• Anonym (Y)

    HJÄLP! Jag har en styvdotter på 26år som vägrar flytta hemifrån!

    Anonym (Behövs en pojkvän) skrev 2020-08-09 15:27:43 följande:

    Det här kommer låta antifeministiskt och det kanske det är, men "såna"  brudar behöver en väldigt snäll, förlåtande och tolerant pojkvän som tar hand om dem så att föräldrarna slipper. Pojkar med det beteendet är tyvärr oftast helt körda, inte så jämnlikt men det är som det är.

    Hon är 26. Hon kommer inte växa upp, kommer inte själv ta ansvar, någon behöver ta hand om henne. En man behöver göra det. Så försök uppmuntra att hitta en pojkvän och att hon behåller honom. Rätt "typ" av kille är en kille som INTE har det lätt med tjejer, men är väldigt snäll och skötsam.

    Trist att säga det, men om hon är som jag föreställer mig är det enda lösningen som kan fungera långsiktigt.

    Jag är dessutom kvinna och själv mamma, så det är ingen snuskgubbe som sitter och hoppas på att få en flickvän att ta hand om som skriver.


    Så du tror man slutar att utvecklas innan 30 och det är helt kört? Man utvecklas hela livet, mognar och lär sig nya saker. Hon behöver bara lära sig ta ansvar över sig själv. Detta är något som man mycket väl kan träna upp. 
    Det kan vara så att hon blivit daltad med hela sitt liv och fått allt serverat. Då är det lätt att tro att allt i livet kommer serverat. 
  • Anonym (Y)

    Kan tillägga att jag (som har autism och svår ångest) fick flytta ut när jag var 24. Då fick jag leva på försörjningsstöd och betala hyran med det. Inget gullegull där inte. Är 27 idag.
    Jag var väldigt snäll och tystlåten. Det ända var väl att de inte gillade när jag tvättade händerna så ofta. 

Svar på tråden HJÄLP! Jag har en styvdotter på 26år som vägrar flytta hemifrån!