• Anonym (TS)

    Jag passar inte i samhällets normer

    Ja, som i rubriken. Jag är 25 år och både oskuld och okysst. Jag kommer dö som oskuld. Tanken på att jag som 80-årig gammal dam fortfarande är oskuld får mig att få panik. Saken är den att jag egentligen inte vill ha ett förhållande, ONS, eller en fling eller liknande. Jag vill varken ligga eller kyssas. Vad är då problemet? Jo, för att samhällets normer får mig att må dåligt, det är en sådan hets kring sådana saker, och även om jag inte vill ligga så vill jag inte vara onormal. 

    Jag vill inte vara något freak.

    Vet inte riktigt vad jag vill med tråden, bara skriva av mig...

  • Svar på tråden Jag passar inte i samhällets normer
  • Anonym (arom)

    Jag känner liknande. Inte kring sex för det älskar jag men kring förhållanden. Jag är aromantisk och kan inte känna romantiska känslor för någon och vill alltså aldrig ha ett förhållande. Känner inget behov av att ha en pojkvän och mår inte dåligt på något sätt utan en. Däremot mår jag ofta dåligt över samhällspressen och förväntningarna gällande att skaffa en kille. Har du inte en kille är det typ som ett misslyckande eller att du helt enkelt är ett steg före att skaffa en och snart kommer göra det. Att vara singel är liksom inget annat än förstadiet till ett förhållande som ju är målet i de flestas ögon. Det är något alla ständigt frågar om och man märker utifrån deras reaktioner att de reagerar negativt och nästan tycker synd om en, oavsett hur mycket jag försöker förklara min situation. Jag är livrädd över hur det kommer bli när man blir äldre för redan nu känner jag hur tjejvänner förlorat en del av sin individualitet och allt ska ses i form av par. När alla runt omkring en skaffar man och familj och man själv står kvar där utan.. skapas en klyfta och man ses som konstig eller misslyckad. 

    Man försöker släppa samhällets och omgivningens press och dömande men fan det är svårt. Jag gick så "långt" på grund av detta att jag faktiskt skaffade mig en pojkvän under ett år. Bara för att passa in och åtminstone kunna säga att jag haft en pojkvän. Bara för att ha ett ex man kan hänvisa till i konversationer. 

  • Barbro45

    Du har lagt detta i psykisk ohälsa, men du, det är inget som helst fel på dig. Jag gissar att du kanske är asexuell, du har ingen eller väldigt låg sexualdrift. Det är lika normalt som att vara gay, lesbisk, hög sexualdrift, bisexuell, polyamorös. Vanligast är att man är heterosexuell. Vi människor är alla olika. Det är endast på de senaste åren man börjat inse att just avsaknad av sexualdrift endast är ytterligare en variant av att vara människa. Du är inte ensam, det finns communitys på nätet för du träffar likasinnade. För och främst, acceptera dig själv och hitta andra som söker närhet, vänskap kanske också kärleksrelationer utan sex. Lycka till i ditt liv.

  • Anonym (Hemskt)
    Anonym (arom) skrev 2020-08-08 19:54:59 följande:

    Jag känner liknande. Inte kring sex för det älskar jag men kring förhållanden. Jag är aromantisk och kan inte känna romantiska känslor för någon och vill alltså aldrig ha ett förhållande. Känner inget behov av att ha en pojkvän och mår inte dåligt på något sätt utan en. Däremot mår jag ofta dåligt över samhällspressen och förväntningarna gällande att skaffa en kille. Har du inte en kille är det typ som ett misslyckande eller att du helt enkelt är ett steg före att skaffa en och snart kommer göra det. Att vara singel är liksom inget annat än förstadiet till ett förhållande som ju är målet i de flestas ögon. Det är något alla ständigt frågar om och man märker utifrån deras reaktioner att de reagerar negativt och nästan tycker synd om en, oavsett hur mycket jag försöker förklara min situation. Jag är livrädd över hur det kommer bli när man blir äldre för redan nu känner jag hur tjejvänner förlorat en del av sin individualitet och allt ska ses i form av par. När alla runt omkring en skaffar man och familj och man själv står kvar där utan.. skapas en klyfta och man ses som konstig eller misslyckad. 

    Man försöker släppa samhällets och omgivningens press och dömande men fan det är svårt. Jag gick så "långt" på grund av detta att jag faktiskt skaffade mig en pojkvän under ett år. Bara för att passa in och åtminstone kunna säga att jag haft en pojkvän. Bara för att ha ett ex man kan hänvisa till i konversationer. 


    Så du slösade ett år av hans tid på rent egoistiska skäl ?
  • Anonym (26 oskuld)

    Jag är också oskuld, jag är en fast en 26 årig kille, jag är inte ofrivilig oskuld,utan jag valde detta, har avböjt alla tjejer som har varit intresserat av mig. Jag är extremt introvert, och trivs inte att vara med folk. Jag älskar att vara själv hela dagen, umgås med folk väldigt sällan föreutom på nätet då gillar jag pratar med folk. Mina föräldrar tycker att det är ganska avvikande, men jag gillar att leva på det viset. Och nej, jag är asexuell, utan nöjer mig med bara porr.

  • Anonym (arom)
    Anonym (Hemskt) skrev 2020-08-09 09:52:38 följande:

    Så du slösade ett år av hans tid på rent egoistiska skäl ?


