• Anonym (Heu)

    Förvirrad ägglossning och bim. Hjälp

    Jag skulle ha bim ca 8 dagar sedan. Men ingen mens kom och gjorde ägglossning test som blev väldigt positiv. Hade ägglossning 2 veckor innan så blev aning förvirrad. Dagen efter bim fick jag svag utslag på gravtest, dock en halva på testet, inte hela strecket. Hade så i hela 3 tester. Efter det så var det negativt. Inget test har legat nära eller så.

    Mensen är försenad 8 dagar nu. Vet inte vad jag ska göra. Känner mig så förvirrad. Hjälp snälla.

  • Svar på tråden Förvirrad ägglossning och bim. Hjälp
  • ClownenYuki

    Är testen från samma förpackning? Om de visar positivt så bör du vara gravid då dom reagerar på hormoner, visade det negativt efter kan du haft för lite hormoner i urinen. Kanske testa att köpa nytt test och testa igen? Annars hade jag nog gått till vårdcentralen eller ringt sjukvårdsupplysningen och frågat. :)

  • Anonym (Heu)
    ClownenYuki skrev 2020-08-08 09:16:25 följande:

    Är testen från samma förpackning? Om de visar positivt så bör du vara gravid då dom reagerar på hormoner, visade det negativt efter kan du haft för lite hormoner i urinen. Kanske testa att köpa nytt test och testa igen? Annars hade jag nog gått till vårdcentralen eller ringt sjukvårdsupplysningen och frågat. :)


    Det är från samma märke men olika förpackningar. Rådfrågade de från företaget och de säger att det är en svag linje och att jag bör testa igen. Närmaste dagarna har jag testat negativt och är idag på bim +8. Barnmorska sa att jag ska bara avvakta. Men blir så förvirrad och frustrerad då vi försökt över 2 år och man får liksom liten förhoppnings gnista ????
  • Anonym (Ann)

    Preklinikst missfall, missed abortion?


    Det säkraste more om du fick ta blodprov för hCg hos barnmorskan och vid ev. lätt förhöjning ta om efter ett par dagar. Borde ju kollas upp om mensen inte kommer igång.


     

  • Anonym (Heu)
    Anonym (Ann) skrev 2020-08-08 19:23:06 följande:

    Preklinikst missfall, missed abortion?

    Det säkraste more om du fick ta blodprov för hCg hos barnmorskan och vid ev. lätt förhöjning ta om efter ett par dagar. Borde ju kollas upp om mensen inte kommer igång.

     


    Ok, ska ringa på måndag och be om det. Hoppas det löser sig, sitter med ett frågetecken varje dag. Pratade med en barnmorska via nätet och hon sa att det är bara att avvakta..
  • Anonym (Ann)
    Anonym (Heu) skrev 2020-08-09 08:13:57 följande:

    Ok, ska ringa på måndag och be om det. Hoppas det löser sig, sitter med ett frågetecken varje dag. Pratade med en barnmorska via nätet och hon sa att det är bara att avvakta..


    Antar att du är helt säker på att du hade ägglossning då du hade det? Annars finns möjligheten att menscykeln bara är extra lång denna gång och det svaga halvplusset var ett fabriktationsfel.

    Men du känner säkert din kropp och då borde det kollas upp varför inte mensen kommer igång och grsv.test neg. Du får då vara bestämd med att du är säker på när ägglossningen inträffade. Ett hCG test till att börja med är inte för mycket begärt.

    Jobbigt att vara i limbo, förstår. Är det en mycket tidig graviditet som avstannat är det bättre blödningen kommer igång.
  • Anonym (Ann)
    Lili158 skrev 2020-08-09 08:44:32 följande:

    Köp ett digitalt test och kolla med.


    Köp hellre fler billiga stickor från ett annat fabrikat än de du har. Om du vill dubbelkolla ifall det skulle vara ett fabriktationsfel på just denna omgång. Köp på nätet - billigastester, testlagret och allt vad de heter. Ta några som inte är av samma märke

    Ett digital test kan man kosta på sedan när man väl har ett tydligt plus på ett billigt och vill ha en extra bekräftelse. Det är min åsikt, men var och en gör som den vill förstås.
  • Anonym (Heu)
    Anonym (Ann) skrev 2020-08-09 10:03:39 följande:

    Antar att du är helt säker på att du hade ägglossning då du hade det? Annars finns möjligheten att menscykeln bara är extra lång denna gång och det svaga halvplusset var ett fabriktationsfel.

    Men du känner säkert din kropp och då borde det kollas upp varför inte mensen kommer igång och grsv.test neg. Du får då vara bestämd med att du är säker på när ägglossningen inträffade. Ett hCG test till att börja med är inte för mycket begärt.

    Jobbigt att vara i limbo, förstår. Är det en mycket tidig graviditet som avstannat är det bättre blödningen kommer igång.


    Jag är nästan helt säker. Har alltid en dag för tidigt ägglossning eller en dag försent men aldrig längre än så. Nu när jag fick positiv ägglossning så hade jag inga ägglossning smärtor alls, vilket jag har som är starkare än själva mensen. Ingen mensvärk eller ägglossning värk. Endå symptomerna är att jag är trött och två senaste gångerna jag haft samlag så gjorde det ont som tusan. Var sängliggande i 1-2 timmar och så pass ont att jag ville spy. Testerna var från samma märke men från olika påsar och beställda separata. Har haft annan mild smärta lite då o då men inget jag märkt direkt. Jag hoppas jag får en tid hos barnmorskan och kommer fram till vad detta är :/

    Efter så lång tid försökande så vill man ju hoppas :(
  • Anonym (Heu)
    Anonym (Ann) skrev 2020-08-09 10:11:32 följande:

    Köp hellre fler billiga stickor från ett annat fabrikat än de du har. Om du vill dubbelkolla ifall det skulle vara ett fabriktationsfel på just denna omgång. Köp på nätet - billigastester, testlagret och allt vad de heter. Ta några som inte är av samma märke

    Ett digital test kan man kosta på sedan när man väl har ett tydligt plus på ett billigt och vill ha en extra bekräftelse. Det är min åsikt, men var och en gör som den vill förstås.


    Har nog köpt upp hela internetbutiken nu, haha. Tack för tipsen :) Det känns endå komstigt att jag fick så på hela 3 tester..
  • Ssandra

    Jag har precis startat en grupp på Facebook för oss som försöker bli gravida! Skicka pm till mig och skriv namn och efternamn samt hur din profilbild ser ut på Facebook så lägger jag till dig :) Hemlig grupp såklart! Ingen kan se förutom de jag bjuder in!

Svar på tråden Förvirrad ägglossning och bim. Hjälp