• Anonym (Gubbe­)
    Thu 6 Aug 2020 14:41
    2759 visningar
    81 svar
    81
    2759

    50 år och ensam och okysst

    Fyller 50 om två veckor och är såväl ensam som helt okysst. Är det bara nedförsbacke nu eller finns det möjligheter att hitta en kvinna som inte bryr sig om en 50 årig man är okysst?

  • Svar på tråden 50 år och ensam och okysst
  • Anonym (Kvinn­a)
    Fri 7 Aug 2020 13:08
    #51
    Anonym (Va) skrev 2020-08-07 08:42:53 följande:

    Konstig ja, men det måste inte vara negativt för det. Jag vet många kvinnor som skulle ge honom en chans och själva skapa sig en uppfattning istället för att döma honom på förhand.


    Knappast
  • Fri 7 Aug 2020 15:54
    #52
    Anonym (det går) skrev 2020-08-07 09:41:33 följande:
    Vi har en bekant, trevlig helt vanlig kille. Bor i en mellanstor stad i Sverige. Som varit singel sannolikt hela sitt vuxna liv. Men började nätdejta någon gång när han var 35-40, höll på ett par år och sen plötsligt träffade han en kvinna som han nu bor ihop med sen ett par år. Så det helt möjligt om man bara försöker (och förstås är normal, ser normal ut och beter sig trevligt). 
    Hur är man normal/när är man normal? Och när är man onormal? 
  • Anonym (det går)
    Fri 7 Aug 2020 15:58
    #53
    SweeneyTodd skrev 2020-08-07 15:54:36 följande:
    Hur är man normal/när är man normal? Och när är man onormal? 
    Normal i dejtingsammanhang är nog vara hel och ren, fräsch, kunna föra ett vettigt och trevligt samtal och läsa av signaler på olika sätt. 
  • Fri 7 Aug 2020 23:28
    #54
    Anonym (K) skrev 2020-08-06 23:04:00 följande:
    Jag har mycket svårt att föreställa mig att det finns andra än religösa kvinnor som skulle bortse helt från att ingen velat kyssa en man fram tills han var 50.
    Det finns blyga män som har fantastiska kvalitéer, men som inte har fått någon riktig chans av kvinnor.

    Om en sådan blyg man hittar ett sätt att förändra sin utstrålning kan det hända saker.

    Det tyder på en väldigt dålig empatisk förmåga av dig, att du fortsätter insistera på att TS inte kan träffa en partner och få ett komplett liv. Det är sorgesamt att du känner att du behöver göra detta mot en medmänniska. 

    Faktum är, TS, att det aldrig är kört. Men det är du själv som behöver finna kraften inom dig till förändring för att öka dina chanser. Du behöver hitta sätt att komma ur din blyghet, våga ta mer initiativ och bygga upp ditt självförtroende genom att modigt kasta dig ut och chansa tills du lyckas.

    Det spelar inte så stor roll var du bor just nu, tänker jag. Du borde släppa det och fokusera på att släppa loss din blyghet, träna på att ta initiativ och bli mer handlingskraftig. Lär dig mer om kroppsspråk, dejtingstrategier och hur sociala interaktioner fungerar i romantiska sammanhang. Läs böcker, se filmer och framförallt försök omsätt denna teori i praktiken. För det krävs mod. Det är förstås inte lätt att våga sig ut på hal is, men det är vad du behöver göra. Jag tror att du klarar det!
  • Anonym (E.)
    Sat 8 Aug 2020 02:45
    #55

    Det beror ju på hur du är annars. Det är inte drömmen, men inte heller en dealbreaker. Jag kan även se fördelar, som att det inte finns några ex som kan dyka upp och lägga sig i - och självklart inga barn. Inget bagage - man kan få vara ifred.

    För gammal är du inte, jag känner många som har träffat en ny partner efter 50 - både män och kvinnor.  

  • Anonym (A)
    Sat 8 Aug 2020 08:00
    #56

    Jag tror inte det faktum att du är oerfaren i sig behöver vara ett hinder.

    Men om din ensamhet inte varit frivillig och du som du beskriver försökt i hela ditt vuxna liv så kanske man kan säga att du inte har riktigt rätt "kompetens" på det området? Vilket väl innebär att du knappast kan fortsätta på precis samma sätt och förvänta dig ett annat resultat utan förmodligen behöver förändra på något. Kanske kan det vara så lätt som nån var inne på att flytta och komma in i en ny miljö, kanske är det annat som behövs. Men nån form av förändring behövs rimligtvis.

    Och sen vill jag uppmuntra dig att skapa ett utvecklande liv med mycket nyfikenhet där du får upptäcka nya saker om dig själv och världen alldeles oavsett om du träffar kärleken eller ej.

  • Anonym (Johan­na)
    Sat 8 Aug 2020 08:11
    #57

    Alltså man kan alltid träffa någon. Antagligen har du vanor som gör att du inte odlar nya kontakter, att du låter människor glida förbi dig istället för att prata lite artigt och ställa frågor om deras vardag i stort och smått. Det är ju där nya vänskapsband knyts. Jag vet exempel där människor i 70-årsåldern träffat ny partner, det är aldrig för sent. 

    Ingen kommer märka om du inte kyssts förut. 

  • Anonym (Kvinn­a)
    Sat 8 Aug 2020 08:29
    #58
    Anonym (Johanna) skrev 2020-08-08 08:11:40 följande:

    Alltså man kan alltid träffa någon. Antagligen har du vanor som gör att du inte odlar nya kontakter, att du låter människor glida förbi dig istället för att prata lite artigt och ställa frågor om deras vardag i stort och smått. Det är ju där nya vänskapsband knyts. Jag vet exempel där människor i 70-årsåldern träffat ny partner, det är aldrig för sent. 

    Ingen kommer märka om du inte kyssts förut. 


    Jo, det märks om någon är oerfaren. Är man oerfaren och fumlig och är 50 så är det supertydligt
  • Anonym (Johan­na)
    Sun 9 Aug 2020 21:54
    #59
    Anonym (Kvinna) skrev 2020-08-08 08:29:13 följande:
    Jo, det märks om någon är oerfaren. Är man oerfaren och fumlig och är 50 så är det supertydligt
    Ingen kommer ju tänka att det beror på att han aldrig gjort det. De kommer bara att tänka att han är fumlig i så fall, kan ju vara av nervositet för att man är med en ny. 
  • Anonym (Kvinn­a)
    Sun 9 Aug 2020 22:19
    #60
    Anonym (Johanna) skrev 2020-08-09 21:54:06 följande:

    Ingen kommer ju tänka att det beror på att han aldrig gjort det. De kommer bara att tänka att han är fumlig i så fall, kan ju vara av nervositet för att man är med en ny. 


    Nej. Har aldrig någonsin träffat på en man som är fumlig som en oskuld förutom den enda oskulden jag har råkat ut för. Det går inte att jämföra att vara lite nervös med en ny partner och nervös som i helt oerfaren
Svar på tråden 50 år och ensam och okysst