Inlägg från: Anonym (AngryBird) |Visa alla inlägg
  • Anonym (AngryBird)

    Feminister?!

    Med risk för ett ramaskri ska jag försöka mig på lägga fram en tes som kanske inte faller alla i smaken, men jag tänker även utveckla mitt resonemang.

    Jag har länge förbryllats över de som kallar sig feminister. Detta, i många fall men inte uteslutande, hat mot män, det har förbryllat mig länge.

    Till att börja med, det går inte komma ifrån att vi människor har ett behov av att bli bekräftade, känna oss attraktiva. Det ligger väldigt stor bekräftelse i att känma sig attraktiv.

    Förvisso har vi skapat detta till viss del, men jag är ändå övertygad att vi har en stor del av den typen av bekräftelsebehov naturligt i oss, inte minst som en naturlig del i vår strävan att föra våra gener vidare.

    Så, det är ingen vild chansning att påstå att det är viktigt för oss att känna oss attraktiva.

    Inte minst bland kvinnor, vilket är den del vi skapat med den ytlighet som fått råda under lång tid.

    Följande må framstå som provocerande.

    Det finns tre typer av kategorier vad gäller utseende, samma hos män som hos kvinnor.

    Kategori 1: De som anses "snygga". De har en typ av utseende och utstrålning som de allra flesta anser vara attraktivt. De är klassiskt snygga.

    Kategori 2: Den absoluta motsatsen till kategori 1. De som i de flestas ögon är "ful" och oattraktiv. Inte hos alla, men hos den övervägande majoriteten.

    Kategori 3: Övriga 80%, de som inte är vara sig klassiskt snygga eller klassiskt fula. De är i vissas ögon attraktiva och snygga, och i vissas ögon inte alls attraktiva, utan snarare åt det "fula" hållet.

    Jag känner lite att de här hardcore-feministerna, de faller påfallande ofta in i kategori 2. Kan det vara så enkelt som att manshatet fötts till följd av en bitterhet, en bitterhet att inte fått känna den där så viktiga bekräftelsen?

    Bortse från karriär-feminister som Linnea Claesson och Sara Larsson, de båda faller under kategori 1, men värnar inte mer om kvinnor som grupp än en valfri delfin från Koömårdens djurpark gör, utan de är enbart karriär-feminister. "Follow the money" kallas det även.

    Hur som helst, jag är ganska säker på att hatet mot män från feminister, det bottnar inte sällan i en överväldigande bitterhet.

    Samma fenomen kan man se i många andra grupper.

    Ta de som hatar samhället som exempel. De känner en bitterhet mot samhället. Anser att de blivit svikna av samhället i stort. Det tar sig inte sällan liknande uttryck, alltså olika former av hatiska uttryck.

  • Svar på tråden Feminister?!
  • Anonym (AngryBird)
    Anonym (Feminist) skrev 2020-08-01 09:35:48 följande:

    Hur många av Sveriges innevånare tror du tillhör kategori två och är hardcore-feminister?


    Intressant fråga, men irrelevant o och med att jag inte påstått att majoriteten ur kategori 2 skulle vara hardcore-feminister.

    Frågan bör istället formuleras, hur många hardcore-feminister faller Inte inom kategori 2?
  • Anonym (AngryBird)
    Anonym (E) skrev 2020-08-01 09:26:52 följande:

    Du behöver nog inte gardera dig mot "ramaskri". Feminister har blivit häcklade med den retoriken sedan rörelsen tog sin början så vi är vana vid denna "tes". Jag ser väldigt bra ut, har aldrig behövt vara utan män mot min önskan om man utgår från din tes, och mitt feministiska engagemang föddes ur en utsatthet och ur brott män begått mot mig. Den är givetvis bredare idag och omfattar fler saker, är det det du kallar hardcore, så är jag väl det.


    Hur många av nedanstående ord och uttryck ställer du dig bakom?

