• WhiteLie

    Hjälp mig att tolka tjejen!

    Hej! Har träffat en tjej som är väldigt olik tjejer jag brukar dejta, så jag har svårt att veta vad hon egentligen vill.


    Vi har träffats 5 gånger och vi ses typ 1 gång i veckan. Det är alltid jag som hör av mig och bokar in en ny dejt, vilket hon tackar ja till. Förutom att boka in nya dejter så skriver vi absolut inget alls till varandra och hon hör aldrig av sig och tackar för senaste dejten osv. Något som jag annars brukar ta som chans till att boka in nästa dejt med tjejer.


    När vi ses så är hon alltid så söt, glad och ler, även om hon i stort sett inte säger något. Får känslan av att hon kanske är lite blyg. Hon är även lite yngre än mig. Jag försöker ställa frågor för att lära känna henne, men hon ger så döda svar. "Inget speciellt, jag vet faktiskt inte, svårt att säga" osv. Hon ställer aldrig några frågor till mig, inte en enda, inte ens "själv då?". Om jag berättar något så ställer hon heller inga följdfrågor. Så egentligen så vet vi knappt mer om varandra nu än första dejten...


    Det intressanta är att vi har haft sex nästan varje dejt och här tar hon alltid för sig. Ingen död fisk med andra ord. Hon är även väldigt närgången när vi ligger och myser, kollar mig i ögonen med en "förälskad blick", men fortfarande så säger hon typ inget.


    Ska jag köra på och fortsätta boka in dejter, eftersom hon i alla fall tackar ja till att ses? Jag vet bara inte hur jag ska få henne att prata mer och ställa frågor tillbaka. Hade det inte varit för sex/mys så hade jag trott att hon inte ens var intresserad.


    Tankar och tips?
  • Svar på tråden Hjälp mig att tolka tjejen!
  • Anonym (kaffedraken)

    Jag är expert på att tolka tjejers signaler. Jag trodde att en 20 år yngre tjej var intresserad, men det var hon inte. Vem är bättre lämpad än mig att ge råd?
    Jag tror att den här tjejen gillar att göra saker, mer än att prata.
    Om det är ok för dig, så fortsätt träffa henne. Annars får du väl träffa andra tjejer.

  • Anonym (ooo)

    Jag tror att hon antingen är mycket blyg och också oerfaren så att hon inte vågar skriva utan väntar på dig. 

    Men, det kan också vara så att hon tyvärr är lite "låg" intellektuellt. Jag har erfarenhet genom mitt yrke av sådana personer och de svarar ofta just så som hon gör. De har inga större åsikter om saker i världen eller samhället, just för att de inte tänker så mycket på sånt - det är svåra saker liksom. Det kan ju vara så att hon däremot är mer praktiskt lagd och det är det du märker när ni har sex. 

    Och du, lyssna INTE på Kaffedraken. Om du säker på trådar där han skrivit innan så fattar du varför. 

  • Anonym (B)

    En person som är intresserad vill ses och hör av sig.

    Vad vill du? Vill du fortsätta träffa henne? Har ni några gemensamma intressen eller framtidsideer?
    Får du känslan av att ni klickar, har ni kul tillsammans (nej jag räknar inte sexet här)?

    Efter att ha träffats några gånger borde du fått en känsla för om hon är värd att satsa på. Är hon det så go for it. Lär känna henne och hör av dig till henne mer än en gång i veckan. Du märker fort om hon inte svarar eller inte har tid att träffa dig (om det inte är pga arbete så finns inga hinder utan man ordnar så man kan träffa den man är nyfiken/är kär i).

    Att dejta en gång i veckan är ingen höjdare om man ska lära känna någon det låter mer som att det kommer rinna ut i sanden.

  • WhiteLie
    Anonym (ooo) skrev 2020-08-08 10:48:52 följande:

    Jag tror att hon antingen är mycket blyg och också oerfaren så att hon inte vågar skriva utan väntar på dig. 

    Men, det kan också vara så att hon tyvärr är lite "låg" intellektuellt.


