• Anonym (Mamma)

    MÅSTE man hitta pånågot med barnet för att den andra börjar jobba imorron?

    Sambon börjar jobba imorron och sonen har en vecka kvar till skolstart.

    Nu när det fina vädret äntligen kom så sa jag att "jag åker ingenstans, jag ska sola!" (och gå här hemma i bikini och klippa gräset, beskära träden och småpyssla.

    Jag och sonen hade 5 veckor ledigt innan pappans semester så vi har hunnit avverka massa saker och sonen VILL vara hemma.

    Jag frågade om han ville åka till en sjö (valfri) men det vill han inte, eller djurparken, men där har vi redan varit flera gånger. Jag cyklar inte så det blir det inte heller.

    Nu är sambon jättesur för att han ska jobba och vi inte hittar på något.

    Men sonen vill ju inget, han VILL vara hemma. Han trivs hemma, och cyklar till kompisar när han känner för det.

    Är jag lat som inte drar ut honom på något?

    Jag försökte förklara för sambon att jag vill ju inte lägga massa energi på något som Varken jag eller sonen vill göra, bara för att kunna sätta ett "duktighetskryss" i kalendern...

  • Svar på tråden MÅSTE man hitta pånågot med barnet för att den andra börjar jobba imorron?
  • Anonym (ooo)

    jag förstår inte - du och sonen kan väl bestämma själva hur ni använder er tid. 

  • neverpreggo

    Är detta samma pappa som vill tvinga barnet att umgås med andra barn?

  • Mrs Moneybags

    Låter helt galet. Självklart kan man vilja "bara vara" ett tag innan skolan drar igång med alla måsten och aktiviteter. 

    Om det är så att din sambo jobbar hemifrån kan jag dock förstå att han vill att det ska vara lugn och ro hemma. Men så är det kanske inte?

Svar på tråden MÅSTE man hitta pånågot med barnet för att den andra börjar jobba imorron?