Inlägg från: FruBeck |Visa alla inlägg
  • FruBeck

    Gravid efter uttag av hormonspiralen

    Hej!

    Ska ta ut min jaydess hormonspiralen imorgon. Har ägglossning i mitten av nästa vecka. Vet att återhämtning efter hormonspiralen är som allt annat - individuellt. Men är ändå nyfiken på hur lång tid det tog för er att bli gravida efter uttag? Kan jag ens drömma om att det skulle kunna bli något redan nästa vecka?

  • Svar på tråden Gravid efter uttag av hormonspiralen
  • FruBeck
    Staus skrev 2020-08-05 19:36:39 följande:

    Lite mer utförligt kanske, mens blev snabbt regelbunden. Sedan en period av blödning som inte stannade upp, fick medicin för det som inte påverkande försök att bli gravid. Första graviditet efter 4 månader, slutade i missfall. Sedan gravid igen.

    Min egna teori är att det tar lite tid för livmodern att bygga upp sin hinna igen.


    Tycker din teori verkar vettig. Läst på flera ställen att många fått missfall när de blivit gravida tätt in på. Vet dock inte alls om det stämmer men.. kroppen måste ju hinna återhämta sig.

    Tack för ditt svar ????
  • FruBeck

    Hej! Hur har det gått för er som försökt att bli gravida? Jag har precis plussat nu på andra försöket. Håller tummarna för att det ska gå bra nu men det är vemodigt såhär i början!

Svar på tråden Gravid efter uttag av hormonspiralen