• Anonym (Ts)

    Varför är ni inne på Familjeliv?

    Själv skulle jag säga mest p.g.a leda. Blev sjukskriven för snart ett år sedan och det kan bli långa dagar av i stort sett ingenting, så det här är ett av mina tidsfördriv...

    Slänger in nåt inlägg ibland men är ingen flitig debattör precis, går in och kollar Känsliga rummet och Sex och samlevnad där dom mest vrickade diskussionerna brukar dyka upp...:)

    Ärligt talat så ger det mig i stort sett ingenting att hänga här förutom att jag roas av vissa inlägg ibland...men andra kanske t.o.m hittat vänner här? Att folk hittat kk's har jag förstått...;)

    Varför är ni härinne?

  • Svar på tråden Varför är ni inne på Familjeliv?
  • Anonym (hmm)

    ...tror det måste vara något slags självskadebeteende. Många gånger känns det som att hjärnan krymper när man läser vilka bekymmer en del har.

  • Anonym (Road)
    Anonym (Ts) skrev 2020-08-08 02:12:58 följande:

    Själv skulle jag säga mest p.g.a leda. Blev sjukskriven för snart ett år sedan och det kan bli långa dagar av i stort sett ingenting, så det här är ett av mina tidsfördriv...

    Slänger in nåt inlägg ibland men är ingen flitig debattör precis, går in och kollar Känsliga rummet och Sex och samlevnad där dom mest vrickade diskussionerna brukar dyka upp...:)

    Ärligt talat så ger det mig i stort sett ingenting att hänga här förutom att jag roas av vissa inlägg ibland...men andra kanske t.o.m hittat vänner här? Att folk hittat kk's har jag förstått...;)

    Varför är ni härinne?


    Förströelse medan jag jobbar. Jobbar ibland (inte alltid) i ett sjukt långsamt system med långa svarstider och det är perfekt att ha igång medan jag väntar på datorn.

    Roas och intresseras av att läsa trådar här, en del har helt horribla åsikter enligt mig, medan andra är mer som jag själv.
  • Anonym (Tid)
    Anonym (hmm) skrev 2020-08-11 14:57:04 följande:
    ...tror det måste vara något slags självskadebeteende. Många gånger känns det som att hjärnan krymper när man läser vilka bekymmer en del har.
  • Anonym (anko)

    Jag är mest här för att skratta åt er medelsvenssons och era trista liv. 

  • flygrl

    Jag sökte mig till FL då jag är nyfiken och tycker det är intressant dela tankar och åsikter med andra. Lär mig mycket av att ta del av andras tankar och åsikter och tycker det är nyttigt att själv försöka formulera va jag egentligen tycker i olika frågor/ämnen. Sen så försöker jag också förbättra mitt eget språk genom va aktiv här. Stötte nyligen på lite inlägg jag skrivit som ny medlem här 2016 och blev smått chockad över va krattigt jag skrev då så kan konstatera att mitt övande faktiskt gett resultat.

    Sen finns det också andra skäl att jag är här och det är att jag alltid vaknar på nätterna och har svårt somna om. Då hjälper FL och särskilt lektrådarna mig att komma till ro och somna om igen. Sen måste jag tyvärr av personliga skäl ligga lågt så då är det perfekt att anonymt (surprise men jag heter inte flygrl på riktigt ) kunna snacka och diskutera med folk här på FL. FL har vart lite av min livlina om jag ska va ärlig.

    Att man sen också får lite vänskaplig relation med somliga trevliga användare och lockas till goda skratt då och då är ju också en anledning hänga här.

    Så, ja trots obefintlig moderering och ständigt laggande och andra tekniska problem gillar jag faktiskt FL och fortsätter komma hit.

  • StevenDiese
    Anonym (anko) skrev 2020-08-12 03:01:03 följande:

    Jag är mest här för att skratta åt er medelsvenssons och era trista liv. 


    Nu blir man ju intresserad!

    Berätta lite om ditt eget liv, snälla!
  • flygrl
    Aikido skrev 2020-08-08 09:27:26 följande:

    Jag sökte mig hit eftersom jag tycker om att irritera folk, människor och stockholmare.


