Inlägg från: Anonym (Leukemi) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Leukemi)

    Har. Mitt barn leukemi?!?

    Sonen är född februari 2019 pigg som en mört, november 2019 fick han bekräftad förkylningsastma. Mycket förkylningar med feber, hosta och snorigt...

    Det lugnade sig sen början på året men i mars började han dagis...

    Snorigt och febrigt så han har ju inte fått vara på dagis alls mycket. Feber ungefär varannan vecka, ibland feber utan någon som helst förklaring. 38,5-40,5.

    Fick inte ens jobba sista dagen innan semestern innan dsgis ringer och säger att han har feber.

    Vi har nu haft 4 veckors semester och han har varannan vecka haft feber.

    Vecka 29/30 hade han feber torsdag till tisdag, feberfri 5 dgr sen feber igen i 5 dagar. I torsdags var vi på vc oxh som tog crp på en slö pojke och dom skickade även remiss till barn för att ta mer blodprover ang vita blodkroppar etc. För dom. På vc kunde inte ta blodprov på sånna små barn.

    Jag tog även upp om att han verkar ha ont i benen sen ca 1 år tillbaka. Vaknar om nätterna och skriker och sparkas och fäktas med benen.

    Nu idag är det söndag och jobbet börjar i Morgon. 3 dgr feberfri så fick han feber idag igen...

    Onsdag de. 12 augusti ska vi till barn och ta blodprover. Men ska vi vänta så länge när han fick tillbaka feber idag igen efter vara 3 dgr feberfri?!?

    Min oro är mycket feber, ont i benen och slöare dessa semester veckorna och verkar inte alls vara nöjd.

    Leukemi?!?!?

  • Svar på tråden Har. Mitt barn leukemi?!?
  • Anonym (Leukemi)
    Anonym (Ssk2) skrev 2020-08-02 18:10:42 följande:

    Jag tycker att du imorgon när det är måndag igen ringer till barnmottagningen som ska ta blodproverna och frågar dessa frågor. Det är det absolut enda sättet att få ett korrekt svar på dina frågor.

    Tala även om att han har feber igen och hur det varit sedan det började. Inte säkert att allt står i remissen vc skickade.


    Nej jag skrev fel. Vc skickade ingen remiss. Det var lab personalen som. Ringde barn och frågade om dom hade tid. Men då sa dom att det kommer en tid på posten.

    Då kommer vi bara att träffa en sköterska
Svar på tråden Har. Mitt barn leukemi?!?