• Anonym (Undrar)

    Nya kompisar, samtidigt grannar

    För 2 dagar sen fråga grannen o hans tjej om jag o hunden ville följa med o bada. Jättesnällt då jag inte känner någon i den byn jag flyttat till. Nu har vi hängt sen dess med undantag för de få timmar som vi sovit. O som det ser ut så ska vi ev hänga i idag o imorgon också.

    Mest flickvännen som är drivande o säkerligen jag när jag inte tänker efter.

    Känner nu att dom kanske bör få sig lite egen tid o kanske inte spendera hela tiden med oss?

    I vilket fall som helst så vet jag inte om de blir besvikna om man ställer in idag eller inte?

    Killen säger inte så mycket överhuvudtaget men har börjat prata mer o mer med mig. Han, killen känner väldigt många i byn o ja tänker att han lär ha minst 10 andra som han också skulle ha viljat hänga med.

    Hjälp mig, vad ska jag göra ?

    Ställa in eller inte?

  • Svar på tråden Nya kompisar, samtidigt grannar
  • Anonym (Mamma 42)

    Kul med nya vänner :) Eftersom ni bestämt idag redan så skulle jag följt med, och kanske du kan lära känna fler genom dem det vore väll jätte kul.

    Men ge dem lite tid efter idag ensamma då kanske, så ni alla får lite space med.

  • Anonym (eee)

    Ställ inte in med så kort varsel (det är lite oartigt), men du kan väl säga när ni ses, att du bara kan några timmar för sen har du annat du ska göra. Liksom markera direkt så att inte hela dagen går (om du inte vill det). 

  • Anonym (Mia)

    Ställ inte in. Men kläng dig inte heller fast om de vill göra något annat. Nya bekantskaper är alltid känsligt och om du breakar det kanske du breakar för gott. I början är det ju kul o man har mycket att prata om borde mattas av av sig själv. Gör det du tycker är kul och mår bra av. Försök inte tänka så mycket eller analysera sönder umgänget.

  • Anonym (Undrar)

    Tack för era svar!

    Följde era råd o har haft det supertrevligt :)

Svar på tråden Nya kompisar, samtidigt grannar