    Jag får inte uppfattningen av att hon är "låg" intellektuellt, snarare blyg och oerfaren. Vet bara inte hur jag ska få henne att slappna av, öppna upp sig och prata mer. För tar jag upp detta med henne så kanske hon tänker "åh nej, han tycker jag är tyst och tråkig!" och så blir hon ännu mer blyg och inbunden.
  • WhiteLie
    Anonym (B) skrev 2020-08-08 11:17:49 följande:

    En person som är intresserad vill ses och hör av sig.

    Vad vill du? Vill du fortsätta träffa henne? Har ni några gemensamma intressen eller framtidsideer?
    Får du känslan av att ni klickar, har ni kul tillsammans (nej jag räknar inte sexet här)?

    Efter att ha träffats några gånger borde du fått en känsla för om hon är värd att satsa på. Är hon det så go for it. Lär känna henne och hör av dig till henne mer än en gång i veckan. Du märker fort om hon inte svarar eller inte har tid att träffa dig (om det inte är pga arbete så finns inga hinder utan man ordnar så man kan träffa den man är nyfiken/är kär i).

    Att dejta en gång i veckan är ingen höjdare om man ska lära känna någon det låter mer som att det kommer rinna ut i sanden.


    Jag är som sagt vad vid att tjejen hör av sig dagen efter och tackar, vilket jag använder för att boka in nästa dejt. Så ses vi igen typ den kvällen eller nästa och på så sätt får upp ett tempo. Men eftersom den här tjejen aldrig hör av sig först så vill jag inte vara för "på" och väntar därför ett par dagar. Sen har hon inte tid att ses på ytterligare ett par dagar och därav så träffas vi nästan bara 1 gång per vecka.


    Jag delar sällan intressen med tjejer jag träffar och det brukar inte vara några problem, vi har kul ändå. Framtidsidéer har vi inte direkt pratat om.


    Tjejer jag har träffat innan har det klickat bra med, men dom har inte känts som "bra" tjejer som man vill bygga en framtid med. Inga svärmorsdrömmar så att säga. Den här tjejen känns däremot väldigt jordnära.


    Jag vill ändå fortsätta träffa henne och se om hon börjar slappna av mer i min närhet, annars lär det väl inte funka i längden. Vet bara inte hur jag ska få henne att bli mer avslappnad och prata mer.

  • Anonym (tjej)

    Vissa människor tar mycket längre tid på sig än andra för att känna tillit och öppna sig. 5 dejter är ingenting, skulle jag säga! Det kan ju lätt ta ett halvår att veta om man verkligen är intresserad, vad man känner och vill, och också kunna prata om det.
    Ge henne tid! Snart bubblar hon upp. Signalerna finns ju i sexet och myset.

  • Anonym (kaffedraken)
    WhiteLie skrev 2020-08-08 12:04:37 följande:

     


    Jag vill ändå fortsätta träffa henne och se om hon börjar slappna av mer i min närhet, annars lär det väl inte funka i längden. Vet bara inte hur jag ska få henne att bli mer avslappnad och prata mer.


    Beror på vad man vill ha. Prata är överskattat. Det kan man göra med vem som helst. Gubben nere på hörnet t ex. Bra sex har man inte med vem som helst. Definitivt inte med gubben nere på hörnet.
  • WhiteLie
    Anonym (tjej) skrev 2020-08-08 12:36:04 följande:

    Vissa människor tar mycket längre tid på sig än andra för att känna tillit och öppna sig. 5 dejter är ingenting, skulle jag säga! Det kan ju lätt ta ett halvår att veta om man verkligen är intresserad, vad man känner och vill, och också kunna prata om det.
    Ge henne tid! Snart bubblar hon upp. Signalerna finns ju i sexet och myset.


    Vi får hoppas att det blir bättre med tiden. Jag lär ju fortsätta att bjuda ut henne så länge hon tackar ja i alla fall.
  • WhiteLie
    Anonym (kaffedraken) skrev 2020-08-08 12:49:22 följande:
    Beror på vad man vill ha. Prata är överskattat. Det kan man göra med vem som helst. Gubben nere på hörnet t ex. Bra sex har man inte med vem som helst. Definitivt inte med gubben nere på hörnet.
    Ja absolut, sexet är bra men jag vill ju inte bara att vi ska träffas som kk och aldrig prata. Vill ju liksom att det ska leda nånvart.
  • Anonym (kaffedraken)
    WhiteLie skrev 2020-08-08 12:58:52 följande:
    Ja absolut, sexet är bra men jag vill ju inte bara att vi ska träffas som kk och aldrig prata. Vill ju liksom att det ska leda nånvart.
    Om en tjej har bra sex med en kille så känner hon sig avslappnad med honom, litar på honom. Och är attraherad. Bra förutsättningar.
    Men visst vill man kunna prata med varann också. Hoppas det blir bra.
  • Anonym (B)
    WhiteLie skrev 2020-08-08 12:04:37 följande:

