• Anonym (Fyfan!)

    Hans kompisar hetsar honom att vara singel istället

    Ikväll kom det fram av min pojkvän att hans singelkompisar säger åt min pojkvän att han ska vara singel istället än för att vara tillsammans med mig och att han kommer må mycket bättre. URSÄKTA!!?? Vi har varit tillsammans med varandra i flera år och jag har aldrig varit otrevlig mot hans kompisar men nu kommer jag definitivt vara det när jag stöter på dom! Fy vilka idioter det finns!

  • Svar på tråden Hans kompisar hetsar honom att vara singel istället
  • Anonym (Flickvän)

    Min kille har också kompisar som verkar vilja att han ska göra slut, eller mindfuckar honom för att göra honom osäker på vårt förhållande. Jag vet inte vad det beror på, är de avundsjuka eller tycker de att det är roligare för dem om han är singel och hänger med dem ut och raggar på tjejer och festar?

    Jag känner inte hans kompisar, vi hälsar om jag träffar dem på stan med min kille och vi har gått på klubb några gånger med en eller ett par av hans kompisar. Jag är en jättebra tjej som är trogen, snäll, omtänksam och jag låter honom gå ut och träffa hans kompisar när han vill så jag hindrar inte honom att träffa dem. Sen vill han ju ofta vara hemma med mig men det är hans val... Min kille är mena-invandrare och jag är svensk och hans kompisar pratar hela tiden om att svenska tjejer är si och så, jag kommer att vara otrogen och hitta någon annan. Samtidigt hetsar de och vill att han ska gå ut med dem för han får mycket uppmärksamhet hos tjejerna så jag misstänker ju att det är därför de hellre vill att han är singel.

    Men det jag funderar på TS är varför din killes kompisar säger att det vore bättre för honom att vara singel? Är det för att det är bättre generellt enligt dem att vara singel, eller är det något i erat förhållande som inte är bra? Bråkar ni mycket, har du sjukdom eller problem som blir en börda för honom eller vad menar de? Eller är det bara friheten de tycker att han saknar?

  • Anonym (Flickvän)
    Anonym (RR) skrev 2020-08-02 07:09:55 följande:

    Det farligaste för en mans äktenskap är då fruns väninnor skiljer sig.

    Är det något liknande här, att dessa singelkillar försöker intala sig själva att de har så jävla roligt som singlar?


    Det här är så sant och jag tror det gäller för både tjejer och killar. Inte ovanligt att den nyblivna singelkompisen vill ha en kompis att börja hänga ute och ragga tillsammans med och hitta samhörighet i att de har samma situation i livet. När kompisen börjar prata om problemen i förhållandet och hur skönt det ska bli att vara själv är det lätt hänt att man börjar rannsaka sitt eget förhållande. Jag har själv både varit singeln som vill ha en kompis att trösta mig och snacka skit om våra män tillsammans med, och jag har haft kompisar som nästan försökt övertala mig att också separera, och nästan blivit sura för att jag är osolidarisk och fortsätter vara lycklig i min relation. Jag har också haft en kille som började klaga enormt på oss och funderade på separation i samma veva som hans bror låg i skilsmässa, de är väldigt tighta kompisar också och jag är säker på att brorsan påverkade honom och han ville att de skulle gå på krogen som förr i tiden.
  • Tecum
    Anonym (ace) skrev 2020-08-02 11:16:22 följande:
    Om ni varit ett par i flera år så handlar det antagligen om att de anser att du behandlar din partner illa på ett eller annat sätt. De anser att de sett det i er interaktion när de träffar er tillsammans, att de hör det när han pratar om dig och ert gemensamma liv.

    Låter helt fantastiskt att han har vänner han kan öppna sig för med sina känslor , och som vågar ge honom "obehagliga" råd.

    Du kanske ska fundera på vad det är som gör att hans vänner har fått denna uppfattning?

    Eller så är det en bunke omogna praktarslen, men det verkar konstigt att de fortfarande efter flera år inte skulle ha växt till sig, själva hamnat i relationer osv.
    Jag får samma intryck, killen mår dåligt på grund av hur TS beter sig. Kanske är hon dominerande och trycker ner honom.

