• Sommarregnet

    Äl, blödning och sen negativt LH?

    Hej!

    Jag slutade med preventivmedel i juni och har ännu inte fått någon mens. Testade jättelänge med ägglossningstest (först vanliga stickor, sen digitala för de vanliga var ju helt omöjliga att tolka)

    Jag hade hög fertilitet i åtta dagar på cb, fick maximal i tisdags, alltså för tre dagar sedan. Då fick jag maxibal på ett cb advanced på morgonen och glad gubbe på deras "vanliga" digitala på eftermiddagen. Igår började jag få molvärk och idag eskalerade molvärken rejält och jag blöder. Tog ett LH-test som visade låg fertilitet (tog cbs enklare som bara visar LH, inte det som visar östrogen också).

    Så, är det mens jag har nu? Kan mensen komma så tätt inpå ägglossningen?

    Om det är ägglossningsblödning, varför visar då LH-testet negativt? Borde inte det fortsätta visa positivt i så fall?

    Planerar första barnet och har läst på så mycket jag kan men känner mig ändå helt lost.

    Blir så trött på min kropp!

    Tacksam för all kunskap ni har tid att dela med er av ??

  • Svar på tråden Äl, blödning och sen negativt LH?
  • Anonym (Anonym)

    Låter troligt som äl blödning. Tror den kan bete sig lite olika gällande mängd och antal dagar. Jag hade det nu sist men blödningen var superlite och kom dagen efter äl. Känner av min äl, får kraftiga smärtor samt körde tempmetoden. Vet att vissa får älblödning när ägget släppt och andra pga hormonförändringen som sker i kroppen precis innan äl och vissa efter äl. LH försvinner direkt när ägget släppt därför blir ju ältesten negativa igen.

Svar på tråden Äl, blödning och sen negativt LH?