• Anonym (Triss­)
    Sat 8 Aug 2020 12:51
    521 visningar
    9 svar
    9
    521

    Dålig personkemi. Sambon verkar inte märka det?

    Hur kan det vara så i en relation att den ena inte verkar märka att kemin är dålig? Jag blir så frustrerad över hur kommunikationen brister..

    Skämt som missförstås. Aldrig riktigt mentalt närvarande. Blir avbruten mitt i meningar ibland. Vi pratar i mun på varandra. Missförstår.. Svårt att hitta samtalsämnen som engagerar båda.

    Behöver ju inte va att nån av oss det är fel på, men vi passar liksom bara inte ihop. Men sambon är nöjd och vill fortsätta för all framtid.

  • Svar på tråden Dålig personkemi. Sambon verkar inte märka det?
  • Anonym (Anony­m)
    Sat 8 Aug 2020 13:28
    #1

    Vad säger han när du påpekar de här sakerna? Och om ni nu är så dåliga tillsammans, varför har du inte lämnat honom??

  • Anonym (Henol­ogen)
    Sat 8 Aug 2020 13:31
    #2
    +1
    Anonym (Anonym) skrev 2020-08-08 13:28:36 följande:

    Vad säger han när du påpekar de här sakerna? Och om ni nu är så dåliga tillsammans, varför har du inte lämnat honom??


    Hur hittade du könet på sambon?

  • Anonym (ppp)
    Sat 8 Aug 2020 13:56
    #3

    vill du inte fortsätta för all framtid så gör du slut. Ibland blir det helt enkelt fel och du verkar ha kommit till insikt om att ni är ett sånt par. 

  • Anonym (H)
    Sat 8 Aug 2020 15:21
    #4

    Vill du inte fortsätta så gör slut.

  • Sat 8 Aug 2020 15:27
    #5

    Låter mer konstigt att man blir ihop med en person man saknar kemi med. 

  • Anonym (E)
    Sat 8 Aug 2020 16:03
    #6

    Varför har du blivit ihop med honom från början då och sen dessutom flyttat ihop med honom? Någon gång måste väl även du ha tyckt att ni passar ihop, vore ju väldigt märkligt annars.

  • Sat 8 Aug 2020 16:04
    #7

    Fast vem blir ihop med någon man inte har kemi med?

  • Anonym (La)
    Sat 8 Aug 2020 16:13
    #8

    Så var det för mig och min första seriösa pojkvän som jag bodde med i 4 år. Han var underbar på sitt sätt men jag var en känslomänniska och han var totala motsatsen vilket efter ett tag visade sig att vi rör enkelt inte passade i mitt tycke. Han tyckte däremot att vi skulle vara tillsammans jag vet inte varför och stannade kvar för han trots allt var en fin människa

  • Anonym (q)
    Sat 8 Aug 2020 17:06
    #9

    Han tycker väl inte att det är ett probem. Dock kan man undra varför du valt att bli sambo med honom när du tycker kemin är så dålig?

Svar på tråden Dålig personkemi. Sambon verkar inte märka det?