• Fri 7 Aug 2020 08:25
    183 visningar
    3 svar
    3
    183

    Förr använde jag bara enkel tandborste utan tandtråd men ändå bra tänder. Var tandhälsan bättre förr?

    När jag växte upp född 1980, användes ingen tandtråd eller munskölj.

    Bara enkel tandborste morgon och kväll.

    I lågstadiet besökte flourdamen skolan och vi alla elever gurglade i 1 minut.

    Hade aldrig hål.

    Numer är det elektroniskt tandborste som gäller och tandtrpdnoch hela köret men är vår munhälsa verkligen bättre?

  • Svar på tråden Förr använde jag bara enkel tandborste utan tandtråd men ändå bra tänder. Var tandhälsan bättre förr?
  • Fri 7 Aug 2020 09:25
    #1

    det är mycket som är äftligt också. Jag är född 83 och har extremt bra tänder. borstar morgon och kväll med vanlig borste. Hatar elborste. Har aldrig haft ett hål i hela mitt liv(peppar peppar)  Men hade kompisar som ofta hade hål trots att dom var väldigt noga med att sköta sina tänder. 

  • Fri 7 Aug 2020 09:30
    #2
    viseversa skrev 2020-08-07 09:25:19 följande:

    det är mycket som är äftligt också. Jag är född 83 och har extremt bra tänder. borstar morgon och kväll med vanlig borste. Hatar elborste. Har aldrig haft ett hål i hela mitt liv(peppar peppar)  Men hade kompisar som ofta hade hål trots att dom var väldigt noga med att sköta sina tänder. 


    Grattis till bra tänder. Använder du tandtråd? Eller munskölj.
  • Sat 8 Aug 2020 11:45
    #3
    mandelskrutten skrev 2020-08-07 09:30:50 följande:
    Grattis till bra tänder. Använder du tandtråd? Eller munskölj.
    Nej ingen tandtråd ingen munskölj.
Svar på tråden Förr använde jag bara enkel tandborste utan tandtråd men ändå bra tänder. Var tandhälsan bättre förr?