• Anonym (medelåldersdyster)

    Fråga till män på dejtingsidor!

    Ni män som hänger på dejtsidor känner när ni bläddrar igenom utbudet av kvinnor? Känner ni att ni skulle kunna ha sex med flertalet eller att ni skulle kunna tänka er att dejta flertalet om ni fick en invit?

    Jag som undrar är kvinna snart 50 som reggade mig på HP för att kolla utbudet av nyfikenhet, inte egentligen för att jag känner mig jättesugen på att börja dejta igen. Men efter att ha bläddrat igenom hundratals kan jag konstatera att det känns helt surrealistiskt och riktigt obehagligt. Jag skulle inte vilja dejta eller kunna tänka mig något sexuell med någon av de män som sticker ut från bilderna. Hur fasiken klarar man att dejta på detta sätt? Fått några inviter men känner mig helt rådvill!

  • Svar på tråden Fråga till män på dejtingsidor!
  • Anonym (medelåldersdyster)
    manolito skrev 2020-08-03 21:35:54 följande:

    Ja


    Så annorlunda man fungerar. Blir nästan avundsjuk! Jag förstår inte hur man kan känna lust för nån över en bild De ser ju inte bra ut nästan någon av dem. Ser kvinnorna bättre ut kanske?
  • Anonym (Naturligt)

    Om du inte känner dig redo att dejta, är det väl en ganska naturlig reaktion att känna så?

  • Anonym (Pelle)

    På HP är det nästan ingen jag skulle vilja ligga med eller ha ett förhållande med. Möjligen med någon som riktigt ung tjej. Men då ligger över hennes åldersgräns.

    De som finns i min ålder (38) är överviktiga, ensamstående med barn. Inget som lockar direkt.

    På Tinder finns det fler. Men trentren är densamma där med överflöd av överviktiga med småbarn.

  • manolito
    Anonym (medelåldersdyster) skrev 2020-08-03 21:38:26 följande:

    Så annorlunda man fungerar. Blir nästan avundsjuk! Jag förstår inte hur man kan känna lust för nån över en bild De ser ju inte bra ut nästan någon av dem. Ser kvinnorna bättre ut kanske?


    Det finns både fula och snygga kvinnor. Men det är ju inte bara bilderna som är viktigt. Ännu viktigare är vad de skriver i sin presentation och där är det både bra och dåliga varianter
  • Anonym (medelåldersdyster)
    manolito skrev 2020-08-03 21:43:26 följande:
    Det finns både fula och snygga kvinnor. Men det är ju inte bara bilderna som är viktigt. Ännu viktigare är vad de skriver i sin presentation och där är det både bra och dåliga varianter
    Vad gillar du att de skriver då?
  • Pinotage

    Hänger inte på dejtingsidor nu, men har gjort det tidigare.
    Baserat  på bilder och beskrivningar hade jag kunna inleda något med runt en fjärdedel av kvinnorna - tyvärr var responsen nästintill noll.

  • Anonym (medelåldersdyster)
    Anonym (Pelle) skrev 2020-08-03 21:42:14 följande:

    På HP är det nästan ingen jag skulle vilja ligga med eller ha ett förhållande med. Möjligen med någon som riktigt ung tjej. Men då ligger över hennes åldersgräns.

    De som finns i min ålder (38) är överviktiga, ensamstående med barn. Inget som lockar direkt.

    På Tinder finns det fler. Men trentren är densamma där med överflöd av överviktiga med småbarn.


    Jag förstår dig. Jag hittade en nu som fick mitt inre att darra till men han var 15 år yngre suck!

    Tinder skulle jag aldrig mäkta med. Har fått för mig att det är PANG PÅ på ett annat sätt och kräver snabbt agerande? Vad är skillnaden mellan dessa sajter?¨ annars?
  • Anonym (Dito)
    Anonym (Pelle) skrev 2020-08-03 21:42:14 följande:

    På HP är det nästan ingen jag skulle vilja ligga med eller ha ett förhållande med. Möjligen med någon som riktigt ung tjej. Men då ligger över hennes åldersgräns.

    De som finns i min ålder (38) är överviktiga, ensamstående med barn. Inget som lockar direkt.

    På Tinder finns det fler. Men trentren är densamma där med överflöd av överviktiga med småbarn.


    Är 39 och håller helt klart med dig. Tycker att de flesta på både dejtingsidor och appar oftast är överviktiga, har ansiktspiercingar eller kroppen full av tatueringar. Är inte speciellt förtjust i någon av de sakerna.

    Tyvärr verkar det bli vanligare och vanligare med piercingar i näsan, och alla dessa hemska tatueringar på fingrarna förstår jag mig inte alls på.


    Kombinerat med att det typär 1/100 som har en profiltext värd namnet är det inte många jag kan påstå att jag blir sugen på.

  • Stolt Farsa

    Jag dejtar inte längre men det korta svaret är nej. Jag hängde aldrig på dejtingsidor enbart för att ha sex. Man skickade väl mail till tjejer man tyckte såg söta eller trevliga ut sen fick man väl göra en bedömning om man verkade ha något gemensamt eller inte. Jag träffade aldrig någon utan att först ha pratat i telefon först. Visar det sig att man inte passar ihop så säger man det på ett trevligt och vuxet sätt.

Svar på tråden Fråga till män på dejtingsidor!