• Anonym (Y)

    Bostadstillägg

    Hej
    jag har aktivitetsersättning.
    Jag skulle vilja ansöka om bostadstillägg men har skjutit upp det då det verkar vara så mkt olika papper som ska skickas in.
    Är det någon här som ansökt om bostadstilläg?
    Man ska lämna in årsredovisning, vart hittar man det? Kan man hitta det genom att logga in på internetbanken. Och kanske skärmdumpa? Jag har ingen skrivare.

    Någon som vet?

  • Svar på tråden Bostadstillägg
  • Anonym (Sandra)

    Kan du söka bostadsbidrag?Då skickar du in dina uppgifter,inkomst och hyra.

  • Anonym (Y)
    Anonym (Sandra) skrev 2020-08-09 18:35:18 följande:

    Kan du söka bostadsbidrag?Då skickar du in dina uppgifter,inkomst och hyra.


    Jag hade det innan jag fick aktivitetsersättning men det stängdes av pga aktivitetsersättningen för man fick inte ha det samtidigt. Men de sa att jag kunde ansöka om bostadstillägg istället
  • Anonym (Sandra)
    Anonym (Y) skrev 2020-08-09 18:37:01 följande:

    Jag hade det innan jag fick aktivitetsersättning men det stängdes av pga aktivitetsersättningen för man fick inte ha det samtidigt. Men de sa att jag kunde ansöka om bostadstillägg istället


    Ok,men ring försäkringskassan och fråga.Om det räcker med uppgifter om dina kostnader och inkomst?
  • Anonym (Florence)

    Du skall skicka in (när det är första gången du söker):
    1) Kopia på hyresavtal
    2) Senaste hyresfakturan (hyran kan ju ha höjts sedan du flyttade in)
    3) Kopia av din senaste deklaration (den vita delen, sammanställningen räcker bra)
    4) Kopior på alla årsbesked från banker
    5) Årsbesked på alla övriga ev inkomster.

    Om du äger din bostad vet jag inte vad som gäller.
    Men var noga med att redovisa alla inkomster för FK är jättenoga så man får lätt återkrav året efter om man glömt någon inkomst någon månad,

Svar på tråden Bostadstillägg