• Anonym (TS)

    Hur lång tid tar undersökning av testiklarna på små barn normalt?

    Min son var på ettårskontroll hos bvc för nån vecka sedan och det var vanliga sköterskan + en läkare. Medan läkaren undersökte sonen gick sköterskan iväg för att hämta vaccin. Bland annat kontrollerade läkaren då pungen/testiklarna och det har de ju gjort innan, på bb och vid 6 nu tyckte jag dock han höll på att klämma och känna väldigt länge, så lång tid har det absolut inte tagit innan. Tyckte till slut att det obekvämt och kändes fel/olämpligt för han höll på att klämma och känna så länge. Hur lång tid tar en sån undersökning normalt?

  • Svar på tråden Hur lång tid tar undersökning av testiklarna på små barn normalt?
  • syntharen

    Dom undersökte inte ens mina söner när dom var 1 år, läkaren frågade bara mig om testiklarna var i pungen. Anledningen att läkaren tog lång tid på sig kunde kanske vara att det var svårt att känna testiklarna?

  • Anonym (Ok)
    Anonym (TS) skrev 2020-08-02 12:13:40 följande:

    Min son var på ettårskontroll hos bvc för nån vecka sedan och det var vanliga sköterskan + en läkare. Medan läkaren undersökte sonen gick sköterskan iväg för att hämta vaccin. Bland annat kontrollerade läkaren då pungen/testiklarna och det har de ju gjort innan, på bb och vid 6 nu tyckte jag dock han höll på att klämma och känna väldigt länge, så lång tid har det absolut inte tagit innan. Tyckte till slut att det obekvämt och kändes fel/olämpligt för han höll på att klämma och känna så länge. Hur lång tid tar en sån undersökning normalt?


    De klämmer tills de känner dem. Kan ta lång tid. Släpp det.
Svar på tråden Hur lång tid tar undersökning av testiklarna på små barn normalt?