    Jag är som sagt vad vid att tjejen hör av sig dagen efter och tackar, vilket jag använder för att boka in nästa dejt. Så ses vi igen typ den kvällen eller nästa och på så sätt får upp ett tempo. Men eftersom den här tjejen aldrig hör av sig först så vill jag inte vara för "på" och väntar därför ett par dagar. Sen har hon inte tid att ses på ytterligare ett par dagar och därav så träffas vi nästan bara 1 gång per vecka.


    Jag delar sällan intressen med tjejer jag träffar och det brukar inte vara några problem, vi har kul ändå. Framtidsidéer har vi inte direkt pratat om.


    Tjejer jag har träffat innan har det klickat bra med, men dom har inte känts som "bra" tjejer som man vill bygga en framtid med. Inga svärmorsdrömmar så att säga. Den här tjejen känns däremot väldigt jordnära.


    Jag vill ändå fortsätta träffa henne och se om hon börjar slappna av mer i min närhet, annars lär det väl inte funka i längden. Vet bara inte hur jag ska få henne att bli mer avslappnad och prata mer.


    Hon kanske inte vågar fråga om att träffas? Bara en tanke.

    För att få henne att öppna upp så tror jag mycket på humor och ha kul på så vis. Kan man skratta ihop med någon så tror jag i alla fall att man kan slappna av tillsammans.

    Är hon värd att satsa på så gör det. Lita på din magkänsla för vad du känner för henne och gå vidare.

  • Anonym (Mamma 42)

    Det låter som hon är blyg och lite sen att öppna upp sig, kanske inte är van att göra det.

    Men mysigt att det känns bra på andra plan, kanske kan du luska ur henne vad hon tycker är roligt att göra så kanske hon öppnar upp sig mer.

    Hon tackar ju inte nej så hon vill ju säkert också fortsätta att träffas. Om du börjar skicka och tacka för sist kanske hon också blir lite mer framåt? Om hon märker tydligare att du tycker om att ses.

    Du tar det ju endå lugnare än många killar när det gäller att höra av sig låter det som så prova att skicka något extra sms emellan ni ses.:)

  • Anonym (ooo)
    WhiteLie skrev 2020-08-08 11:48:48 följande:
    Jag får inte uppfattningen av att hon är "låg" intellektuellt, snarare blyg och oerfaren. Vet bara inte hur jag ska få henne att slappna av, öppna upp sig och prata mer. För tar jag upp detta med henne så kanske hon tänker "åh nej, han tycker jag är tyst och tråkig!" och så blir hon ännu mer blyg och inbunden.
    Nå, det är ju bra om det inte är så :) 

    Men ni måste hur som helst kunna prata om det, om ni fortsätter att ses. Kanske kan du vid tillfälle fråga om det enbart är sex hon är ute efter? Det skulle ju kunna förklara saken. 

    Om det inte är så behöver hon väl ändå på något vis kunna uttrycka att hon gillar dig och vill något mer. 
  • WhiteLie
    Anonym (B) skrev 2020-08-08 14:16:23 följande:
    Hon kanske inte vågar fråga om att träffas? Bara en tanke.

    För att få henne att öppna upp så tror jag mycket på humor och ha kul på så vis. Kan man skratta ihop med någon så tror jag i alla fall att man kan slappna av tillsammans.

    Är hon värd att satsa på så gör det. Lita på din magkänsla för vad du känner för henne och gå vidare.

    Min magkänsla säger att jag ska fortsätta och se vad som händer. Vi kollar ju på film ibland, så kanske kan välja lite mer komedier och se om vi kan skapa internskämt på den vägen.


    Anonym (Mamma 42) skrev 2020-08-08 16:05:30 följande:

    Det låter som hon är blyg och lite sen att öppna upp sig, kanske inte är van att göra det.

