• elinsimonssonnn

    Han vill inte ha ett förhållande

    Hej!

    Jag har träffat en kille i ett halvår nu. Vi umgås konstant, träffar bara varandra, sover tillsammans. Vi har spenderat hela sommaren tillsammans. Vi har bytt nycklar, båda uttrycker ett den är kär i den andra och vi har träffat varandras familjer.

    Problemet är att han inte vill ha någon etikett på oss. Han vill inte ?vara tillsammans? just nu helt enkelt. Han säger att det troligtvis kommer snart, men han vill inte stressa något.

    Och andra sidan så har vi ju träffats i ett halvår och gör precis allt det där som par gör med varandra. Jag undrar varför han inte vill fullt ut. Är han osäker på mig? Det skulle ju säga emot allt annat han uttrycker.

    Vad tror ni är problemet?

    Enligt honom behöver han bara lite tid, tror han. Jag vågar knappt investera mer av mig själv i vårt förhållande.

    Hjälp!!!!!

  • Svar på tråden Han vill inte ha ett förhållande
  • Anonym (ppp)

    Tror du råkat lägga detta i lite fel kategori?

    Sedan till själva ämnet: Ni ÄR ju ihop. Har ni tom bytt nycklar (vilket brukar vara ett stort steg för många) så förstår jag inte vad det är han väntar på ska hända innan han går ut med att han har flickvän. 

    Är han skrajsen för att utåt sett inte vara singel längre? Har han singelkompisar som tycker han är "tråkig" som är med dig så mycket eller vad är grejen?
    Vågar han inte stå för det?

  • Fjäril kär

    Ni ÄR ju ihop. Ni HAR ju ett förhållande.

    Vad säger han till sina kompisar och familj om dig? Vem är du när han presenterar dig? Flickvän? Dejt? Kompis? Kk?

  • Anonym (Hold my beer)

    Ni är INTE tillsammans. Han har ju redan sagt det, och han har också sagt att han inte vill det just nu. Byt tillbaka nycklarna och klargör att du i så fall kommer att börja dejta andra (istället för att slösa tid på en kille som inte investerar). Antingen kommer han att vakna upp och fatta vad ni har eller så vet du svart på vitt att han inte är nåt att satsa på, och då kan du gå vidare till nåt bättre.

Svar på tråden Han vill inte ha ett förhållande