• Anonym (Rapun­zel)
    Fri 7 Aug 2020 22:40
    37 visningar
    5 svar
    5
    37

    Bästa längden på långt hår är...?

    Om man vill ha axellångt eller längre hår vilken längd är snyggast och lättast att variera då med antingen uppsättningar, flätor, hästsvansar, klämmor eller bara utsläppt?

    Vilken längd har du trivts bäst i eller tycker är snyggast?

  • Svar på tråden Bästa längden på långt hår är...?
  • Anonym (KC)
    Fri 7 Aug 2020 23:08
    #1

    Jag har tidigare alltid haft midjelångt hår... Men nu när det blivit lite tunnare så har jag börjat ha det klippt strax nedanför brösten. Jag tycker inte alls att det är fint med långt hår där den sista decimetern är tunn och stripig, det är inget att spara på. Långt hår är fint om det är lagom tjockt och inte gått av så det blir ojämnt. Jag klippte själv bort ca 10 cm i veckan just därför.

    Personligen tycker jag om inbakade/utåtbakade flätor och ballerinaknutar.

    Om man har bra kvalité på håret kan det ju vara jättefint med riktigt långt tycket jag.

    Dottern har håret till midjan och sonen har ofta haft håret till axlarna, dock inte nu.

  • Anonym (Jag själv)
    Sat 8 Aug 2020 12:38
    #2

    Haft mellan axellångt och en bit nedanför axlarna i många år. Nu har jag dock efter håravfall efter sista barnets födelse sparat ut det igen. Längre än sen jag var barn. Går till nedanför brösten. Jag har tjockt hår med mycket självfall och delvis lockigt. Stortrivs äntligen! Har man tunt och spikrakt hår är det i regel snyggare med lite kortare än jag har.

  • Sat 8 Aug 2020 13:12
    #3
    Anonym (Rapunzel) skrev 2020-08-07 22:40:54 följande:

    Om man vill ha axellångt eller längre hår vilken längd är snyggast och lättast att variera då med antingen uppsättningar, flätor, hästsvansar, klämmor eller bara utsläppt?

    Vilken längd har du trivts bäst i eller tycker är snyggast?


    Ungefär till skulderbladen är den optimala längden om man vill sätta upp håret i olika frisyrer (enligt min frisör).

    Vad som är snyggast är ju helt och hållet en smaksak. Personligen tycker jag att kvinnor (för jag antar att vi pratar om kvinnor) är finare i lite längre hår (från axlarna och nedåt), men då ska det vara välskött också. Det är inte snyggt med långt hår som har jätteslitna toppar, till exempel.

    Jag har som längst haft så långt att jag kan sitta på det. Jag gillar det, men tyvärr har min hårkvalitet försämrats de senaste fem åren, så jag kommer nog inte att ha så långt igen. Jag klippte av en rejäl bit i början på sommaren för att bli av med slitna partier, och har nu till skulderbladen. Jag tycker det är kort, men hellre det än ett slitet hår.
  • Anonym (A)
    Sat 8 Aug 2020 15:22
    #4

    Axellångt.

  • Sat 8 Aug 2020 22:54
    #5

    Jag har tjockt och tungt hår så för mig funkar axellångt hår bäst om jag vill kunna göra något med det. Då kan jag ha det uppsatt i hästsvans utan att få huvudvärk efter någon timme.

    Som längst har jag haft hår ner till höfterna men då hade jag det bara i fläta på ryggen. Någon enstaka gång varierade jag mig med två flätor men det var för mycket hår för någon egentlig äventyrlighet. Det skönaste jag någonsin gjort var när jag snaggade av mig alltihop men det faller ju inte in under "axellångt eller längre" Flört

Svar på tråden Bästa längden på långt hår är...?