• Kovcci

IVF hösten/vintern 2020

Amandaida skrev 2020-11-17 08:49:03 följande:

Då hoppas vi på ett plus :) jag har testdag på fredag :)

Hur länge har du haft bruna fläckar? Jag fick de igår, idag har jag inga än så länge iallafall.

Har du fått några symptom?

Jag håller tummarna och tårna att du får plus på fredag <3
  • Kovcci
    Sussna85 skrev 2020-11-18 21:23:40 följande:

Ok hoppas på äl före helg då! Vad jag har läst är det lite olika när de tycker man ska ta Ovitrellen. Ägglossning sker ju då inom 36 h typ.

Jopp imorgon är ET isf

Lycka till imorgon, hoppas att allting går bra <3
  • Kovcci
    Amandaida skrev 2020-11-17 17:48:51 följande:

Hade det i typ två dagar sedan försvann dem :)

Jag har haft väldigt spända bröst men det försvann helt i helgen, vet inte om det är bra eller dåligt? Brukar annars ha det innan mensen så vi får väl hoppas på att det är positivt. För övrigt så mår jag faktiskt skit.. jag har testat positivt för covid-19 så jag är inte alls pigg. Feber, ont i kroppen, huvudvärk och hosta. Jag hoppas inte detta kommer påverka något.... men man vet ju aldrig.

Det här blev ju inget positivt inlägg haha ;)

Tack!! Jag håller alla mina tummar och tår för dig också att det äntligen ska lyckas! <3

Nej men usch, hoppas att du mår bättre snart.

Lycka till imorgon, håller tummarna att du får ett plus på stickan<3
  • Kovcci
    Amandaida skrev 2020-11-20 10:51:58 följande:

Testdag idag och det visade negativt... har även fått min mens :(

Har pratat med Livio och vi kör igång igen efter Jul. Försöker tänka positivt men det är svårt...

Lycka till alla ni andra!! <3

Nej vad tråkigt, jag hoppades verkligen att du skulle få positivt. Jag har testdag imorgon och jag vågar verkligen inte göra testet. Vet hur knäckt jag kommer att bli om det är negativt.

Min mens skulle ha kommit igår men den kom aldrig. Men jag har läst att mensen kan bli försenad av progesteron tabletterna :(
  • Kovcci
    Amandaida skrev 2020-11-20 12:26:47 följande:

Ja, samtidigt så är det vårt första försök och jag är medveten om att det här kan ta tid och att man troligtvis får göra flera försök. Men lite hoppades man ju ändå. Men men nu tar vi nya tag :)

Men du har inte haft några mer bruna flytningar? Det känns ju i sådana fall positivt :) jag hann inte sluta med lutinus, min mens kom t om en dag tidigare. Har du några andra symtom?

Då håller vi alla tummar för att det visar positivt imorgon! :)

Det är vårt fjärde försök och det är första gången vi har kommit så här långt. Nej jag har inte haft mer bruna flytningar, bara på RD7. När jag skrev till läkaren så sa dom det kan bero på att ägget har fäst. Jag vet faktiskt inte om jag har andra symptom haha, jag har ont i ryggen och i magen men det kanske bara är något jag inbillar mig. Ibland känns det som att jag är gravid och ibland känns de som att jag inte är det. Vi har ju kämpat i nästan 6 år utan att få ett plus :(

Hoppas det går bättre för dig nästa gång och att du får ett plus <3
  • Kovcci
    Amandaida skrev 2020-11-20 12:26:47 följande:

Ja, samtidigt så är det vårt första försök och jag är medveten om att det här kan ta tid och att man troligtvis får göra flera försök. Men lite hoppades man ju ändå. Men men nu tar vi nya tag :)

Men du har inte haft några mer bruna flytningar? Det känns ju i sådana fall positivt :) jag hann inte sluta med lutinus, min mens kom t om en dag tidigare. Har du några andra symtom?

Då håller vi alla tummar för att det visar positivt imorgon! :)

Jag gjorde testet imorse och det blev ett plus. Jag började gråta som ett barn. Efter nästan 6 års kämpande så är de äntligen min tur.

Nu håller vi tummarna att allting går bra :)
  • Kovcci
    Amandaida skrev 2020-11-21 10:08:14 följande:

Ååååh!! Grattis! :) <3 så glad för din skull. Äntligen ett plus!! Såklart det kommer gå bra, nu ska du bara njuta :)

Du ger mig hopp! <3

Tack så jätte mycket <3

Om ni någongång funderar på att testa ivf i utlandet så rekommenderar jag verkligen Gurgan Clinic i Turkiet där vi va. Efter insättning så fick jag 3 olika tabletter, plus progesteron samt två sprutor som jag skulle ta varje dag fram tills testdagen. Läkaren sa att tabletterna och sprutorna kommer att hjälpa ägget att fästa.

Det var min mans kusin som rekommenderade den här kliniken, han och hans fru hade försökt få barn i flera år och läkarna dom träffade i Sverige hade sagt till dom ni kommer tyvärr aldrig kunna få barn. Trots de så gav dom aldrig upp och åkte till gurgan clinic, idag har dom två sönder som är 3 år gammal. Dom fick tvillingar. Den här kliniken använder andra metoder än vad dom gör i Sverige. Kanske lite dyrt men det är så värt det.
  • Kovcci
    Clemmentina skrev 2020-11-21 12:00:42 följande:

Härligt! Stort grattis! :)

Tack så mycket <3
  • Kovcci
    Sussna85 skrev 2020-11-21 11:22:35 följande:

Jamen jag blir helt tårögd jag med! Så stort grattis!

Tack så jätte mycket <3

Jag håller tummarna att alla här inne får ett plus snart.
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020