    HBTQ

    Pride står för kärlek

    Ingen människa är illegal

    Antirasist

    Otvättat hår och ring i näsan

    Tolerans

    Mångfald

    Klimathotet är på riktigt

    Vita straighta män är roten till allt ont

    Allas lika värde

    Ställer du dig bakom minst fem av de tio så skulle jag gissa att din "feministiska kamp" mest är en del i det så kallade vänster-viruset som smittar alltför många människor. Ett virus där handsprit och munskydd inte hjälper då viruset muterar från en dag till en annan, där endast två kilometers avstånd och en total lockdown är den enda räddning som finns i sikte.
  • Anonym (AngryBird)
    Godisbuske skrev 2020-08-01 09:54:02 följande:

    Sedan finns det unga snygga som hjärntvättas av samhället, som sedan hoppar av och blir normala tjejer när dem blir lite äldre. Ser det sjuka katerogi 2 sysslar med.


    Sant, och i de fallen tror jag att det hos de flesta bottnar i en rädsla att förlora sin sociala kreditvärdighet.

    Media lyfter fram radikalfeminister och hyllar dessa väldigt. Unga osäkra tjejer hakar på trenden, livrädda för att inte ha åsikter och värderingar som samhället och värdegrunden godkänner.

    Med ålder följer inte sällan visdom. Samhällets syn och förväntningar på en blir mindre viktiga, man mognar. Man synar genom hyckleriet, man vill inte längre vara en bricka i spelet.
  • Anonym (AngryBird)
    Anonym (E) skrev 2020-08-01 10:43:05 följande:

    Jag ställer mig givetvis inte bakom vinklade doktriner formulerade av motståndare till feminism. Jag engagerar mig framförallt mot våld och förtryck och är intresserad av kritiska analyser av hur kvinnor och män "har det" i samhället.


    Att det är övervägande allra främst män som drabbas av mäns våld, är det något du analyserat? Och i så fall, vad kom du fram till, vad drog du för slutsats?
  • Anonym (AngryBird)
    Anonym (Pop) skrev 2020-08-01 10:49:12 följande:

    Kan du förklara varför du ställer dig mot de här?


    Detta är ett mysterium, hur man oavkortat hamnar här varenda gång.

    Vart någonstans har jag skrivit att jag ställer mig emot något av det?

    Varför är det totalt svart eller vitt, finns det inga toner däremellan?

    Om man inte deklarerar att man öppet tar ställning för alla punkter i "värdegrunden" så är man per automatik avståndstagande?!

    Jag tycker ris är det godaste som finns, men det INNEBÄR inte att jag tycker att potatis är det äckligaste som finns.

    Min mormor har väldigt högt blodtryck, vilket inte alls är bra. Det innebär INTE att väldigt lågt blodtryck är bra.

    Min ena dotter går i en skola som verkligen är jättebra på alla vis. Min andra dotter går på en annan skola, vilket INTE innebär att den är jättedålig på alla vis.

    Jag antar att du inte lägger enormt mycket energi på att hjälpa till att bygga upp skolor i Afrika? Betyder det alltså att du inte anser att barn i Afrika behöver gå o skolan?

    Tycker du om jordgubbar? Misstänkte väl det. Undrar bara, varför tycler du att smultron och blåbär är vidrigt.

    Förstår du poängen??

    Ifall du släpper lite på de sekteristiska inslagen kring värdegrunden så kan du nog snart börja tänka rationellt och logiskt igen ska du se! ????
  • Anonym (AngryBird)
    Anonym (H) skrev 2020-08-01 11:39:26 följande:

    Du tror att inte att feminismen har mer att göra med:

    Mäns våld mot kvinnor. Enligt Amnesty drabbas en tredjedel av världens kvinnor av våld från män under sin livstid. Och detta sker även i Sverige. Varenda dag. Ofta bakom stängda dörrar. Fysisk misshandel, psykisk misshandel, trakasserier och våldtäkter.

    Inkomstklyftorna mellan könen och den ojämna könsfördelningen av chefer.

    Men det är klart, det måste bero på att kvinnor inte får männens uppmärksamhet

    Sedan har du ju naturligtvis totalt missuppfattat feminism. Det handlar inte om manshat.


