• Anonym (Osäke­r kvinna­)
    Mon 3 Aug 2020 21:52
    111 visningar
    10 svar
    10
    111

    Sämre självförtroende pga vårat sexliv

    Jag och min särbo har varit tillsammans i två och ett halvt år. Jag har alltid varit väldigt tänd på honom och har gärna ha sex flera gånger i veckan (men inget måste såklart). Jag är också den som gärna utforskar och pratar om sex, dels för att jag vill att det ska vara bra och tycker det är viktigt, men också för att det är väldigt intressant, kul och spännande!

    Som dom flesta andra (?) så blir jag tänd av att veta/se att min partner är tänd på mig. Jag gillar att höra att jag är sexig, snygg, har fina tuttar/ögon eller vad det nu kan vara (inte bara det såklart men nu menar jag i sexuella sammanhang). Det ökar såklart självförtroendet och man kan slappna av mer. 
    Jag vet att jag inte är perfekt men sen vi blev tillsammans har jag försökt tänka bort mina kroppsliga "brister", att jag duger som jag är. Men de senaste månaderna har mitt självförtroende börjat sjunka ganska rejält och jag blir osäker på om jag faktiskt är tillräcklig...
    -------------------------------------------------------------

    Typ varje gång vi ses ger jag honom komplimanger, säger att jag tycker att han är snygg/sexig/har fina ögon/rumpa osv. Jag visar ofta att jag är attraherad av honom även fast det inte behöver leda till sex.
    Hans reaktion på komplimangerna är att han "skrattar" bort dom eller inte tar dom på allvar, antagligen för att han har lite dåligt självförtroende (varför vet jag inte för han ser väldigt bra ut och har aldrig haft problem att få tjejer). 
    Redan i början av vårat förhållande har jag också försökt vara öppen vad gäller sex, främst genom att ofta fråga honom vad han tycker om/inte tycker om, om jag kan förbättra mig eller göra något annorlunda, vad han tänder på, vill testa osv. Allt för att jag vill att han ska njuta till max och för att vårat sexliv ska bli så bra som möjligt! 
    Jag märker att han inte är helt bekväm när jag frågar(?) då han svarar kort och "inte för diskussionen vidare", utan det är jag som får driva på genom att ställa fler följdfrågor. 

    -----------------------------------------------------------------

    För att komma till varför mitt självförtroende har sjunkit så är problemet att jag i princip 
    aldrig får höra hur sexig han tycker att jag är. Komplimangerna jag oftast får är i form av "vilken fin tröja, du passar i den färgen". 
    En gång sa han iof att jag har väldigt fina ben, men det var i början av vårat förhållande...
    Jag vill och behöver också höra och känna att han tycker att jag är sexig, har fina bröst/ögon eller vad det nu kan vara. Jag vill känna mig åtråvärd vilket jag faktiskt inte gör i dagsläget.
    Det skulle också vara kul om han frågade mig hur jag upplever vårat sexliv, om det finns något som exempelvis han kan förbättra istället för att det bara är jag som vill veta om jag kan göra något bättre för honom.
    Att han inte känner sig så bekväm med att prata sex tror jag kan ha med hans självförtroende att göra vilket jag har försökt stärka. Jag har inte varit "för på" just för att han med tiden ska känna sig bekväm och våga öppna sig, men nu känner jag att jag vill ha lite tillbaka också! Och då menar jag absolut inte att han ska göra sånt som han inte känner sig bekväm med men jag vill få upp hans självförtroende så att vi tillsammans kan utforska och testa på nya saker.
    Jag vill försöka uppfylla hans fantasier mer eller mindre och jag vill att han ska va intresserad av mina! 
    Jag kommer med flera förslag för att krydda upp sexlivet lite. Jag har haft som förslag att vi kan titta på porrfilm tillsammans, jag har involverat honom när jag har köpt sexleksaker, jag har haft flera långa förspel där jag smekt och retat honom länge för att göra honom riktigt kåt, jag har skickat sexiga bilder när vi inte ses osv men jag får sällan samma sak tillbaka, absolut inte i samma utsträckning i alla fall.
    Exempel: En gång gav han mig ett långt förspel genom en intim-massage som jag på ett tydligt sätt både visade och i efterhand sa att jag verkligen hade uppskattat, i hopp om att han skulle vilja ge mig det lite oftare... Men för att få det igen några månader senare så var jag tvungen att verkligen be om det! Sen har jag inte fått det någon mer gång.

