• Anonym (Pökao­chFörö­ka)
    Sat 8 Aug 2020 21:58
    926 visningar
    47 svar
    -1
    47
    926

    Hur många barn vill du ha?

    Alla ni som har fler än 2 barn förtjänar en rungande applåd! Tack vare er insats har vi en pension att se framemot.

    Ni med 2 barn får en golfapplåd. Det blir +- 0 i slutändan.

    Ni med 1 barn. Sluta slacka, kläm ut minst en till. Barn med syskon mår bättre och vi behöver fler svenskar. Hade alla tänkt som er så hade vi fått svälta på ålderns höst.

  • Anonym (Pökao­chFörö­ka)
    Sat 8 Aug 2020 22:25
    #25
    Anonym (?) skrev 2020-08-08 22:07:36 följande:
    Vilken tur att det jämnar ut sig när vissa väljer att skaffa 0 medan andra väljer att skaffa 10.

    Ps. Barn med syskon mår inte nödvändigtvis bättre än barn utan syskon.
    Mjo det är ju förvisso sant. 

    Missförstå mig rätt nu. Jag är inte ett rasistiskt rövhål, jag är ett själviskt rövhål. Tänker på min pension va. De familjer som skaffar 10 små knott i dagens Sverige tenderar nog oftast att komma ifrån de bakgrunder som lite oftare kostar mer än de bidrar. Grov generalisering såklart.

    Oavsett så är det nog bättre för alla inblandade ifall vi alla bara går med på att klämma ur oss en 3-4 små pensionsräddare var per par.

    Ne jag vet. Men vet också att jag är jäkligt glad över att jag har syskon, och den enda personen jag växte upp med som var ensambarn, han är AIK-supporter idag :/
    Anonym (:o) skrev 2020-08-08 22:10:38 följande:

    Har ett barn nu, och skaffar jag fler barn så vill jag ha massor.

    Men det är ännu oklart om jag vill ha fler.

    Så för mig blir svaret 1 eller massor.


    Massor, massor. MER! Göka och föröka.

    Jag vill kunna köpa en stuga i Spanien om 40 år.

  • Anonym (Pökao­chFörö­ka)
    Sat 8 Aug 2020 22:50
    #27
    -1
    Anonym (?) skrev 2020-08-08 22:36:38 följande:
    Den här jorden existerar inte om 40 år om vi ska föröka oss i den takt du begär.

    De värsta klimatbovarna är de som skaffar fler än 2 barn.
    Jo det gör den.

    Sverige är ett underbefolkat land med låg befolkningstäthet, enorm miljömedvetenhet och ett litet klimatavtryck.

    Jorden behöver fler svenskar, och landet Sverige behöver fler folk som beter sig som, betalar skatt som och begår brott lika lite som: svenskar. 

    När svenskar inte klämmer ut tillräckligt många svenskar för att finansiera statens skyldigheter till svenskar i framtiden. Då blir regeringen tvungen att hiva in en massa människor ifrån länder där befolkningarna formligen håller på att explodera, och sedan hoppas på att dessa människor till slut beter sig som svenskar.

    Det har inte gått sådär jättebra (ännu) och i slutändan blir klimatet mer lidande.
    Säger inte att jorden behöver fler amerikaner, italienare och fransmän. Jorden behöver fler svenskar.
  • Anonym (Pökao­chFörö­ka)
    Sat 8 Aug 2020 23:24
    #31
    -1
    Anonym (One) skrev 2020-08-08 23:02:55 följande:
    Vi är en jord och vår jord är redan överbefolkad. Dessutom är vi redan så blandade så ingen urmänniska existerar längre.

    Vi är en jord. Men jorden befolkas av en mängd olika grupper som radikalt skiljer sig åt gällande sina värderingar, sina prioriteringar och sitt beteende.

    De folkgrupper som främst engagerar sig i klimatet, och som främst producerar tekniska lösningar för att mildra påverkan av global uppvärmning kommer överväldigande ifrån de samhällen som i dag har sjunkande befolkningsantal.
    (Finns många anledningar till detta, varav fattigdom är en).


