• Anonym (X)

    Jag är kär i min kollega

    Men är upptagen sen länge och har barn. Det här är inget nytt utan det har pågått länge och känslorna försvinner inte och blir tvärtom starkare och starkare. Söker andra som varit i samma situation och bolla lite tankar med, för jag vet vi är flera. Är livrädd han ska träffa någon tjej. Känns hemskt allting.

  • Svar på tråden Jag är kär i min kollega
  • Anonym (L)

    Lämna din stackars partner till att börja med.

  • KaptenOhoy
    Anonym (L) skrev 2020-08-04 18:25:53 följande:

    Lämna din stackars partner till att börja med.


    Finns inget i TS som säger att hon har en partner.
  • Anonym (L)
    KaptenOhoy skrev 2020-08-04 18:27:35 följande:

    Finns inget i TS som säger att hon har en partner.


    Hon skriver ju i början ?Men är upptagen sen länge och har barn?. Jag tolkar det som att ts pratar om sig själv där, med tanke på att hon senare nämner att hon är livrädd att kollegan SKA träffa en tjej.
  • KaptenOhoy
    Anonym (L) skrev 2020-08-04 18:29:53 följande:

    Hon skriver ju i början ?Men är upptagen sen länge och har barn?. Jag tolkar det som att ts pratar om sig själv där, med tanke på att hon senare nämner att hon är livrädd att kollegan SKA träffa en tjej.


    Ah, jag tolkade det som att killen hon har kär i var gift och hade barn, läste lite slarvigt.

    I så fall håller jag med. Det är en sak om det är en fling, och man kan bearbeta bort sina känslor, men har det pågått en längre period så är det förmodligen något fel i förhållandet och då är det bara rättvist att släppa sin partner...
  • Anonym (X)

    Ja det är jag som är upptagen. Inte han.

  • Anonym (Ghost)

    Dags för en reality check. Det kommer aldrig bli något, acceptera det och gå vidare med ditt liv.

  • Anonym (Smartass)
    Anonym (L) skrev 2020-08-04 18:29:53 följande:
    Hon skriver ju i början ?Men är upptagen sen länge och har barn?. Jag tolkar det som att ts pratar om sig själv där, med tanke på att hon senare nämner att hon är livrädd att kollegan SKA träffa en tjej.
    Jag tolkade det också så.
    För det var så hon menade.
    Men det är vanligt misstag många gör på Familjeliv.
    Feltolkningar.
    Jag är glad att jag är smartare än så.
  • Anonym (Smartass)
    KaptenOhoy skrev 2020-08-04 18:34:07 följande:
    Ah, jag tolkade det som att killen hon har kär i var gift och hade barn, läste lite slarvigt.

    I så fall håller jag med. Det är en sak om det är en fling, och man kan bearbeta bort sina känslor, men har det pågått en längre period så är det förmodligen något fel i förhållandet och då är det bara rättvist att släppa sin partner...
    Ja, du hade lite bråttom där. Med att komma med pekpinnar.
    Ibland (ofta faktiskt) kan det vara bra att sansa sig lite, innan man påbörjar pekfingervalsen.
  • Anonym (Smartass)
    Anonym (Ghost) skrev 2020-08-04 19:34:41 följande:

    Dags för en reality check. Det kommer aldrig bli något, acceptera det och gå vidare med ditt liv.


    Sa ett spöke.
  • Anonym (sara)

    förstår att det käns fruktansvärt just när du har barn o sambo men inte minst att du är kär i en kollega.

    du tror inte att det kan vara ngn "förälskelse" attraktion? är mycket vanligt när man har varit i längre föhållande. när mycket faller på rutin och dagarna ser lika ut, om du förstår hur jag menar.

    en fantasi med andra ord. att det blir starkare kan även vara för att du finner situationen upphetsande.

    försök tänka på din sambo och känn efter. är det en könsla du har för den andra, hur skulle du känna dig utan din sambo. ser du dig själv som bättre utan honom eller att du inte vill vara utan honom?

    om du känner att du vill vara utan så lämna, annars försök ta lite roliga initiativ i förhållandet?

    för lika väl som det kan vara äkta känslor för kollegan kan det även vara " falska" som du kan gå vidare med och ångra resten av ditt liv

Svar på tråden Jag är kär i min kollega