    Men mysigt att det känns bra på andra plan, kanske kan du luska ur henne vad hon tycker är roligt att göra så kanske hon öppnar upp sig mer.

    Hon tackar ju inte nej så hon vill ju säkert också fortsätta att träffas. Om du börjar skicka och tacka för sist kanske hon också blir lite mer framåt? Om hon märker tydligare att du tycker om att ses.

    Du tar det ju endå lugnare än många killar när det gäller att höra av sig låter det som så prova att skicka något extra sms emellan ni ses.:)



    Jag brukar tacka för sist i samband med att jag bokar in en ny dejt. Gillar att vara rak på sak och kallpratar inte så mycket via sms. Hade därför tyckt det känts konstigt att först tacka en dag och sen vänta och höra av sig ett par dagar senare för att boka ny dejt. Bättre att göra det i samma veva liksom. Tycker bara det är tråkigt att det är jag som måste höra av mig först varje gång. Är detta något som kommer ändras eller är vissa tjejer sådär, att det verkligen alltid ska vara killen som hör av sig?


     


    Anonym (ooo) skrev 2020-08-08 16:50:58 följande:
    Nå, det är ju bra om det inte är så :) 

    Men ni måste hur som helst kunna prata om det, om ni fortsätter att ses. Kanske kan du vid tillfälle fråga om det enbart är sex hon är ute efter? Det skulle ju kunna förklara saken. 

    Om det inte är så behöver hon väl ändå på något vis kunna uttrycka att hon gillar dig och vill något mer. 

    Hon känns inte som en tjej som bara är ute efter sex. Får ge det ett par dejter till och se om hon visar mer vad hon vill.

  • Anonym (kaffedraken)
    WhiteLie skrev 2020-08-08 17:24:43 följande:

     Är detta något som kommer ändras eller är vissa tjejer sådär, att det verkligen alltid ska vara killen som hör av sig?


     


    Anonym (ooo) skrev 2020-08-08 16:50:58 följande:
    Nå, det är ju bra om det inte är så :) 

    Men ni måste hur som helst kunna prata om det, om ni fortsätter att ses. Kanske kan du vid tillfälle fråga om det enbart är sex hon är ute efter? Det skulle ju kunna förklara saken. 

    Om det inte är så behöver hon väl ändå på något vis kunna uttrycka att hon gillar dig och vill något mer. 

    Hon känns inte som en tjej som bara är ute efter sex. Får ge det ett par dejter till och se om hon visar mer vad hon vill.


    De enda tjejer som varit så, att det var jag som hörde av mig hela tiden, var de som inte alls var intresserade.
    Men den här tjejen träffar du ju, och har sex med, så jag vet faktiskt inte.
    Om det känns ok för dig att ni har det såhär, så är det väl bara att fortsätta, och se om nåt förändras.
  • Anonym (Mamma 42)

    Hon borde ju ändra sig men det är ju omöjligt att veta. Men känns det bra så fortsätt bara och analysera inte för mycket.

    Fortsätter det så kan du ju "flirta lite och säga att du gärna ses igen fast nästa gång kan väll du höra av dig när du vill ses" eller nåt sånt :)

  • Editb

    Även blyga personer blir mera pratsamma när de känner sig trygga och man lär känna de ordentligt. Om hon är blyg vilket det verkar som, så kommer hon att öppna upp sig mera eftersom ni spenderar tid ihop.

    Mitt tips är att göra praktiska saker tillsammans som kräver att ni diskuterar situationerna som uppstår. Testa ex. att boka in ett pass på höghöjdsbanor, prova att köra gocart tillsammans, spela minigolf eller något som gör att situationer uppstår som ni kan skratta åt och prata om i efterhand :) 

    Testa även att sma:a henne mer än en gång i veckan och se om hon hakar på det och börjar höra av sig mera själv också.. Hon är förmodligen bara osäker och väntar på att du ska ta initiativ. Om du gör detta och hon fortfarande inte tar några initiativ skulle du kunna ta upp det med henne på ett snällt sätt. Säg ex. att du är intresserad av henne men känner att det mest är du som tar initiativ och att det gör dig osäker på vad hon vill. Säg att du önskar att  hon gärna får ta lite mera initiativ om hon också är intresserad så att du inte börjar tvivla.

Svar på tråden Hjälp mig att tolka tjejen!