    Så TS, du måste rannsaka ditt eget uppträdande i relationen. Kanske passar ni inte ihop och det är bättre att ni går skilda vägar.

    Eller så är "vännerna" ett gäng omogna nollor. Vi kan inte veta utan mer info.
  • Zarch
    Tecum skrev 2020-08-02 14:08:25 följande:

    Jag får samma intryck, killen mår dåligt på grund av hur TS beter sig. Kanske är hon dominerande och trycker ner honom.

    Så TS, du måste rannsaka ditt eget uppträdande i relationen. Kanske passar ni inte ihop och det är bättre att ni går skilda vägar.

    Eller så är "vännerna" ett gäng omogna nollor. Vi kan inte veta utan mer info.


    Om jag ska generalisera lite mellan könen så tror jag faktiskt att singelmän är mer ego och bättre på att heja på sina upptagna killpolare till att leva i symbios som ungkarlar än vad kvinnor är, även fast flickvännen hemma är en bra tjej.

    Behöver inte vara så alltid men i högre grad tror jag att singelmän är fulare på så sätt än vad motsvarande singelkvinnor är.
  • Tecum
    Zarch skrev 2020-08-02 15:05:22 följande:
    Om jag ska generalisera lite mellan könen så tror jag faktiskt att singelmän är mer ego och bättre på att heja på sina upptagna killpolare till att leva i symbios som ungkarlar än vad kvinnor är, även fast flickvännen hemma är en bra tjej.

    Behöver inte vara så alltid men i högre grad tror jag att singelmän är fulare på så sätt än vad motsvarande singelkvinnor är.
    Jag är tveksam till det. Barnsliga killar 20-25 kanske. Sen har jag fått för mig att killar inte tar intryck av sina kompisar lika lätt som tjejer gör av sina.

    Men som någon skrev här, det absolut farligaste är frånskilda kvinnor som varit i relationer en längre tid. De triggar sina väninnor något enormt och missar inte ett tillfälle att berätta hur bra de har det som singlar. Det är därför som skilsmässa är mer smittsamt än Covid19...
  • Zarch
    Tecum skrev 2020-08-02 15:50:47 följande:

    Jag är tveksam till det. Barnsliga killar 20-25 kanske. Sen har jag fått för mig att killar inte tar intryck av sina kompisar lika lätt som tjejer gör av sina.

    Men som någon skrev här, det absolut farligaste är frånskilda kvinnor som varit i relationer en längre tid. De triggar sina väninnor något enormt och missar inte ett tillfälle att berätta hur bra de har det som singlar. Det är därför som skilsmässa är mer smittsamt än Covid19...


    Kan stämma men dominoeffekten där handlar väl mer om kvinnor som tar sig ur dåliga relationer?
  • Tecum
    Zarch skrev 2020-08-02 16:03:57 följande:
    Kan stämma men dominoeffekten där handlar väl mer om kvinnor som tar sig ur dåliga relationer?
    Kan vara så ibland - eller blir det en enklare väg än att ta tag i problemen och jobba för relationen.
  • Zarch
    Tecum skrev 2020-08-02 16:09:19 följande:

    Kan vara så ibland - eller blir det en enklare väg än att ta tag i problemen och jobba för relationen.


    Det är sällan kvinnor lämnar relationer som inte är bearbetade. Kanske ibland, men tyvärr tycker jag att alldeles för många stannar kvar alldeles för länge snarare än tvärtom.

    Har aldrig känt en kvinna som lämnar en relation med en man som hon känner sig älskad och sedd av.

    Men att många separerar samtidigt handlar väl om en dominoeffekt för dom som har det dåligt. Ok, hon vågade och nu hakar vi på mer.
  • Anonym (A)
    smulpaj01 skrev 2020-08-02 09:52:45 följande:
    Jag tror att du behöver fundera på hur ert förhållande egentligen fungerar. Han är ju helt klart missnöjd i relationen eftersom de säger att han kommer må bättre då. Förmodligen har han beklagat sig mycket till vännerna.
    Jag har haft en del vänner genom åren som levt i usla relationer där jag och andra vänner ansett att de borde avsluta sina förhållanden.
    Håller med.
  • Zarch

    Män däremot kan nog göra det i större utsträckning. Eller snarare unga män, säger alfasilverryggen åt betamuppen att han gått och blivit tråkig sedan han träffade ?denna där? så gör dom i större utsträckning slut i onödan. Tycker män överlag är urusla på att stå upp för sina kvinnor.

