Sussna85 skrev 2020-11-02 19:14:59 följande:
Jo tiden efter ÄP är jobbig, jag har oxå haft ganska mycket obehag efteråt,och sen oron om det kommer att bli någe ägg till nån ET är stor.
Ok ja det är inte roligt att den som ibland ropar högst får vård, annars är det lätt att man faller mellan stolarna.
Jag har tydligen fått blockad i båda äggledare.
Efter att jag och min nya sambo hade försökt 1 år så gjorde jag slutligen en spolning som visa detta. Jag står grubblande och undrar hur det kan ha tillkommit. Har två barn sen innan...det enda jag kan tänka är en tyst infektion som har ställt till det,eller att äggledarna vid spolningen krampa så ihop att det inte fanns passage,det var otroligt smärtsamt att genomföra för mig, så jag tror mer på det sistnämnda...
Men, min egen teori är att vi har samma problem naturligt som vi får med ivf, vi får högt fragmenterade ägg som blir i så dåligt skick att det inte leder till en graviditet.
Har gjort 3 st ivf hittills och 2 gånger har utgången av 8-10 st ägg/gång blivit ett ynka ägg som har lyckats dela sig vidare så bra att det kunnat göra ett ET,första ivf försöket fick alla kasseras....Så nu byter vi klinik och prövar på ett fjärde försök
Ja all väntan man måste göra i alla olika situationer tär verkligen..inte mycket man kan göra för att påverka heller.. :/
Usch vad tråkigt det är när det inte blir som det ska... (eller hur man nu ska uttrycka sig) hoppas det ska gå bättre nu! Är det privat klinik ni vänder er till nu? Hur skiljer sig deras behandlingar från var ni varit fram till nu?
Ölandstoka skrev 2020-11-02 19:30:43 följande:
Låter lovande! :) Håller tummar och tår att du får det där magiska extra strecket.
Efter färskåterföring har jag fått spottings på ruvdag 8 varje gång (har gjort tre ivf). Jag har bara gjort en misslyckat FET förut och då fick jag spottings på ruvdag 11, det är motsvarande på fredag.
Håller tummarna för dig också! Hoppas veckan går snabbt och att det där hemska röda håller sig borta! :)
Har ni fler i frysen om det skulle behövas?