• Anonym (O)

    "Ingen bryr sig om dig"

    Jag hade en relation för sex år sedan som slutade med att jag blev lämnad rätt abrupt. När jag gick in i relationen var jag i ett skört tillstånd. Jag hade levt med en instabil man i många år och var numera ensamstående med ett litet barn med ingen möjlighet till avlastning, fysisk sjukdom och svår ångest. Jag blev iaf väldigt kär och tog uppbrottet väldigt hårt. Har inte dejtat efter det. 

    Något av det sista min fd sa till mig, när han beklagade sig över mig, var att "ingen bryr sig om dig". Han syftade väl till att jag var så ensam, utan familj eller släkt och vänner som fanns där för mig. Något jag självklart var medveten om. Men orden har av någon anledning fastnat och jag hör dem då och då inombords. Det gjorde så ont att höra dem från honom. "Ingen bryr sig om dig". Säger man så?

  • Svar på tråden "Ingen bryr sig om dig"
  • Hellishen

    Så säger man inte, men att han sa det säger förmodligen mer om honom än om dig. En typisk sak som sägs för att såra, inte för att det nödvändigtvis är sant.

    Låt inte en dum killes taskiga ord förstöra ditt liv. Kram!

  • Anonym (O)
    Hellishen skrev 2020-08-06 23:58:00 följande:

    Så säger man inte, men att han sa det säger förmodligen mer om honom än om dig. En typisk sak som sägs för att såra, inte för att det nödvändigtvis är sant.

    Låt inte en dum killes taskiga ord förstöra ditt liv. Kram!


    Tack för ditt svar. Nog för att det var sant, det var knappt någon som brydde sig om mig då. Men jag undrar ju hur man får för sig att det är okej att säga så, som anledning till att jag inte var värd nog att vara med.

    Det var mycket elakt den personen sa och gjorde. Tar mig framåt, små steg. Kram.
  • Anonym (Emily)

    Hej TS,

    Jag kan lova att han sa det endast för att trycka till dig ordentligt. Han visste om dina svaga punkter, vad du var ledsen och känslig över, och använde det emot dig för att göra dig så ledsen som möjligt.

    Ett ex till mig gjorde så, han visste att jag hade ett väldigt problematiskt förhållande till min mamma. Jag har växt upp med psykisk ohälsa och missbruk i hemmet. Har saknat att ha en mamma, hon var där fysiskt men sällan psykiskt. Gick till psykolog under lång tid för att bearbeta allt jag varit med om och för att acceptera att det aldrig kommer att bli bra mellan oss.

    När vi bråkade, även om småsaker, så kunde han slänga ur sig: Du är precis som din mamma.

    Jag tappade luften när han sa så. Det var som att bli slagen i själen.

    Men det är bara du som bestämmer vad som är sant. Självklart finns det människor som bryr sig om dig! Låt inte hans fula ord komma åt dig mer.

Svar på tråden "Ingen bryr sig om dig"