• Anonym (Kär men tveksa­m)
    Wed 5 Aug 2020 18:45
    40 visningar
    4 svar
    4
    40

    För många omständigheter?

    Har nyss blivit ihop med en man, vi är båda ca 40 år.

    Tycker oerhört mkt om honom, men det är ju mkt som ska klaffa, så även praktiskt.

    Är nyfiken på hur ni andra skulle ha tänkt om....

    -hans närmsta vän är gift med tjejen som mobbade mig under ett par år i 8-9:an. Ja det var längesedan, det är bearbetat, jaggår inte alls runt och hatar, men jag vill inte umgås med henne för det.

    - han har fem barn (10-15 år) jag har inga. Jag Har absolut inget emot barn sedan innan men är rädd att det blir lite för mkt när jag inte lever det livet själv...

    -när han träffade mig hade han bara varit singel i en månad(!) från ett ettårigt förhållande (ej barnens mor) jag är rädd att det är för kort tid.

    -vi kan bara träffas vardagar då upplägget är att han har barnen varje helg. Pga jobb är jag hemma sent på vardagar och vill vi helgumgås så får vi ses hos honom, han behöver ju hålla sig hemma och vara pappa, så inga Vuxna helgaktiviteter Så att säga...

    Vad säger ni, hade detta fått er att tveka, trots kärlek?

  • Svar på tråden För många omständigheter?
  • Wed 5 Aug 2020 19:30
    #1
    +1

    Jag är man - men hade jag varit i den situationen med en kvinna hade jag backat. Hade inte som barnlös gett mig in i en relation med 5 barn inblandade. Dessutom är en månad som singel  vääldigt kort.

  • Anonym (H)
    Wed 5 Aug 2020 19:34
    #2

    Jag hade backat.

  • Anonym (Tveks­amt)
    Wed 5 Aug 2020 19:37
    #3

    Jag hade själv nog tänkt efter ett varv till innan jag bli ihop med någon med 5 barn samtidigt vuxenaktiviteter borde väl inte vara helt uteslutet. De äldre kan väl ställa upp som barnvakt 2 kvällar/ nätter i månaden så kan ni ägna er åt vuxen aktiviter.

    Sen skulle själv ha lite svårt att umgås allt för mycket med en tjej som mobbade mig i högstadiet men skulle inte låta en relation falla på det.

  • Anonym (Kvinn­a 39)
    Wed 5 Aug 2020 20:36
    #4

    Jag hade backat. En månad är alldeles för kort tid och han verkar inte ha något utrymme i sitt liv för bara er två.

Svar på tråden För många omständigheter?