  • Anonym (Flickvän)
    Zarch skrev 2020-08-02 17:22:46 följande:

    Har aldrig känt en kvinna som lämnar en relation med en man som hon känner sig älskad och sedd av.

    Män däremot kan nog göra det i större utsträckning. Eller snarare unga män, säger alfasilverryggen åt betamuppen att han gått och blivit tråkig sedan han träffade ?denna där? så gör dom i större utsträckning slut i onödan. Tycker män överlag är urusla på att stå upp för sina kvinnor.


    Håller helt med om detta. En kvinna skulle aldrig lämna en man som tar väl hand om henne och som hon känner sig älskad av, pga grupptryck från tjejkompisarna. En kille kan däremot bli osäker och gör därför ibland slut för att kompisen eller mamma har tjatat, sedan ångrar han sig när han upptäcker att det inte var så lätt att ersätta den jättefina tjejen han ju älskade...
  • Tecum
    Zarch skrev 2020-08-02 17:20:01 följande:
    Det är sällan kvinnor lämnar relationer som inte är bearbetade. Kanske ibland, men tyvärr tycker jag att alldeles för många stannar kvar alldeles för länge snarare än tvärtom.

    Har aldrig känt en kvinna som lämnar en relation med en man som hon känner sig älskad och sedd av.

    Men att många separerar samtidigt handlar väl om en dominoeffekt för dom som har det dåligt. Ok, hon vågade och nu hakar vi på mer.
    Men såna kvinnor finns det mängder av på FL, de har en man som älskar dem ovillkorligt, ser dem och ställer upp för hem och barn. Ändå vantrivs hon i relationen, tittar på andra män och vill lämna men ändå inte då han är så bra - egentligen.
    Så mannens kärlek är inte avgörande för att kvinnan ska stanna, det avgörande är kvinnans attraktion och kärlek, vilket är fullt naturligt.

    Mitt intryck är inte att män gör slut i onödan men jag har dålig koll på yngre män. Och de flesta separationer initieras av kvinnan. Min uppfattning är att man ska våga ifrågasätta sina vänner minst lika mycket som sin partner.
  • Zarch
    Anonym (Flickvän) skrev 2020-08-02 17:50:06 följande:

    Håller helt med om detta. En kvinna skulle aldrig lämna en man som tar väl hand om henne och som hon känner sig älskad av, pga grupptryck från tjejkompisarna. En kille kan däremot bli osäker och gör därför ibland slut för att kompisen eller mamma har tjatat, sedan ångrar han sig när han upptäcker att det inte var så lätt att ersätta den jättefina tjejen han ju älskade...


    Exakt! Det är min uppfattning också faktiskt.
  • Tecum
    Zarch skrev 2020-08-02 15:05:22 följande:
    Om jag ska generalisera lite mellan könen så tror jag faktiskt att singelmän är mer ego och bättre på att heja på sina upptagna killpolare till att leva i symbios som ungkarlar än vad kvinnor är, även fast flickvännen hemma är en bra tjej.

    Behöver inte vara så alltid men i högre grad tror jag att singelmän är fulare på så sätt än vad motsvarande singelkvinnor är.
    Det jag har sett som yngre var att singelkillar uppmanar killar i relationer att fortsätta leva som singlar i praktiken. Alltså "var inte en sån toffel, strunta i vad kärringen säger och häng med oss på krogen/fotboll/supresa." Inte snyggt det heller men det är inte att uppmana till att lämna relationen - även om det kan bli effekten om han lyder de s k vännerna och tjejen tröttnar. Men de flesta killar tar det för vad det är - jargong.

    TS har inte skrivit mer i tråden, det tolkar jag som att hennes uppträdande är orsaken till att man uppmanat hennes kille att lämna.
Svar på tråden Hans kompisar hetsar honom att vara singel istället