• Anonym (Sinn)

    Första gången att ha sex med den man dejtar?

    Är det killen eller tjejen som ska ta initiativ till sex När man dejtar? Vad föredrar ni tjejer?

  • Svar på tråden Första gången att ha sex med den man dejtar?
  • Anonym (Deals)

    Killen, så att hon känner sig åtråvärd. Gör han inte det så är han omanlig.

  • Anonym (tja)

    Sverige är ett modernt och jämställt samhälle, men när det kommer till sånt här vill många kvinnor ha det gammaldags och att mannen ska ta initiativ för att de inte ska känna sig slampiga. Det är männens fel att de känner så. Patriarkatet som itutat dem att de ska hålla på sig och inte bejaka sin sexualitet.

  • Anonym (Sinn)
    Anonym (Deals) skrev 2020-08-09 09:59:12 följande:

    Killen, så att hon känner sig åtråvärd. Gör han inte det så är han omanlig.


    Är du kille eller tjej?
  • Anonym (Deals)
    Anonym (Sinn) skrev 2020-08-09 10:45:08 följande:
    Är du kille eller tjej?
    Kille.
  • Godisbuske

    Det skall alltid vara killens "fel"  att hon droppar trosorna på första.

    Då känns det bäst får båda.  Det var inte meningen att jag skulle ! Men han ..jag vet inte... det bara hände.

  • Anonym (Oftast killens "uppgift")

    Jag tror de flesta vill att det är killen som tar det initiativet. Inte jag, så det finns undantag. Jag har lite dåliga erfarenheter i bagaget så när jag träffade någon ville jag ta alla initiativ och "bestämma" (när/hur/vart) de första veckorna vi var tillsammans. Han gick med på det när jag förklarade varför. Först när jag kände mig helt trygg med honom fick han ta initiativ.

  • Anonym (Oftast)

    Jag upplever att det oftast varit killen men några undantag. En kille bad mig innan dejten att om jag ville ha sex så skulle jag visa det genom att lägga min hand på hans kuk utanpå byxorna.

  • Anonym (Sinn)
    Anonym (Oftast) skrev 2020-08-09 19:51:43 följande:

    Jag upplever att det oftast varit killen men några undantag. En kille bad mig innan dejten att om jag ville ha sex så skulle jag visa det genom att lägga min hand på hans kuk utanpå byxorna.


    Var det något du uppskattade att han sa så? Vad fick du för tankar om honom?
  • Anonym (Sandra)

    Jag gjorde det första gången och vi blev ett par i flera år.Jag lämnade honom.Men han harflera gånger ifrågasatt hur jag kunde ha sex första kvällen .Han kallade mig hora ochså.Så inga bra erfarenheter för stabilt förhållande för sex samma dag.

  • AnnaZL
    Anonym (Sandra) skrev 2020-08-09 20:17:31 följande:

    Jag gjorde det första gången och vi blev ett par i flera år.Jag lämnade honom.Men han harflera gånger ifrågasatt hur jag kunde ha sex första kvällen .Han kallade mig hora ochså.Så inga bra erfarenheter för stabilt förhållande för sex samma dag.


    Vilken idiot, bra att du lämnade honom! Ifrågasatte han lika ofta hur han själv kunde släppa till första kvällen?

    Jag tycker att sex på första dejten är ett bra sätt att gallra ut sådana. Vill inte ha förhållanden med sexister.

    Initiativet spelar det ingen roll vem som tar, tycker jag, men är själv blyg, så uppskattade att mannen gjorde det första gången (för 14 år sedan).
  • Anonym (Deals)
    AnnaZL skrev 2020-08-09 20:25:26 följande:
    Initiativet spelar det ingen roll vem som tar, tycker jag, men är själv blyg, så uppskattade att mannen gjorde det första gången (för 14 år sedan).
    Jag tror inte att tjejer tycker det spelar nån roll, så länge killen tar initiativet.
    Det finns blyga killar också. Dom skulle uppskatta om tjejen tog initiativet.
  • Anonym (Oftast)
    Anonym (Sinn) skrev 2020-08-09 20:12:48 följande:

    Var det något du uppskattade att han sa så? Vad fick du för tankar om honom?


    Nej uppskattade det inte. Fick tankar om han som tråkig och dålig erfarenhet av att läsa av signaler.
  • AnnaZL
    Anonym (Deals) skrev 2020-08-09 23:01:22 följande:
    Jag tror inte att tjejer tycker det spelar nån roll, så länge killen tar initiativet.
    Det finns blyga killar också. Dom skulle uppskatta om tjejen tog initiativet.

    Haha, ja såklart kom jag undan enkelt där. Men jag har tagit första initiativet i tidigare förhållanden, så jag tycker inte att det spelar någon roll. 


    Denna gång var det en stor skillnad i ålder och skönhet mellan oss, så om han inte hade visat intresse skulle jag inte ha tagit initiativ själv, för att bespara honom obehaget. Trodde verkligen inte att han var intresserad. 

Svar på tråden Första gången att ha sex med den man dejtar?