    Det här har fått mig osäker och jag känner mig mer och mer oattraktiv :(
    Kanske kan det vara så att han är nöjd som det är(för sex har vi ändå regelbundet, så osugen är han inte)?
    Jag känner iaf att jag behöver mer för att så småningom inte tappa gnistan för annars vet jag vart det kommer sluta om några år. Jag behöver känna mig åtråvärd. Jag vill tillsammans med honom hålla flamman vid liv!
    Hur kan jag få honom att våga öppna upp sig och hur ska jag ta upp att jag vill ha mer utan att skuldbelägga?
  • Svar på tråden Sämre självförtroende pga vårat sexliv
  • Anonym (Inte)
    Mon 3 Aug 2020 23:40
    #1

    Alla är ju inte lika intresserade av sex

    Jsg tänker att du har det som ett intresse och han mer som ett behov ibland

  • Anonym (Osäke­r kvinna­) Trådstartaren
    Tue 4 Aug 2020 19:47
    #2
    Anonym (Inte) skrev 2020-08-03 23:40:18 följande:

    Alla är ju inte lika intresserade av sex

    Jsg tänker att du har det som ett intresse och han mer som ett behov ibland


    Så kan det ju absolut vara! Men han kan väl ändå engagera sig mer i min njutning och ge mig mer komplimanger? xD
  • Anonym (förfö­ra)
    Tue 4 Aug 2020 22:15
    #3

    du behöver ett rejält hårt knull...

  • Thu 6 Aug 2020 07:32
    #4

    Samma här, men omvänt. Min fru hatar att prata om sex, jag tänder på det. Hon verkar gilla att jag viskar hett i sängen, om hur sexig hon är (60+), hur mycket jag tänder på hennes bröst, hennes lena hud, hennes våta...

    Jag fantiserar ibland i hennes öra om att vi är tre i sängen, vad vi gör med varandra. Hon verkar gilla det också, men säger själv aldrig något.

    Hon är helt tyst i sängen, utanför sängen skulle hon aldrig ta initiativ till att prata om sex, men svarar åtminstone på frågor.

    Eftersom jag saknar orden så är jag inne och sexchattar anonymt på nätet då och då.

    Så för mig låter du som en underbar kvinna.

  • Anonym (Osäke­r kvinna­) Trådstartaren
    Thu 6 Aug 2020 18:02
    #5
    KimLinnefeldt skrev 2020-08-06 07:32:14 följande:

    Samma här, men omvänt. Min fru hatar att prata om sex, jag tänder på det. Hon verkar gilla att jag viskar hett i sängen, om hur sexig hon är (60+), hur mycket jag tänder på hennes bröst, hennes lena hud, hennes våta...

    Jag fantiserar ibland i hennes öra om att vi är tre i sängen, vad vi gör med varandra. Hon verkar gilla det också, men säger själv aldrig något.

    Hon är helt tyst i sängen, utanför sängen skulle hon aldrig ta initiativ till att prata om sex, men svarar åtminstone på frågor.

    Eftersom jag saknar orden så är jag inne och sexchattar anonymt på nätet då och då.

    Så för mig låter du som en underbar kvinna.


    Frågan är bara hur man ska ta upp det här på ett bra sätt, dvs ta upp att man vill utveckla sexet och få "mer" tillbaka utan att såra personen. Jag är rädd för att min partner ska känna att han inte räcker till vilket han faktiskt gör bara det att jag vill ha mer!
  • Anonym (Lingv­ist)
    Thu 6 Aug 2020 18:44
    #6

    Jag känner igen mig i din beskrivning och tyvärr ledde mitt förhållande till ett långt utdraget bittert slut.
    Först, om du inte känner till det, googla på Kärlekens fem språk, se vem du är, hur du visar och vill ha bekräftelse. Se om du kan hitta din sambo.


    Min tråkiga erfarenhet var att jag visade fysiskt, gåvor, tid tillsammans och verbalt. Min (ex)fru visade det genom tjänster, att pyssla om huset. Vi kände oss båda obekräftade eftersom vi inte förstod och till slut inte ville förstå varandra.


    Med facit i hand så var vi inget bra kärlekspar.


    Men, du måste börja med att be om hans bekräftelse, be att han ger dig det där förspelet. Han är ingen tankeläsare och är det dessutom så att han bekräftar på annat sätt så förstår han inte. Lite som att be en färgblind måla en tavla i gröna nyanser. Han fungerar sannolikt annorlunda än du.

  • Anonym (Osäke­r kvinna­) Trådstartaren
    Thu 6 Aug 2020 21:43
    #7
    Anonym (Lingvist) skrev 2020-08-06 18:44:48 följande:

    Jag känner igen mig i din beskrivning och tyvärr ledde mitt förhållande till ett långt utdraget bittert slut.

    Först, om du inte känner till det, googla på Kärlekens fem språk, se vem du är, hur du visar och vill ha bekräftelse. Se om du kan hitta din sambo.

    Min tråkiga erfarenhet var att jag visade fysiskt, gåvor, tid tillsammans och verbalt. Min (ex)fru visade det genom tjänster, att pyssla om huset. Vi kände oss båda obekräftade eftersom vi inte förstod och till slut inte ville förstå varandra.

    Med facit i hand så var vi inget bra kärlekspar.

    Men, du måste börja med att be om hans bekräftelse, be att han ger dig det där förspelet. Han är ingen tankeläsare och är det dessutom så att han bekräftar på annat sätt så förstår han inte. Lite som att be en färgblind måla en tavla i gröna nyanser. Han fungerar sannolikt annorlunda än du.


