bästa vi kan göra är att släppa och blicka framåt, livet har en massa spännande saker att erbjuda oss!


    Ja det gör vi verkligen!

    Jag är vän med flera ex men det krävs ju att ingen har känslor kvar och ofta en tid ifrån varandra. Gillar den typen av vänskap, en annan sorts närhet. Tänker ofta att han har ändå sett mig naken så skit samma i hur jag ser ut idag. Rätt befriande, haha!

    Jag vet att om jag släpper in detta ex i mitt liv så kommer jag nog bara bli besviken. Blir nog svårt också med hans sambo. Många förstår/uppskattar inte vänskap med mellan ex. Skulle han berätta sanningen om mig så hade hon nog förbjudit honom att ha kontakt med mig.

    Bäst att låta det förflutna stanna i det förflutna.
  • Anonym (Jessi­e) Trådstartaren
    Sun 2 Aug 2020 13:07
    #6
    Anonym (Fint skrivet) skrev 2020-08-02 00:49:08 följande:

    Fint skrivet!

    Jag har hört av mig till mitt ex efter 10 år. Funderade väldigt länge på varför jag kände mig tvungen och vad ville jag egentligen. Jag ville tacka henne för att hon har älskat mig så som hon gjorde, jag ville inte dö en dag utan att ha sagt det. Hon har tackat mig för att jag har stöttat henne i en grej som visade sig vara en milstolpe i livet. Det var det och det kändes rätt.


    Vad fint av dig. Kanske det jag vill mitt ex, att tacka honom. Den person jag är idag är mycket pga av honom. Både pga bra och dåliga saker han gjorde och jag är tacksam över båda. En dag kanske vi hörs igen, men inte än.
Svar på tråden Till mitt x