• Anonym (Jobb sök)
    Fri 7 Aug 2020 17:22
    574 visningar
    11 svar
    11
    574

    Jag har sökt en tjänst där jag har genomfört del ett i rekryteringsprocessen och nu har jag följt uppdå det gått ett tag sedan jag hört något. Kontakta rekryterings ansvarig och fråga hur rekryteringsprocessen går och fick svar. Ska jag tolka som kört

    "Nästa steg i rekryteringsprocessen är intervju och för de som är aktuella i första omgången har information börjat att meddelas denna eller nästa vecka."

    Jag tolkar det som att jag inte gick vidare för tjänsten, tänker att hen hade väl sagt då att jag är en av de som går vidare. Eller hur tänker ni, är det kört?

    Har inte blivit kallad än.

    Tacksam för svar.

  • Svar på tråden Jag har sökt en tjänst där jag har genomfört del ett i rekryteringsprocessen och nu har jag följt uppdå det gått ett tag sedan jag hört något. Kontakta rekryterings ansvarig och fråga hur rekryteringsprocessen går och fick svar. Ska jag tolka som kört
  • Anonym (Läs.)
    Fri 7 Aug 2020 17:34
    #1

    står att information om du går vidare kommer denna eller nästa vecka så du får svar nästa vecka om du gått vidare (eftersom det är fredag nu och du inte fått svar så kanske du får det nästa vecka som det står).

  • Anonym (Jobb sök) Trådstartaren
    Fri 7 Aug 2020 17:34
    #2

    Puttar upp????

  • Anonym (Jobb sök) Trådstartaren
    Fri 7 Aug 2020 17:37
    #3
    Anonym (Läs.) skrev 2020-08-07 17:34:29 följande:

    står att information om du går vidare kommer denna eller nästa vecka så du får svar nästa vecka om du gått vidare (eftersom det är fredag nu och du inte fått svar så kanske du får det nästa vecka som det står).


    Jo, så långt förstod jag det också, kanske övertolkar ingen aning. Däremot så tänker jag att hade jag gått vidare så kanske hon eventuellt hade sagt det istället för de svaret jag fick. Därav tänker jag att jag inte gick vidare.

    Tack för ditt svar
  • Anonym (Jobb sök) Trådstartaren
    Sat 8 Aug 2020 10:19
    #4

    Puttar upp, flera tolkningar mottages tacksamt. Ville så gärna ha jobbet, är nervös. Vill bara att veckan går så jag vet, antigen om jag gått vidare eller inte.

  • Anonym (Jobba­r med rekryt­ering)
    Sat 8 Aug 2020 12:05
    #5

    Hur och när fick du det här beskedet? Eftersom informationen innehåller ett meningsbyggnadsfel ?har informationen börjat att meddelas denna eller nästa vecka.? så är det svårt att förstå vad som menas.

    ?Vi kommer meddela de som är aktuella för intervju inom loppet av nästa vecka? hade varit tydligare och jag tror att det är så det var avsett. Då utgår jag från att de kanske redan nu har kontaktat folk de vill ha in på intervju men fortfarande går igenom en del resultat från den första urvalsdelen, kontaktar referenser etc.

    Om de redan nu bestämt sig för att du inte är aktuell hade de sagt så, (åtminstone hade jag gjort det).

  • Anonym (Jobb sök) Trådstartaren
    Sat 8 Aug 2020 13:41
    #6

    Jag tyckte också det var svår tolkat i och med meningsbyggnaden dock utgick jag ifrån att man började i forra veckan skicka ut till de aktuella för en vidare steg samt att veckan som kommer. Sänder man ut till ytterligare de som är aktuella. Däremot tolkade jag det ocksa som att jag inte var den som inte gick vidare. Då jag tänker att hen kanske hade sagt, "du är bland de som går vidare" eller nåt i den stilen. Eftersom hen vet vilka som är aktuella. Jag hoppas jag har fel

    Mailade rekryteraren. Förhoppningsvis är det som du säger, att hen hade informerat mig att jag inte vart en av de som inte gått vidare. Eller så får hen kanske inte göra det förrens rekryteringsprocessen är avslutad.


    Anonym (Jobbar med rekrytering) skrev 2020-08-08 12:05:04 följande:

    Hur och när fick du det här beskedet? Eftersom informationen innehåller ett meningsbyggnadsfel ?har informationen börjat att meddelas denna eller nästa vecka.? så är det svårt att förstå vad som menas.

    ?Vi kommer meddela de som är aktuella för intervju inom loppet av nästa vecka? hade varit tydligare och jag tror att det är så det var avsett. Då utgår jag från att de kanske redan nu har kontaktat folk de vill ha in på intervju men fortfarande går igenom en del resultat från den första urvalsdelen, kontaktar referenser etc.

    Om de redan nu bestämt sig för att du inte är aktuell hade de sagt så, (åtminstone hade jag gjort det).


  • Anonym (Hm?!)
    Sun 9 Aug 2020 09:56
    #7

    Svårt.

    Själv var jag på intervju i juni för en tjänst och de sa inom 2 veckor skulle de kalla de som de valt ut för en andra intervju men 1 vecka senare fick jag mail om att tjänsten var tillsatt.

    Samtidigt när jag var på intervju för mitt nuvarande jobb så så de att de skulle ha 4 intervjuer till under veckan men att det skulle vara en snabb rekrytering. Jag hörde inget så på fredagen andra veckan efter intervjun så mailar jag och frågar. Jag får då som svar att rekryteringen dragit ut lite på tiden men att det återkommer inom kort med besked.

    Tänkte då att det nog erbjudit tjänsten till någon som behövt fundera men på måndagen veckan efter blev jag erbjuden tjänsten. Tydligen hade chefen varit bortrest sen sjuk så därför drog det ut med besked.

  • Anonym (Jobb sök) Trådstartaren
    Mon 10 Aug 2020 15:59
    #8

    Inget svar ännu :(

  • Anonym (Jobb sök) Trådstartaren
    Tue 11 Aug 2020 15:04
    #9

    Inget svar ännu, jag tror inte jag är med i urvalet. (ledsen)

  • Tue 11 Aug 2020 15:05
    #10
    Anonym (Jobb sök) skrev 2020-08-11 15:04:28 följande:

    Inget svar ännu, jag tror inte jag är med i urvalet. (ledsen)


    Det är tre dagar kvar på veckan.
  • Anonym (Jobb sök) Trådstartaren
    Tue 11 Aug 2020 15:12
    #11
    Kjell2 skrev 2020-08-11 15:05:24 följande:

    Det är tre dagar kvar på veckan.


    Mm, men tror att de som är utvalda är klara. Tack för din försök till pep.
Svar på tråden Jag har sökt en tjänst där jag har genomfört del ett i rekryteringsprocessen och nu har jag följt uppdå det gått ett tag sedan jag hört något. Kontakta rekryterings ansvarig och fråga hur rekryteringsprocessen går och fick svar. Ska jag tolka som kört