• Mon 3 Aug 2020 14:10
    167 visningar
    1 svar
    1
    167

    Kan man ”pausa” utredning ang sekundär barnlöshet?

    Hej på er.

    Jag och min sambo har gått på ett första möte hos läkaren gällande sekundär barnlöshet för en månad sedan. Jag gjorde en egenremiss i början av året då jag inte har ägglossning.

    Vi är i stadiet att jag har fått letrozol utskrivet och har blivit tillsagd att lämna blodprov innan kuren påbörjas. Min läkare är på semester så därav kom vi inte längre.

    Problemet är att vi nu dessvärre bestämt oss för att timingen inte ?nog bra? (perfekt timing blir det väl aldrig..) på grund av att Corona pandemin orsakat ekonomiska konsekvenser för sambons företag, till lika hans inkomst. Vi behöver avvakta för att vara säkra på att vi inte blir för hårt drabbade ekonomiskt eftersom det då kan innebära att jag inte kan vara föräldraledig vilket jag vill vara. (När min inkomst minskar så bör inte han bli av med sin när vi har hus osv, ni fattar).. vi måste veta att företaget klarar den här ovanliga situation vi alla befinner oss i nu. Det känns sjukt tråkigt och vi är så ledsna över allt elände denna dumma pandemin orsakat :(

    Nu till min fråga:

    Tror ni man kan få ?pausa? processen hos sjukvården ett halvår? Eller blir man då utskriven och har ?bränt sin bro??

    Jag ska prata med läkaren så fort hon är tillbaka från semestern, men här sitter man ju med sina funderingar..

  • Svar på tråden Kan man ”pausa” utredning ang sekundär barnlöshet?
  • Mon 3 Aug 2020 14:11
    #1

    Ops, det blev visst en massa frågetecken där det ska vara citationstecken.

Svar på tråden Kan man ”pausa” utredning ang sekundär barnlöshet?