    Tycker det är skönt att det inte enbart är troll här utan även seriösa användare som dig Aikido. Skönt med nån som försöker upprätthålla gravallvaret här på FL.

    :P
  • Aikido
    flygrl skrev 2020-08-13 11:09:51 följande:
    Tycker det är skönt att det inte enbart är troll här utan även seriösa användare som dig Aikido. Skönt med nån som försöker upprätthålla gravallvaret här på FL.

    :P
    Precis så! Livet är för långt för att levas i celibat och utan whisky.
  • flygrl
    Aikido skrev 2020-08-13 13:29:29 följande:

    Precis så! Livet är för långt för att levas i celibat och utan whisky.


    Men...men...gravallvaret då? Seriositeten? Va allt bara en kuliss?
  • Akidoki

    Av samma anledning som när man inte kan låta bli att titta när man passerar en olycksplats.

  • Aikido
    flygrl skrev 2020-08-13 15:49:57 följande:
    Men...men...gravallvaret då? Seriositeten? Va allt bara en kuliss?
    Nej då. Bakom den glättiga fasaden döljer sig en genomrutten själ. Likt ett döende träd där den murkna barken lossnar bit för bit och de sista löven faller mot marken upphör snart även mina sista sammanhängande tankar att plåga mig.

    It's...
  • Anonym (Jag är kär i dig Aikido)
    Aikido skrev 2020-08-13 13:29:29 följande:

    Precis så! Livet är för långt för att levas i celibat och utan whisky.


    Vill du gifta dig med mig?

    Kom, vi flyttar till Stockholm där vi spenderar dagarna med att häckla folk på tuben, sedan sitter vi och halsar whisky i solnedången vid Nybrokajen tills det blir natt. Då ger vi oss ut i mörkret och byter plats på alla vägskyltar så vi får lite underhållning nästa morgon när kaoset bryter ut i morgontrafiken. Vi kommer att bli så lyckliga tillsammans.
  • Aikido
    Anonym (Jag är kär i dig Aikido) skrev 2020-08-13 17:12:31 följande:
    Vill du gifta dig med mig?

    Kom, vi flyttar till Stockholm där vi spenderar dagarna med att häckla folk på tuben, sedan sitter vi och halsar whisky i solnedången vid Nybrokajen tills det blir natt. Då ger vi oss ut i mörkret och byter plats på alla vägskyltar så vi får lite underhållning nästa morgon när kaoset bryter ut i morgontrafiken. Vi kommer att bli så lyckliga tillsammans.
    Är du rik?

    Du bring the dricka. I'll tar med the verktygs. Together we'll fåcking shå de där jämrans stockholmarna. Jag har även lite gamla fotoblixtar vi kan rigga vid fartkamerorna.
  • Anonym (Jag är kär i dig Aikido)
    Aikido skrev 2020-08-13 17:21:39 följande:

    Är du rik?

    Du bring the dricka. I'll tar med the verktygs. Together we'll fåcking shå de där jämrans stockholmarna. Jag har även lite gamla fotoblixtar vi kan rigga vid fartkamerorna.


    Nä jag är inte rik men jag kan ta extrapass på sunkhaket där jag jobbar så vi får råd med livets nödtorft. Sponken och plakatfärg, kärleken är gratis.

    Jag har nästan byggt klart en apelsinkanon, väntar på att du kommer hit älskling sen lägger vi oss i siktläge på söder mälarstrand skjuter bort de där satans tre kronorna från Stadshuset. Har alltid stört mig på dem.
  • Anonym (anko)
    StevenDiese skrev 2020-08-13 11:09:51 följande:
    Nu blir man ju intresserad!

    Berätta lite om ditt eget liv, snälla!
    Vad vill du veta? 
  • Anonym (jag)

    I perioder har vi extremt lite att göra på jobbet och jag sitter vid en dator hela dagarna så jag kikar in här för att fördriva tiden mellan varven. Är dock aldrig inne på sidan när jag är ledig.

Svar på tråden Varför är ni inne på Familjeliv?