• Anonym (Blöda­rsjuka­n)
    Sun 9 Aug 2020 17:02
    2365 visningar
    17 svar
    17
    2365

    Blöder vid samlag

    Hjälp!

    Jag har ett stort problem !

    I fredags träffade jag en kille för sex. Vi hade riktigt nice sex och jag var riktigt kåt MEN helt plötsligt så började jag blöda, en hel del. Idag sågs vi igen och samma sak igen. Har aldrig varit med om detta förut, haft en fast partner i 5 år innan detta och det har som sagt inte varit några problem. Vad gör jag? Är detta något som kommer gå över tro eller bör jag kontakta gyn?

  • Svar på tråden Blöder vid samlag
  • Anonym (Li)
    Sun 9 Aug 2020 17:08
    #1

    Hej, jag fick också så ganska plötsligt och det återkom hela tiden. Jag kollade upp hos barnmorska och har för mig att det va livmodertappen som va känslig, jag gjorde en Kryobehandling tror jag det hette, de frös en liten bit på livmodertappen.

    Gjorde inte ont och gick snabbt, har aldrig haft problem efter det. Så kanske bra att kolla upp det :)

  • Anonym (A)
    Sun 9 Aug 2020 18:58
    #2

    Kolla upp det.

  • Anonym (Musse Drägg)
    Sun 9 Aug 2020 19:20
    #3

    Som sagt, kolla upp det. Ett ex till mig blödde alltid när hon red mig. Var nåt med livmodertappen eller så som var känslig. Ett litet ingrepp senare var det klart. Tror de brände blodkärlen eller så.

  • Anonym (P)
    Sun 9 Aug 2020 19:58
    #4

    Det kan säkert bero på en massa olika saker..


    För mig betydde det att jag hade klamydia Skrikandes
    För min syster så hade hon svåra cellförändringar..
    men det kan säkert vara som de andra säger att det beror på en känslig tapp :)

  • Anonym (Annie­)
    Sun 9 Aug 2020 20:37
    #5

    Jag har börjat göra det plötsligt denna sommar. Varje gång. Imorgon ska jag till en gynekolog, för jag är så otroligt oroad. Lite väl oroad kanske, men jag är rädd för cancer. Jag orkar inte med den oron längre.

    Är bara 32 år och har just nu tre fall av cancer bland jämnåriga, så det är det enda jag kan tänka på.

  • Anonym (asdf)
    Sat 15 Aug 2020 20:32
    #6

    Man ska alltid gå till gynekologen om man blöder vid samlag! Det kan i värsta fall vara cancer.

  • Anonym (Anna)
    Mon 17 Aug 2020 03:24
    #7

    Har du fött flera barn tidigare?

  • Anonym (Blöda­rsjuka­n) Trådstartaren
    Mon 17 Aug 2020 03:53
    #8
    Anonym (Anna) skrev 2020-08-17 03:24:52 följande:

    Har du fött flera barn tidigare?


    Har fött ett barn.
  • Anonym (Mår)
    Mon 17 Aug 2020 06:05
    #9

    Hur mår du?

  • Anonym (Anna)
    Mon 17 Aug 2020 12:27
    #10

    Låter väldigt oansvarigt att vara med 2 olika under samma helg.

    Skyddade du dig?

    Förmodligen har du fått ngn infektion då detta symptom brukar vara ett tecken på allvarlga sådana.

  • Anonym (Mår)
    Mon 17 Aug 2020 12:49
    #11
    Anonym (Anna) skrev 2020-08-17 12:27:36 följande:

    Låter väldigt oansvarigt att vara med 2 olika under samma helg.

    Skyddade du dig?

    Förmodligen har du fått ngn infektion då detta symptom brukar vara ett tecken på allvarlga sådana.


    HPV virus?
  • Anonym (Mår)
    Mon 17 Aug 2020 13:08
    #12

    Ni ska veta att ju fler tillfälliga allt sexpartners ju ju större risk att få cellförändringar. Tyvärr.

    Att ni törs ha tillfällig sex bara sådär.

  • Tue 18 Aug 2020 11:45
    #13
    Anonym (Mår) skrev 2020-08-17 13:08:16 följande:

    Ni ska veta att ju fler tillfälliga allt sexpartners ju ju större risk att få cellförändringar. Tyvärr.

    Att ni törs ha tillfällig sex bara sådär.


    Gud ja, håller helt klart med! Har ibland funderat på om det skulle kunna finnas något sätt att skydda sig, en typ av barriär. Tänker mig något som mannen liksom kan trä över snoppen, kanske i ett tunt material så man ändå känner det mesta, används en gång och slängs sedan? Nu är jag ingen expert alls så rätta mig om jag har fel men skulle inte en sådan grej kunna skydda mot både könssjukdomar och oönskade graviditeter? Förstår ni hur jag tänker? Men nä, det är nog inte genomförbart med dagens teknik så helt klart bäst att hålla sig till en partner genom hela livet.
  • Anonym (Mår)
    Tue 18 Aug 2020 11:51
    #14
    JbHemlis skrev 2020-08-18 11:45:16 följande:

    Gud ja, håller helt klart med! Har ibland funderat på om det skulle kunna finnas något sätt att skydda sig, en typ av barriär. Tänker mig något som mannen liksom kan trä över snoppen, kanske i ett tunt material så man ändå känner det mesta, används en gång och slängs sedan? Nu är jag ingen expert alls så rätta mig om jag har fel men skulle inte en sådan grej kunna skydda mot både könssjukdomar och oönskade graviditeter? Förstår ni hur jag tänker? Men nä, det är nog inte genomförbart med dagens teknik så helt klart bäst att hålla sig till en partner genom hela livet.


    Driver du med mig? :)

    Självklart kan kondom hjälpa mot mycket men inte mot det som utvecklar cellförändringar hod oss tjejer. Läs på.

    Dessutom är oralsex farligt som kan ge mun och svalgcancer, cellförändringar, i halsen,

    (Finns dessutom inga kondomer för kyssar och oralsex...)
  • Anonym (Anna)
    Tue 18 Aug 2020 18:15
    #15

    hade du tre barn?

  • Anonym (Mår)
    Tue 18 Aug 2020 18:21
    #16
  • Anonym (Anna)
    Thu 20 Aug 2020 23:36
    #17

    Men Samira då

Svar på tråden Blöder vid samlag