    Sverige är ett av dessa.

    Svenska medborgare utgör dryga 0,001% av jordens befolkning.
    Sveriges landmassa utgör dryga 0,003% av jordens totala landmassa.

    Jorden behöver fler svenskar.

  • Anonym (Pökao­chFörö­ka)
    Sat 8 Aug 2020 23:37
    #33
    Anonym (One) skrev 2020-08-08 23:27:03 följande:
    Vad jorden behöver är människor som fått mycket kärlek, respekt och goda värderingar.
    Så (generellt) fler svenskar då alltså? Gatt skönt att vi är på samma sida.

    Då förväntar jag mig 3 ungar ifrån dig innan året är slut, och kom inte och skyll på grundläggande biologiska funktioner o grejer. Sånt är förlorarsnack, MINST TRE!
  • Anonym (Pökao­chFörö­ka)
    Sun 9 Aug 2020 11:40
    #37
    Vildbi skrev 2020-08-09 08:57:41 följande:

    Men vem fan bryr sig!?


    Svar: Du sekunden det börjar skäras ner i din pension. Du sekunden Sverige tvingas skära ner på socialskydden och sjukvården.

    Men vid det laget du har fått upp ögonen är det nog redan för sent.
  • Anonym (Pökao­chFörö­ka)
    Sun 9 Aug 2020 21:35
    #42
    Elin P skrev 2020-08-09 18:56:34 följande:
    Det är väl bra att vissa skaffar fler tänker jag. För det behövs, det blir inte bra om alla bara har 1-2 barn. Då blir det på sikt för få unga i förhållande till hur många äldre vi är i samhället.
    Det kunde varit. Men nej det är tyvärr inte sådär jättebra att de personer som är nyast i Sverige (och därigenom oftast sämst anpassade till ett liv i Sverige) skaffar flest barn.

    Kan egentligen inte klandra dem allt för mycket. Sveriges system är uppbyggt att belöna det beteendet. Du kommer till landet, pratar inte språket, har ingen utbildning, har inget jobb och din fru håller sig i hemmet. Jaå, börja kläm ut en massa ungar så får du ökade bidrag. Hemmafrun får något att göra, dina barn blir automatiskt medborgare och du som förälder blir i princip omöjlig att utvisa hur grova brott du än begår.

    Då har vi inte ens talat om de demografiska förändringarna det leder till och deras effekt på Sverige, svensk kultur, samhällssystemen och brottsligheten.
  • Anonym (Pökao­chFörö­ka)
    Sun 9 Aug 2020 21:37
    #44
    Vildbi skrev 2020-08-09 11:53:07 följande:
    Jag har säkrat min pension och det gör man inte i pensionsfonder eller genom att lita på staten. Man tar ett eget ansvar över sin ekonomi, placerar och tänker långsiktigt - med efterlevandeskydd!
    Okej då.

    Bryr du dig om ökade inkomstklyftor?
    Bryr du dig om ökande kriminalitet och utanförskap?
    Bryr du dig om allmänna system såsom sjukvård och skola?
    Bryr du dig om skattehöjningar?

    Är du nihilist, eller har du bara inte tänkt långt nog?
  • Anonym (Pökao­chFörö­ka)
    Sun 9 Aug 2020 22:34
    #46
    Seven Costanza skrev 2020-08-09 22:19:01 följande:
    Barn som föds i Sverige av utländska föräldrar blir inte automatiskt svenska medborgare. Men i övrigt instämmer jag i att exempelvis flerbarnstillägget inte direkt gynnar integrationen.

    Visste jag faktiskt inte, tack!
    Trodde vi hade samma system som i USA.

    Skulle vara intressant att se hur det ser ut i praktiken dock. Förmodar att de flesta barn som föds till nyanlända i Sverige får medborgarskap ganska omgående. Men kanske har fel.

Svar på tråden Hur många barn vill du ha?