    Nej. Och var snäll och inte kalla mig hemsk för hur jag hanterade något med en våldtäktsman. Inte ett dugg synd om den människan så spendera din sympati på någon som förtjänar den.
  • Anonym (ooo)
    Anonym (TS) skrev 2020-08-08 19:35:30 följande:

    Ja, som i rubriken. Jag är 25 år och både oskuld och okysst. Jag kommer dö som oskuld. Tanken på att jag som 80-årig gammal dam fortfarande är oskuld får mig att få panik. Saken är den att jag egentligen inte vill ha ett förhållande, ONS, eller en fling eller liknande. Jag vill varken ligga eller kyssas. Vad är då problemet? Jo, för att samhällets normer får mig att må dåligt, det är en sådan hets kring sådana saker, och även om jag inte vill ligga så vill jag inte vara onormal. 

    Jag vill inte vara något freak.

    Vet inte riktigt vad jag vill med tråden, bara skriva av mig...


    Ingen behöver veta om du är oskuld eller inte. Bygg ditt liv så som du vill, skaffa vänner, satsa på det du tycker om att göra osv. 
  • Anonym (A)
    Egon den stora skrev 2020-08-09 09:51:14 följande:
    Så ovanligt är det väl inte att man väljer att leva ensam ? Jag känner flera stycken.
    Samma här, känner många.
  • KlantSmurfen
    Är det verkligen ver samhällspress och förväntningar av andra det beror på?
    Jag tycker det verkar som att de som inte känner sig trygg med att inte 'vara som alla andra' känner så p.g.a låg självkänsla.
  • KlantSmurfen
    Anonym (arom) skrev 2020-08-08 19:54:59 följande: #1

    Jag känner liknande. Inte kring sex för det älskar jag men kring förhållanden. Jag är aromantisk och kan inte känna romantiska känslor för någon och vill alltså aldrig ha ett förhållande. Känner inget behov av att ha en pojkvän och mår inte dåligt på något sätt utan en. Däremot mår jag ofta dåligt över samhällspressen och förväntningarna gällande att skaffa en kille. Har du inte en kille är det typ som ett misslyckande eller att du helt enkelt är ett steg före att skaffa en och snart kommer göra det. Att vara singel är liksom inget annat än förstadiet till ett förhållande som ju är målet i de flestas ögon. Det är något alla ständigt frågar om och man märker utifrån deras reaktioner att de reagerar negativt och nästan tycker synd om en, oavsett hur mycket jag försöker förklara min situation. Jag är livrädd över hur det kommer bli när man blir äldre för redan nu känner jag hur tjejvänner förlorat en del av sin individualitet och allt ska ses i form av par. När alla runt omkring en skaffar man och familj och man själv står kvar där utan.. skapas en klyfta och man ses som konstig eller misslyckad. 

    Man försöker släppa samhällets och omgivningens press och dömande men fan det är svårt. Jag gick så "långt" på grund av detta att jag faktiskt skaffade mig en pojkvän under ett år. Bara för att passa in och åtminstone kunna säga att jag haft en pojkvän. Bara för att ha ett ex man kan hänvisa till i konversationer. 


    Anonym (arom) skrev 2020-08-09 11:54:42 följande: #6
    Anonym (Hemskt) skrev 2020-08-09 09:52:38 följande:

    Så du slösade ett år av hans tid på rent egoistiska skäl ?


    Nej. Och var snäll och inte kalla mig hemsk för hur jag hanterade något med en våldtäktsman. Inte ett dugg synd om den människan så spendera din sympati på någon som förtjänar den.
    Hur hänger det svaret ihop med det du skrev?
    Du förklarade inte hur du hanterade en våltäktsman, du förklarade att du slösade bort ett år av någons tid för bara för att ha ett ex att hänvisa till i konversationer.

  • Anonym (arom)
    KlantSmurfen skrev 2020-08-09 19:32:31 följande:
    Anonym (arom) skrev 2020-08-09 11:54:42 följande: #6
    Anonym (Hemskt) skrev 2020-08-09 09:52:38 följande:

    Så du slösade ett år av hans tid på rent egoistiska skäl ?


    Nej. Och var snäll och inte kalla mig hemsk för hur jag hanterade något med en våldtäktsman. Inte ett dugg synd om den människan så spendera din sympati på någon som förtjänar den.
    Hur hänger det svaret ihop med det du skrev?
    Du förklarade inte hur du hanterade en våltäktsman, du förklarade att du slösade bort ett år av någons tid för bara för att ha ett ex att hänvisa till i konversationer.
    Det är inte ett dugg synd om mitt ex/min våldtäktsman. Släpp det. 
  • Anonym (I)

    Släpp offerkoftan

    Känner en 33 årig oskuld

    Hon är psykolog och har ett barn. (Blev gravid på konstgjort vis, vet ej vad det kallas)

    Oskuld Är inte ett tecken på att man är sämre än andra på något sätt.

  • Nimzay
    Anonym (TS) skrev 2020-08-08 19:35:30 följande:

    Ja, som i rubriken. Jag är 25 år och både oskuld och okysst. Jag kommer dö som oskuld. Tanken på att jag som 80-årig gammal dam fortfarande är oskuld får mig att få panik. Saken är den att jag egentligen inte vill ha ett förhållande, ONS, eller en fling eller liknande. Jag vill varken ligga eller kyssas. Vad är då problemet? Jo, för att samhällets normer får mig att må dåligt, det är en sådan hets kring sådana saker, och även om jag inte vill ligga så vill jag inte vara onormal. 

    Jag vill inte vara något freak.

    Vet inte riktigt vad jag vill med tråden, bara skriva av mig...


    Oj känner igen mig rätt mycket faktiskt
Svar på tråden Jag passar inte i samhällets normer