• Anonym (Ts)
    Fri 7 Aug 2020 20:20
    905 visningar
    6 svar
    6
    905

    Ni som mådde olika när ni väntade första och andra barnet..

    Mår helt annorlunda denna graviditet mot förra. Undrar om det kan vara ett tecken på ett annat kön denna gång:)

    Första graviditeten var jag väldigt yr och andfådd, som jag minns det. Fick en tjej.

    Denna är jag mest trött, inte så yr och inte speciellt andfådd.

    Inget illamående vid någon av graviditeterna.

    Bara av nyfikenhet, ni som mådde olika i era graviditeter, var det olika kön på syskonen?

  • Svar på tråden Ni som mådde olika när ni väntade första och andra barnet..
  • Anonym (K)
    Fri 7 Aug 2020 20:29
    #1

    Första graviditeten måde jag lite illa v 8-10 och var extra trött första veckorna. Efter det mådde jag toppen på alla sätt.

    Andra graviditeten mådde jag piss rakt igenom. Mådde jätteilla till v 17 (kräktes aldrig men mådde så illa att jag knappt kom ur sängen på morgonen) och efter det mådde jag lite mindre illaresten av graviditeten. Fick foglossning i v 12, gick med kryckor och var sjukskriven på heltid från mitten av graviditeten. Helt enkelt en svinjobbig graviditet.

    Tredje graviditeten var något mitt emellan de två första. Mådde illa i början och kräktes några gånger. Fick foglossning rätt tidigt men inte lika mycket som andra graviditeten. Behövde aldrig kryckor och blev bara sjukskriven 50% från v 27 och kunde sedan jobba så fram till två veckor innan förlossningen.

    Jag har tre pojkar! :) Så för mig har könet inte haft något med mitt mående som gravid att göra.

  • Anonym (Ts) Trådstartaren
    Fri 7 Aug 2020 20:36
    #2
    Anonym (K) skrev 2020-08-07 20:29:11 följande:

    Första graviditeten måde jag lite illa v 8-10 och var extra trött första veckorna. Efter det mådde jag toppen på alla sätt.

    Andra graviditeten mådde jag piss rakt igenom. Mådde jätteilla till v 17 (kräktes aldrig men mådde så illa att jag knappt kom ur sängen på morgonen) och efter det mådde jag lite mindre illaresten av graviditeten. Fick foglossning i v 12, gick med kryckor och var sjukskriven på heltid från mitten av graviditeten. Helt enkelt en svinjobbig graviditet.

    Tredje graviditeten var något mitt emellan de två första. Mådde illa i början och kräktes några gånger. Fick foglossning rätt tidigt men inte lika mycket som andra graviditeten. Behövde aldrig kryckor och blev bara sjukskriven 50% från v 27 och kunde sedan jobba så fram till två veckor innan förlossningen.

    Jag har tre pojkar! :) Så för mig har könet inte haft något med mitt mående som gravid att göra.


    Oj vad det kan skilja sig åt mellan olika graviditeter! Och utan att det behöver betyda något kring kön :)
  • Anonym (Anna)
    Fri 7 Aug 2020 21:01
    #3

    Första graviditeten var jag illamående ( o kräkandes) fram tills jag var i 5 månaden, sedan mådde jag toppen tills förlossningen. Det blev en pojke.

    Andra graviditeten mådde jag hur bra som helst. Inget illamående alls utan bara sugen på kall frukt (kalla äpplen, jordgubbar, körsbär osv). Tvillingar och båda pojkar.

  • Anonym (Olika­)
    Fri 7 Aug 2020 21:14
    #4

    Ja,det var skillnad redan från början .Har båda könen.

  • Fri 7 Aug 2020 21:15
    #5

    Jag har sex barn, och mina graviditeter har alla varit väldigt olika. Med första spydde jag som en katt i 14 veckor, pojke. Med andra mådde jag lite småilla ett par veckor, men hade fruktansvärd foglossning, också pojke. Med min tredje mådde jag också bara lite illa, men hade mycket foglossning och förvärkar, flicka.

    Och så vidare, tyvärr så är inte hur man mår (eller hur man "bär magen", hur ens hårkvalitet är under graviditeten osv) något som helst tecken på vilket kön barnet har. Det är bara att stå ut med ovissheten fram tills att man antingen gör ultraljud, eller tills förlossningen. Det jag däremot kan garantera med 99,9% säkerhet, är att du kommer att få en pojke eller en flicka.

  • Sun 9 Aug 2020 20:40
    #6

    Mina två första graviditeter var heeelt olika varandra.

    Knappt illamående med första, det blev en pojke.

    Kräktes 9 månader med andra, det blev en flicka.

    Gravid med trean nu, graviditeten påminner om min första så var helt säker på en pojke, men det är en flicka igen :)

Svar på tråden Ni som mådde olika när ni väntade första och andra barnet..