• Anonym (Blå)
    Tue 4 Aug 2020 22:24
    150 visningar
    9 svar
    9
    150

    Tar grönt fram det blåa i ens ögon?

    Om man har mellan/mörkblå ögon och guldblont hår låter det som att en varm grön eller olivgrön tröja skulle passa ens färger då och ta fram det blå i ögonen? Om inte vilka färger borde ta fram det blå? Är ganska blek men har ändå varm hudton tror jag då jag passar bäst i guld.

  • Svar på tråden Tar grönt fram det blåa i ens ögon?
  • Anonym (färga­nalys)
    Tue 4 Aug 2020 22:30
    #1

    Orange tar fram det blåa. Orange är en varm färg som rekommenderas till alla som har varm underton.

  • Anonym (färga­nalys)
    Tue 4 Aug 2020 22:32
    #2

    Grönt tar inte fram det blåa ur ögonen men kan få dina ögon att se piggare och klarare ut och även få ögonvitorna att se vitare ut, samt få din hud att se pigg och fräsch ut utan smink.

  • Anonym (färga­nalys)
    Tue 4 Aug 2020 22:35
    #3

    Om jag vore du skulle jag satsa på orange ögonskugga och tröja/sjal i en varm grön färg.

  • Anonym (Blå) Trådstartaren
    Tue 4 Aug 2020 22:51
    #4

    Vad synd att jag inte gillar orange. Men som ögonskugga kanske det kan funka. Har haft guldorange ögonskugga nångång för fest och det får verkligen ögonen att poppa.

    Även om det inte tar fram det blåa så låter det som att det vore en fördel att ha grönt ändå eftersom att jag är blek och lite rödrosig så då passar det ju om jag ser fräschare ut med den färgen.

    Kan du rekommendera andra färger som kanske kan passa mig?

  • Anonym (Sia)
    Tue 4 Aug 2020 22:51
    #5

    Hm, jag har gröngråblå ögon, men helt klart mest blå. Tar jag på mig nåt grönt, särskilt grågrönt, ser de grönare ut än annars. Med samma logik borde blått ta fram det blåa, men jag vet inte om det är så.

  • Anonym (Blå) Trådstartaren
    Tue 4 Aug 2020 22:58
    #6
    Anonym (Sia) skrev 2020-08-04 22:51:35 följande:
    Hm, jag har gröngråblå ögon, men helt klart mest blå. Tar jag på mig nåt grönt, särskilt grågrönt, ser de grönare ut än annars. Med samma logik borde blått ta fram det blåa, men jag vet inte om det är så.
    Du verkar ha en spännande ögonfärg. Jag tror att blått är bra för min del men då ska det nog vara mer åt det mörka hållet och inte ljusblått. Jag inbillar mig att ljusblått inte smickrar mig så mycket utan faller ganska platt men jag är verkligen ingen expert.
  • Anonym (färga­nalys)
    Tue 4 Aug 2020 23:00
    #7
    Anonym (Blå) skrev 2020-08-04 22:51:28 följande:

    Vad synd att jag inte gillar orange. Men som ögonskugga kanske det kan funka. Har haft guldorange ögonskugga nångång för fest och det får verkligen ögonen att poppa.

    Även om det inte tar fram det blåa så låter det som att det vore en fördel att ha grönt ändå eftersom att jag är blek och lite rödrosig så då passar det ju om jag ser fräschare ut med den färgen.

    Kan du rekommendera andra färger som kanske kan passa mig?


    Jag har själv kall underton och de färger jag absolut inte kan ha på mig är orange och gult så om du är varm så rekommenderar jag verkligen dig att testa både orange och gula plagg.

    Men de flesta färger funkar bara de har en mer varm ton, finns ju både blåa färger som är mer varma och kalla. Det finns en blå färg som heter Robin egg blue som skulle passa dig. Det är en varm blå färg.

    Så istället för att tänka färg så skulle jag tänka mer "är detta en varm röd eller kall röd" t.ex.

    En varm röd är en röd som lutar mer åt det orangea hållet medans en kall röd lutar mer åt det blå hållet.

    Men ja, orange, gul och grönt är de klassiskt varma färgerna så där kan du inte hamna fel.
  • Anonym (Sia)
    Tue 4 Aug 2020 23:03
    #8
    Anonym (Blå) skrev 2020-08-04 22:58:41 följande:

    Du verkar ha en spännande ögonfärg. Jag tror att blått är bra för min del men då ska det nog vara mer åt det mörka hållet och inte ljusblått. Jag inbillar mig att ljusblått inte smickrar mig så mycket utan faller ganska platt men jag är verkligen ingen expert.


    Ja, jag ser jätteblek ut i ljusblått. Men klarblått och allt mörkare funkar. Även blålila och blågrönt, dessa är bättre i ljust än babyblått, men mörkare nyanser funkar bättre.
  • Anonym (Blå) Trådstartaren
    Tue 4 Aug 2020 23:15
    #9
    Anonym (färganalys) skrev 2020-08-04 23:00:36 följande:
    Jag har själv kall underton och de färger jag absolut inte kan ha på mig är orange och gult så om du är varm så rekommenderar jag verkligen dig att testa både orange och gula plagg.
    Men de flesta färger funkar bara de har en mer varm ton, finns ju både blåa färger som är mer varma och kalla. Det finns en blå färg som heter Robin egg blue som skulle passa dig. Det är en varm blå färg.
    Så istället för att tänka färg så skulle jag tänka mer "är detta en varm röd eller kall röd" t.ex.
    En varm röd är en röd som lutar mer åt det orangea hållet medans en kall röd lutar mer åt det blå hållet.
    Men ja, orange, gul och grönt är de klassiskt varma färgerna så där kan du inte hamna fel.
    Jag är inte helt säker på att jag har varm underton men jag tror det då jag passar mycket bättre i guld än silver och har svårt att avgöra om mina ådror är blå eller gröna. Jag är ganska blek men inte vit som ett spöke. Glasögon med silverbågar är jättefult på mig men guldbågar är fint och det är inte bara jag själv som tycker det utan även expediter och närstående så då är jag förmodligen varm eller hur?

    Har fått positiva kommentarer på en varm gul tröja men jag har så svårt för färgen då jag tycker att den syns på långa vägar haha. Tittade vad robin egg blue är för färg och den har jag också fått komplimanger för så du är något på spåren här. Länge sen jag hade den färgen men jag ska köpa den igen.

    Så att tänka varm vs kall färg ska jag göra from nu, jättebra tips. Men generellt så är riktigt ljusa färger inte så bra för mig eller har det bara med varm vs kall att göra?
    Anonym (Sia) skrev 2020-08-04 23:03:16 följande:
    Ja, jag ser jätteblek ut i ljusblått. Men klarblått och allt mörkare funkar. Även blålila och blågrönt, dessa är bättre i ljust än babyblått, men mörkare nyanser funkar bättre.
    Vad har du för färger på hår och hud?

Svar på tråden Tar grönt fram det blåa i ens ögon?