Inlägg från: Anonym (Frågan) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Frågan)

    Skulle du ligga

    Om din partner sa han/hon va ok med att du låg med andra, skulle du göra det?

    Låt säga att ni inte har något direkt sexliv kvar och partnern tycker det är en lösning på det.

    Jag fick tillåtelse att ligga med någon annan igår när vi pratade om varför vi inte har sex längre. Men jag vill ju samtidigt inte på något sätt förstöra våran relation. Är helt enkelt rädd att det kommer såra min partner och det vill jag ju såklart inte. Men eftersom han sa att det va okej så måste han väl funderat över det och kommit fram till att det är okej för han tänker jag. Det inget jag pushat han till och det vart inte sagt av frustration.

  • Svar på tråden Skulle du ligga
  • Anonym (Frågan)
    Anonym (Tveksam) skrev 2020-08-02 11:09:41 följande:

    Det skulle kännas väldigt konstigt, och antagligen inget som förhållandet mår bättre av. Snarare skulle misstänka att det är början på slutet.


    Ja det är ju lite så jag känner oxå, det skulle kännas underligt att ligga med andra med hans vetskap och godkännande. Innan har jag tänkt att det skulle ju vara en perfekt lösning på det men nu när jag väl får tvekar jag om det faktiskt blir så bra. Samtidigt kan det ju bli hur bra som helst, man vet ju inte förns man provat lixom. Men jag vet inte om det är värt att sätta hela förhållandet på spel genom att prova.
  • Anonym (Frågan)
    Tecum skrev 2020-08-02 13:54:17 följande:

    Det ser jag som den stora risken. Att det annars med nödvändighet skulle förstöra förhållandet med öppet låter som en förenkling. Tvärtom kan det bli  hur bra som helst om elefanten i rummet och det stora tvisteämnet, sexbrist för ena parten, försvinner.

    Ni som är emot öppet, är det bättre att bägge fortsätter som tidigare och är olyckliga, den ene för att hen inte får sex den andre för att hen inte kan ge partnern vad denne behöver för att må bra?

      


    Jag är verkligen inte emot ett mer öppet förhållande. Det är säkert super bra när det funkar. Vårat förhållande i övrigt är faktiskt riktigt bra och det är väl därför jag tvekar oxå. Vill ju inte paja ett i övrigt bra förhållande. Måste ju ta ett snack med han om det såklart. Finns många frågor som behöver svar innan det kan bli verklighet.
  • Anonym (Frågan)

    Tack för alla bra svar! Va lite smårädd att det skulle bli påhopp av en sån här tråd.

    Måste självklart ta ett snack om hur seriös han är med det här och hur han tänker. Blev smått paff igår över det så blev inte att jag fortsatte på den konversationen då.

    Och det är ju som ni säger, det finns fallgropar. Men jag kan ju se mycke bra i det oxå. Han slipper känna sig värdelös och pressad. Jag slipper vara frustrerad över att det. Vi kan släppa hela grejen och ägna oss åt varandra på ett annat sätt. Det enda vi faktiskt har problem med i vårat förhållande försvinner.

    Tycker det är fint av honom att ens föreslå det och han fattar ju uppenbarligen hur jobbigt det blir för mig.

  • Anonym (Frågan)
    Anonym (Andreas) skrev 2020-08-02 12:19:26 följande:

    Nej det skulle bli dödsstöten för förhållandet.

    Att ha sex med andra löser ju inte problemet med att det är sexlöst hemma. Det blir ju bara ännu värre och ännu mer påtagligt vad som inte funkar. Och kilen/klyftan mellan er ökar och den lilla närhet/intimitet ni har skulle försvinna helt. Han skulle nog helt koppla bort sig från sovrummet.

    Det är väl ändå din man du längtar efter? Skulle du kunna ha sex med någon annan och sen åka raka vägen hem och lägga dig i samma säng som din man och ligga på hans arm och somna medan din kropp fortfarande bär lukt av någon annan..?


    Jo alltså klart jag vill ha sex med min man. Men när det inte funkar för maken så kan jag tänka mig ta in en vikarie. Det är lixom inte svårare än så för mig och mannen vet hur jag tänker och han har ungefär samma sätt att se på det. (Annars hade han aldrig i världen erbjudit mig den här möjligheten)

    Jag tycker det är riktig kärlek att ge sin partner den möjligheten. Han visar ju att han bryr sig om hur jag känner och mår i våran situation. Han är osjälvisk och en stor människa helt enkelt.

    Och för att svara på din fråga, ja det skulle jag kunna eftersom min man skulle vara med på det.
  • Anonym (Frågan)
    Tecum skrev 2020-08-02 16:00:07 följande:

    Alldeles riktigt, det vanliga är att den ene parten blundar för att det är ett problem. Gäller både kvinnor och män.


    Ja visst, det finns många trådar om den varianten. jag tycker det är ett bevis på att han verkligen älskar mig och kan se till mina behov likväl som till sina egna. Att jag är lika viktig som han själv.
  • Anonym (Frågan)
    Anonym (K) skrev 2020-08-02 16:32:19 följande:

    Har han tidigare erfarenhet av att hans partner har sex med andra?

    I annat fall är det möjligt att hans föreställningar och verkligheten blir olika.

    Gäller såklart det mesta här i livet.

    Men det är såklart inte ditt fel om han känner annorlunda i efterhand.


    Vet faktiskt inte, det är inget han sagt iaf. Men jag vet ju hur han resonerar kring sex utanför förhållandet. För honom är det inte otänkbart att ha sex med andra när man är i ett förhållande.
  • Anonym (Frågan)
    Anonym (Tuppis) skrev 2020-08-02 16:40:26 följande:

    Verkligen stort av honom att ens ha funderat i de banorna. Jag och exet kom överens om att om det skulle hända att en av oss blev sjuk och ligget inte funkade så skulle det vara ok att ta in en vikarie, som du kallar det. Där var vi likadana båda två. Så galet upphetsande att ha en nästan naken partner liggande bredvid och veta att det är big no no, se men inte röra.

    Knäpp tanke kanske men skulle ni kunna tänka er att vara vän med fördelar till er båda? Alltså umgås som vänner med er men du och jag "äter plusmenyn". Jag är singel btw...


    det är pga sjukdom som sexet uteblivit för oss. Det handlar inte om tappade känslor eller som en räddning på förhållandet. Hade det varit så hade jag lika gärna kunnat göra slut innan jag låg med någon annan.

    Ingen aning faktiskt om det skulle vara ett alternativ. Kul tanke dock :)
Svar på tråden Skulle du ligga