    Anonym (E) skrev 2020-08-01 11:33:10 följande:

    Ser att jag kan ställa mig bakom alla de kriterier du radar upp, så jag får hälsa TS att jag helt klart är hardcore då =)


    Det blir 10 pluspoäng på social kreditvärdighets-kontot!

    Lilla gumman, du är så förd bakom ljuset. ???? i ivern att framstå som en godhetens väktare missar de allra flesta atr allt de är, det är en nyttig idiot (springer någon annans ärenden, i tron att man gör något gott) till något väldigt destruktivt.

    Som bäst kan jag ge dig att du är en bricka i spelet, där du får en klapp på axeln då och då av samhället.
  • Anonym (AngryBird)
    Anonym (Pop) skrev 2020-08-01 11:50:25 följande:

    Alltid roligt när nån trasslar till det för sig själv!

    Det är ju DU som påstår att om man ställer sig bakom fem av 10 så är man ditten och datten?

    Glömde du det?

    Är du sån du själv beskriver i så nedlåtande ordalag;


    Du missade poängen helt, va? Det där med fem av tio-grejen? Signalerna där inne bakom pannbenet, de tog en lite annorlunda väg, kan det ha varit så?

    Egentligen borde jag bli irriterad och förklara för dig, men vis av erfarenhet medför det där vänster-viruset som slår klorna i en del att man kopplat bort större delar av hjärnan, man blir nån modern form av grottmänniska.
  • Anonym (AngryBird)
    Anonym (E) skrev 2020-08-01 12:22:44 följande:

    Hela missnöjeskåren hittar snart hit och tar hand om dig =)


    ????????????

    Dagen överlägset bästa! Haha..
  • Anonym (AngryBird)
    Anonym (Pop) skrev 2020-08-01 12:43:05 följande:

    Ja, så brukar det heta när man inte kan argumentera för sin sak och lagt snarskank för sig själv.

    Alltid lika roligt.


    Oki doki! Have a nice day, gumsi-lumsan! <3
  • Anonym (AngryBird)
    Anonym (Pop) skrev 2020-08-01 12:49:46 följande:

    Proving my point again and again.


    Det är din grej liksom, att proving points again and again. En del är bra på att virka, andra på att städa, en del kanske är bra på att paddla kanot. Du är bra på att proving points again and again.

    Alla är lika mycket värda, ingen ska känna sig exkluderad! <3
  • Anonym (AngryBird)
    Anonym (AngryBird) skrev 2020-08-01 12:53:11 följande:

    Det är din grej liksom, att proving points again and again. En del är bra på att virka, andra på att städa, en del kanske är bra på att paddla kanot. Du är bra på att proving points again and again.

    Alla är lika mycket värda, ingen ska känna sig exkluderad! <3


    Vet du förresten? Jag hade inte behövt att ni skriver ner era svar, du och den andra fjollan, vad hon nu kallar sig.

    Er typ, ni är som maskiner. Man vet liksom vilka svar som kommer, att gissa era svar är som att ta godis från ett barn.

    (Nej, jag tycker INTE att det är okej att ta godis från barn. Tänkte jag skulle tillägga det, så att det inte uppstår missförstånd.)
  • Anonym (AngryBird)
    Anonym (Pop) skrev 2020-08-01 12:56:30 följande:

    Du visade just att du inte förstått engelska uttryck heller,


    Oli doki, eller nåt! *gäsp*

    "Girls can do it" förstår jag, så ta den nästa gång istället. :)
  • Anonym (AngryBird)
    Anonym (Pop) skrev 2020-08-01 13:02:52 följande:

    Du menar att dina inlägg inte följer mallen feministhatare101?

    Jag hade hoppats att du skulle kunna vara rationell (du vet, sådär som en del män brukar berömma sig över att vara) istället för att bli hysterisk (sådär som en del män påstår att kvinnor blir) och substantiera dina påståenden, men det gick visst inte.


    Oki doki!

    Lite gullig är du, det måste jag tillstå. :)
  • Anonym (AngryBird)

    Alla feminister i tråden som inte tvättat håret på en månad, tvätta genast håret. Verkställ!!

Svar på tråden Feminister?!