    Tack snälla för ditt svar, det har fått mig att tänka om lite nu.

    Nu när du säger det så tror jag absolut att vi vill ha och ger varandra bekräftelse på olika sätt. Jag ska faktiskt ställa honom den frågan "på vilket sätt vill och behöver du ha bekräftelse från mig?". Ställer han inte frågan tillbaka till mig ska jag ändå vara tydlig och säga "okej vad bra då vet jag. Jag vill och behöver ha det såhär..."

    Jag tyckte väl på sätt och vis att jag bad om det där förspelet genom att både säga och visa att jag verkligen tyckte om det. Men ja, jag kanske borde vara ännu tydligare. Kan mycket väl så att jag tar för givet att han förstår vad jag menar fast han inte gör det och allt blivit ett missförstånd.

    Jag ska definitivt kolla upp Kärlekens fem språk! :)
  • Anonym (O)
    Thu 6 Aug 2020 21:59
    #8

    Tycker det låter illa att han inte har en öppen kommunikation gentemot dig. Han öppnar liksom inte upp sig? Känns som att det är väldigt viktigt i ett förhållande. Även om ni är olika och har olika behov så måste man ju kunna prata kring dessa. Och han verkar inte kunna det. Blir typ respektlöst. Förstår att det gör dig osäker. Jag hade inte haft sex mer och visat hur mycket han sårar och se hur han reagerar... men låter inget vidare. Min kille berättar flera gånger om dagen hur snygg, sexig, söt m.m han tycker jag är. Berömmer kroppsdelar osv.

    Kram ts, hoppas ni kan nå varann! Kanske visa honom tråden?

  • Anonym (S)
    Thu 6 Aug 2020 22:00
    #9

    Jag är som din kille och min man är som du :)

    Min man ger mig ofta komplimanger som : du e så sexig vacker fin osv osv livlig fantasi när de gäller sex. Jag får ofta höra av han vrf jag inte reagerar när han ger mig komplimanger, om jag inte blir glad ? Och varför jag aldrig säger såntt tillbaka....

    Jag vet helt ärligt inte varför jag inte bryr mig så mkt om de... Jag har inte svar till min man heller. Jag själv känner mig inte så jätte sexig .. aldrig haft bra sj förtroende... så när han säger fina saker borde jag egentligen ta åt mig o bli super glad !! De kanske blir så när man har dåligt sj förtroende???man kanske har svårt för o ta åt sig sånna komplimanger när man sj e missnöjd med sig!

  • Anonym (Osäke­r kvinna­) Trådstartaren
    Fri 7 Aug 2020 10:31
    #10
    Anonym (O) skrev 2020-08-06 21:59:58 följande:

    Tycker det låter illa att han inte har en öppen kommunikation gentemot dig. Han öppnar liksom inte upp sig? Känns som att det är väldigt viktigt i ett förhållande. Även om ni är olika och har olika behov så måste man ju kunna prata kring dessa. Och han verkar inte kunna det. Blir typ respektlöst. Förstår att det gör dig osäker. Jag hade inte haft sex mer och visat hur mycket han sårar och se hur han reagerar... men låter inget vidare. Min kille berättar flera gånger om dagen hur snygg, sexig, söt m.m han tycker jag är. Berömmer kroppsdelar osv.

    Kram ts, hoppas ni kan nå varann! Kanske visa honom tråden?


    Jag har faktiskt sagt till honom att jag blir osäker när han aldrig säger att jag är sexig osv trots att jag alltid säger det till honom. Verkar som att vi har olika "kärkeksspråk" och att vi med andra ord bara missförstår varandra. Jag hoppas det iaf...
    Anonym (S) skrev 2020-08-06 22:00:25 följande:

    Jag är som din kille och min man är som du :)

    Min man ger mig ofta komplimanger som : du e så sexig vacker fin osv osv livlig fantasi när de gäller sex. Jag får ofta höra av han vrf jag inte reagerar när han ger mig komplimanger, om jag inte blir glad ? Och varför jag aldrig säger såntt tillbaka....

    Jag vet helt ärligt inte varför jag inte bryr mig så mkt om de... Jag har inte svar till min man heller. Jag själv känner mig inte så jätte sexig .. aldrig haft bra sj förtroende... så när han säger fina saker borde jag egentligen ta åt mig o bli super glad !! De kanske blir så när man har dåligt sj förtroende???man kanske har svårt för o ta åt sig sånna komplimanger när man sj e missnöjd med sig!


    Men jag förstår inte varför han har dåligt självförtroende! Han får alltid höra att han är snygg, får alltid ragg på kroken utan att han själv flörtar, får alltid höra att han är en bra person osv.. medans jag sällan får såna komplimanger. Det kanske bara rinner rakt igenom för att han får höra det så ofta?
Svar på tråden Sämre självförtroende pga vårat sexliv