• Fri 7 Aug 2020 12:17
    872 visningar
    22 svar
    22
    872

    Miljöpartiet känns otroligt spännande

    Vad känner ni kring ett destruktivt och djupt verklighetsfrånvänt parti som Miljöpartiet?

    Det måste vara väl ändå vara möjligt att klassa detta parti som en psykiatrisk diagnos!

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Miljöpartiet känns otroligt spännande
  • Fri 7 Aug 2020 17:58
    #16
    +1
    Blueskillen skrev 2020-08-07 13:21:12 följande:

    Vad känner ni kring ett destruktivt och djupt verklighetsfrånvänt parti som Sverigedemokraterna?

    Det måste vara väl ändå vara möjligt att klassa detta parti som en psykiatrisk diagnos!


    Jag är inte alls mycket SD. Det har dock inget att göra med att jag tycker deras syn på migration/integration skulle vara fel, utan har helt andra grunder.

    Vad gäller MP så är det de som fick igenom sin migrationspolitik via/med hjälp av M.

    Resultaten av det lever vi med idag, 58 kommuner som står på ruinens brant, bara för att ta ett exempel.

    För att inte hamna bland de sista i PISAs skol-mätning uteslöt man 11% av eleverna pga bristande språkkunskaper, det skjuts och sprängs till höger och vänster, sprängningar är vardagsmat, våldtäkter och sexuella trakasserier, bilar sätts i brand, blåljuspersonal får stenar kastade mot sig, osv osv.

    Det må vara hänt att MP missade att göra en konsekvensanalys innan de öppnade portarna på vid gavel, men inte, inte ens idaf, med konsekvenserna upptryckta i ansiktet vaknar de till liv, utan kör på med samma gamla vanföreställningar som alltid, no matter what, va fan är en konsekvensanalys liksom?

    Elbristen, vill du jag ska förklara den för dig också?

    Verkligheten tycks inte spela en Miljöpartist någon större roll.

    Vill du berätta vad med SD som är verklighetsfrånvänt i ditt tycke?
  • Fri 7 Aug 2020 22:22
    #19
    +1
    Blueskillen skrev 2020-08-07 21:42:16 följande:

    Det har gjorts en undersökning där man kom fram att de personer som röstar på SD är de som har sämst uppfattning av hur läget är i Sverige.


    Den där undersökningen, är den beställd eller utförd utav Expressen, Aftonbladet, DN eller SVT?

    Och vad är det i min text vad gäller läget i Sverige som är ett rent faktafel? Berätta!

    Har jag fel till exempel i att många kommuner är konkursmässiga pga de enorma kostnaderna som följt i spåren av en helt absurd migrationspolitik?
Svar på tråden Miljöpartiet känns otroligt spännande